• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • JosefineK

Hej! Làgger in en 3D UL bild pà vàran lilla kille, vecka 21 (20+2):

• Angi07

jag var hos bm igår och tog ett sticka pga.jag är kissnödig hela tiden men allt var bra,ingen uvi,skönt, men det är tråkigt att gå så här.Någon mer som har det?

• EvaChristina

Kul att se era ul-bilder!
    Nu känner jag lilla pyret varje dag och flera gånger dagligen. Det är så mysigt att känna. Jag upplever det inte alls som "kurr" eller "fladder", utan mer som små buffar/knuffar där inifrån. Ett par gånger har jag lyckats känna med handen på utsidan samtidigt och då känt rörelsen liksom från två håll. Häftigt!
    Jag är så nyfiken på den lilla personen där inne. Halva tiden kvar nu...
    Har ni andra majmammor börjat handla till bebisen än? Jag är ju förstagångsmamma så det är mycket nytt att införskaffa...

• jakeline
    Angi07 skrev 2010-12-16 12:33:51 följande:
    jag var hos bm igår och tog ett sticka pga.jag är kissnödig hela tiden men allt var bra,ingen uvi,skönt, men det är tråkigt att gå så här.Någon mer som har det?
    till och från. Inte jämt dock. Men oftast ligger ju bebisen där nere och trycker och det gör ju att man känner sig kissnödig oftare.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TeosMamma
    Angi07 skrev 2010-12-16 12:33:51 följande:
    Jag har det men har förvisso UVI som inte vill ge med sig.
    Men kan också säga att igår på mitt RUL så låg bebisen uppochned med huvudet superlångt ned, alldeles precis bredvid urinblåsan så inte konstigt man blir kissnödig... 
    Är du hård i magen också och inte får går på toa regelbundet så trycker det ju också på en del... Foten i munnen
  • talare
    EvaChristina skrev 2010-12-16 12:47:44 följande:
    Kul att se era ul-bilder!
    Nu känner jag lilla pyret varje dag och flera gånger dagligen. Det är så mysigt att känna. Jag upplever det inte alls som "kurr" eller "fladder", utan mer som små buffar/knuffar där inifrån. Ett par gånger har jag lyckats känna med handen på utsidan samtidigt och då känt rörelsen liksom från två håll. Häftigt!
    Jag är så nyfiken på den lilla personen där inne. Halva tiden kvar nu...
    Har ni andra majmammor börjat handla till bebisen än? Jag är ju förstagångsmamma så det är mycket nytt att införskaffa...
    än så länge har jag inte handlat något, undrar precis som du "när?" men det kanske är tråkigt att ha en spjälsäng/barnvagn som bara gapar tom när det är en tid kvar innan man får stoppa ner en bebis där.

såg en kul tröja igår (men dock från storlek 116..) där det stod "pappas lärling" och en tuff arbetsjacka. www.jula.se/fodrad-arbetsjacka-for-barn-132501
  • jakeline

Förra graviditeten var vi jättetidigt ute och köpte vagn och grejer, men nu har vi allt sådant så vi tar det lugnt. Vi har en vagga som gått i arv länge så den ska väl hämtas från landet så fort snön är borta... Det enda vi egentliegn behvöer köpa är en ny  babysitter för den har sonen på något sätt lyckats hoppa sönder... :P

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • talare
    jakeline skrev 2010-12-16 13:08:02 följande:
    Förra graviditeten var vi jättetidigt ute och köpte vagn och grejer, men nu har vi allt sådant så vi tar det lugnt. Vi har en vagga som gått i arv länge så den ska väl hämtas från landet så fort snön är borta... Det enda vi egentliegn behvöer köpa är en ny  babysitter för den har sonen på något sätt lyckats hoppa sönder... :P
    hur tidigt är jättetidigt?
    jag funderar på om det egentligen räcker att shoppa en månad innan, men å andra sidan vill man kanske sprida utgifterna lite?
  • PyrM

Jag är lite försiktig med att handla grejer ännu... kanske lite vidskeplig? Vissa saker behöver man ju sätta igång med snart (barnvagn...) men annat kommer jag nog vänta med.  Det är lite olika hur bebben känns, tycker jag. Ibland är det fladder och ibland är det som buffar. Har försökt känna utanpå magen också men ännu inte lyckats tajma det rätt. Glad

Helt annan grej: jag har tyckt att det inte syns så mycket ännu på magen, vilket har varit lite stressande även om jag vet att det är olika från person till person. Men jag har en del hull på magen och då tar det också längre tid för själva gravidmagen att synas. Och så igår så skulle jag ha på mig en tajt klänning och jag hade då på mig en sån där Flexees-tröja som håller in magen. Oj jisses vilken bebismage som kom fram när "mjukdelarna" hölls tillbaka!!! Jättemånga kommenterade plötsligt att det har börjat synas tydligt och jag kände mig jättestolt! Rekommenderas till andra som likt mig har lite extra vaddering runt bebben... Oskyldig

• jakeline
    talare skrev 2010-12-16 13:11:26 följande:
    hur tidigt är jättetidigt?
    jag funderar på om det egentligen räcker att shoppa en månad innan, men å andra sidan vill man kanske sprida utgifterna lite?
    tror jag var halvvägs när vi hittade en billig på blocket... så vi slog till. :P