• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid
    EvaChristina skrev 2010-12-16 12:47:44 följande:
    Kul att se era ul-bilder!
    Nu känner jag lilla pyret varje dag och flera gånger dagligen. Det är så mysigt att känna. Jag upplever det inte alls som "kurr" eller "fladder", utan mer som små buffar/knuffar där inifrån. Ett par gånger har jag lyckats känna med handen på utsidan samtidigt och då känt rörelsen liksom från två håll. Häftigt!
    Jag är så nyfiken på den lilla personen där inne. Halva tiden kvar nu...
    Har ni andra majmammor börjat handla till bebisen än? Jag är ju förstagångsmamma så det är mycket nytt att införskaffa...
    Oh, mysigt att känna rörelser även utanpå. Har inte kommit dit än men snart snart hoppas vi.

Vad gäller köpandet så har vi ju en hel del sedan sist, det ska erkännas. Men man kan vänta rätt länge tycker jag. Man får ofta en hel del saker i början så man ska fundera på vad som verkligen behövs. Enligt mig bör man absolut investera i barnvagn och babyskydd till bilen. Om man köper en ny barnvagn behöver man beställa den ett par månader i förväg men hos vissa affärer finns en garanti som gör att man får hela summan tillbaka om något skulle hända. Dessutom kan vagnen stå i affären tills det är dags så den behöver inte ta upp plats hemma, vilket är nice för trångbodda som oss. Vi köpte en vagn så förra gången som vi sedan gav bort men vi har tänkt beställa på samma sätt igen eftersom det var så smidigt.
  • Lovelyness

Nu har vi äntligen varit på ultraljudet och jag kan kanske återgå till att vara en normal människa igen... Jag blev tillbakaflyttad en vecka så nu är jag tillbaka i vecka 18. Allt såg bra ut men vi ska tillbaka den 30e så dom kan kolla lite nogrannare eftersom jag var i en lite tidig vecka nu. Kunde såklart inte hålla oss ifrån att kolla könet och det blir en pojke, så nu är det ännu fler pojkar i den här tråden! Glad

• Lovelyness

Ni som har köpt vagn eller kommit på vad ni ska ha för någon, vad blir det? Känns ju som en lagom stor djungel att ta sig igenom...

• Ewima

Ang. Barnvagn så har min mamma köpt en svart Emmaljunga Classic till lillsyskonet. Hon sa tidigt att hon ville ge oss det, hittade en bättre begagnad så hon slog till

• jakeline
    Lovelyness skrev 2010-12-16 15:36:07 följande:
    Nu har vi äntligen varit på ultraljudet och jag kan kanske återgå till att vara en normal människa igen... Jag blev tillbakaflyttad en vecka så nu är jag tillbaka i vecka 18. Allt såg bra ut men vi ska tillbaka den 30e så dom kan kolla lite nogrannare eftersom jag var i en lite tidig vecka nu. Kunde såklart inte hålla oss ifrån att kolla könet och det blir en pojke, så nu är det ännu fler pojkar i den här tråden! Glad
    härligt med extra ul!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Fröken Löken

Vi köpte vagn för ett bra tag sen! Inte planerat så egentligen men eftersom många av mina vänner ska ha tidigare än oss har det blivit mycket vagnprat och vi hittade en billig bättre beg på blocket från -09 som dessutom är RÖD, precis som jag vill ha, så slog vi till! En kronan är det! Så det enda som saknas där är babyskyddet!
    Alla andra saker ska vi börja kolla på i feb kanske... Ska till Ullared då så får väl ha en lista redo då!!

• natalieh

Vi har oxå köpt vagn redan Glad är i v 18.
    Vi som många andra hittade en på blocket, och kunde inte låta bli.
    Så det blev en marinblå/vit Brio combi.. Blir det nu en flicka så får jag bara sätt
    fast lite rosa nallar eller nått!! Känns viktigast att den lill* åker säkert Solig
    Och den slipper just nu stå helt tom då vår lilla vovve placerat sig och sin filt
    i korgen under vagnen.. hi hi..

Vi har fått spjälsäng och vagga. Men det står inte här hemma än, det hade kännts
    lite för mycket.. Vågar inte köpa mer grejer heller..

Vår kärlek --> BF 2011-05-19
  • FruMadde4barnTätt

vi har det mesta redan, vagn, bilstol, säng osv...
    men är sugen på att snart titta på vilka bebiskläder vi har.
    tycker bärsele är bra att ha.

Josefin K
    Vilken fin bild!
    förra gången vi var på RUL fick vi 3 d bild, men inte alla som får det.
    så får se om vi får det denna gången.

Ladylovelylocks
    grattis till pojken!

• Jodi

Väntar nog med prylar till den lille ett par månader, är så vidskeplig av mig....Fast lite kläder har jag redan fått låna Flört

Förresten, en namnfråga!  Vad tycker ni om Egon? Är det jättefult? Vi bara kom på det häromdagen. Vill ha ett tvåstavigt ganska kort namn som ligger bra i munnen och inte är allt för vanligt.

• FruganH
    Fröken Löken skrev 2010-12-16 16:34:47 följande:
    Vi köpte vagn för ett bra tag sen! Inte planerat så egentligen men eftersom många av mina vänner ska ha tidigare än oss har det blivit mycket vagnprat och vi hittade en billig bättre beg på blocket från -09 som dessutom är RÖD, precis som jag vill ha, så slog vi till! En kronan är det! Så det enda som saknas där är babyskyddet!
    Alla andra saker ska vi börja kolla på i feb kanske... Ska till Ullared då så får väl ha en lista redo då!!
    Vi skall också köpa en röd Kronan! Glad Ska hämta den på lördag! Ville också ha en röd vagn, så jag blev jätteglad när jag såg den på blocket!
    Var på Ullared förra veckan och köpte lite smågrejer.
    Sen så har vi köpt ett skötbord med inbyggd badbalja med. Visste att jag ville ha ett sådant och det kom också ut ett billigt på blocket, så det var bara att slå till Flört