• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-16 17:42:49 följande:
    vi har det mesta redan, vagn, bilstol, säng osv...
    men är sugen på att snart titta på vilka bebiskläder vi har.
    tycker bärsele är bra att ha.

Josefin K
    Vilken fin bild!
    förra gången vi var på RUL fick vi 3 d bild, men inte alla som får det.
    så får se om vi får det denna gången.

Ladylovelylocks
    grattis till pojken!
    Ja, det har du rätt i! Bärselen eller sjal är icke att förglömma. Jag lånade en hel hög begagnade av min syster som tydligen hade bytt rejält och jag testade flera olika varianter men jag älskade baby björnen och använde den i massor. Det är SÅ skönt att kunna ha händerna fria om man har en liten som absolut bara vill sova i famnen. Kan vi inte låna den nästa runda så är jag absolut beredd att köpa en ny för den var bara perfekt.
  • Maruid
    Lovelyness skrev 2010-12-16 15:39:30 följande:
    Ni som har köpt vagn eller kommit på vad ni ska ha för någon, vad blir det? Känns ju som en lagom stor djungel att ta sig igenom...
    Jag vill (återigen) ha en Emma ljunga city cross med hårdlift. Ganska tråkig vagn men passar våra behov bra då vi bor på tredje våningen utan hiss. Dessutom har den gott om utrymme för bebisen och känns pålitlig. Så varken cool eller rolig men tja, bra.

Vi pratade dock med säljare rätt mycket innan och berättade om vad vi vill ha och hur vi lever, då kan de ge en goda råd och tips.  Ett bra tips att i alla fall kolla är om vagnen går in i bagageluckan på bilen om man kör ; )
  • Fröken Löken

Egon är ju hur coolt som helst!!!!!

Kul att fler vill ha röd vagn "oavsett kön"... Jag hoppas och tror att det är en bra vagn, den har fått jättebra recensioner och bäst i test flera gånger!! Det känns skönt tycker jag!

• Vix

Har varit på RUL idag och fått sett vår PRINSESSA BM var till 90% säker och kunde sätta sina pengar på att det skulle vara en tjej. Känns så chockande att vi ska ha få en liten tjej.
    Blev flyttad ifrån 10 maj till 14 maj men jag håller nog på 10 maj

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Sofi 79

Jag tycker att man gott kan vänta med inköp tills det börjar närma sig.
    Vad man behöver från början är ett babyskydd till bilen, en vagn, ett skötbord och ett ombyte kläder. Och glöm inte en liten mössa att ta med till förlossningen, annars är risken stor att bebisen får ett par sjukhuskalsonger på huvudet!
    Åtminstone min dotter sov inte i egen säng till en början och babysitter och babybjörn behövs ju inte heller förrän efter ett par veckor.
    Å andra sidan kan det vara skönt att ha hemma så att man slipper ge sig ut och shoppa den första tiden om man är medtagen, trött och har ont.

Jag har älskat vår tyska vagn med skivbromsar och vändbart handtag. Bromsarna för att det är skönt att ha i de branta backarna runt oss så att man slipper hålla emot hela vikten själv, det vändbara handtaget för att kunna parera solen och för att barnet helt enkelt vill sitta åt lite olika håll när det blir större.
    Den får antagligen hänga med till nästa bebis också.
    Men så funderar vi på att investera i en sån där vagn som man lätt gör om till cykelkärra eller skidsläde. Då kan båda barnen ligga där när man tar sig till och från dagis, joggar eller åker skidor. Tyvärr dyrt som satan och helt obefintligt på begagnatmarknaden.

• jakeline
    Jodi skrev 2010-12-16 18:56:00 följande:
    Väntar nog med prylar till den lille ett par månader, är så vidskeplig av mig....Fast lite kläder har jag redan fått låna Flört

Förresten, en namnfråga!  Vad tycker ni om Egon? Är det jättefult? Vi bara kom på det häromdagen. Vill ha ett tvåstavigt ganska kort namn som ligger bra i munnen och inte är allt för vanligt.
    jag tänker på Björn Rosenströms låt Egon... men det är inte fult. :P

Vi har en gammal Emmaljunga som vi även ska använda den här gången. Jag gillar den jättemycket! :)

Kronans vagnar är jättefina, men jag tycker de är lite stumma, alltså inte så fjädrande... Jag gillar att kunna gunga ordentligt på vagnen. Vi har ett par kompsiar som  har en sådan, röd, och de är jättenöjda.

Vi hyr vårt babyskydd från vårt försäkringsbolag, för 72 kr/månaden får vi en stol som byts ut vartefter barnet växer och den sista och fjärde stolen får vi behålla. Kostar på alla år ungefär lika mycket som mittenstolen tror jag vi räknade ut.

Något som jag hade mycket nytta av med sonen var en babysitter, gärna en som man kan ha i fullt liggläge. Skönt att kunna sätta bebben där när den blir lite större.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    SannaSanna skrev 2010-12-17 09:15:35 följande:
    jakeline, vilket försäkringsbolag har du? Hur gör man? Lät ju jättesmart!
    Vi har IF till alla våra grejer. har man dessutom fler än 3 försäkringar så får man typ 20 % rabatt. tror startpriset är 82 kr/månad på stolarna. jag har även min gravidförsäkring och snart född försäkring hos dem.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • 30maj

Vi är i vecka 17 (16+3) och beställde vår Emmaljunga Mondial duo combi igår! jag är så jäkla glad, detta är verkligen min dröm vagn!! :D en vit i läder.. tycker det ser så himla fräscht ut.
    med mer saker har vi inte köpt till mini..

ska förövrigt på rul och könsul den 28 och 29, väntar med spänning!