Minglanu skrev 2010-12-15 09:50:54 följande:
Lovelyy, du vet att du kan fortsätta plugga (Högskolenivå) efter att barnet är fött och uppbära bidragsdelen från CSN utöver FP. Drygar ut litegrann i alla fall och första året har man ju ganka mycket pluggtid då bebisen sover en hel del

Det visste jag faktiskt inte men jag kommer inte plugga mer ändå... läser på komvux. Ska bla läsa matte C. Vill vara hemma med bebisen och så har jag ju som sagt en grabb som blir tre i samma veva som bebis kommer och tror inte jag skulle orka plugga med båda barnen hemma...
Nått jag grubblar lite kring är dock att man kommer ha ett nationellt prov i matten sista eller näst sista veckan av skolan. Skolan slutar 3e juni. Jag kommer alltså vara tvungen att läsa allt lite snabbare så jag hinner klart innan lillen kikar ut, den ska komma 23e maj (men kommer nog tidigare) om jag är på sjukhus när det är nationellt prov, vad händer då? Blir lite nojjig över det... Ska försöka få tag på läraren och fråga honom... men visst måste det gå att lösa?
Så tänkte jag på... Kan man ta ut csn till 3e juni och fp efter det eller måste jag ta fp från att bebis är född?
Åh vad jag längtar till den 28e, då har jag rul :)