• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi
    jakeline skrev 2011-01-04 18:32:24 följande:
    BM-besök två avklarat! Har gått upp 3 hekto sen inskrivningen! Hur sjutton har jag lyckats med det?! Bebisens hjärtljud låg på 151/min och blodtrycket var bra. Sonen skulle prompt upp på britsen med mig efter vi lyssnat på hjärtljudet... Sötisen. 
    tre hekto! Jag blir glad om jag inte har gått upp mer än 8 kilo... Har nog gått upp nästan 10 kg sen i somras! Ska bli spännande, ska till bm på måndag.
  • Kottemor
    jakeline skrev 2011-01-04 18:32:24 följande:
    BM-besök två avklarat! Har gått upp 3 hekto sen inskrivningen! Hur sjutton har jag lyckats med det?! Bebisens hjärtljud låg på 151/min och blodtrycket var bra. Sonen skulle prompt upp på britsen med mig efter vi lyssnat på hjärtljudet... Sötisen. 
    Vad skönt att bara gått upp tre hekto. Vet inte hur mkt jag gått upp. Jag började med att gå ner 3 kilo, men innan jul hade jag gått upp 1 utav dessa kilo.... och nu efter julen har jag inte vågat väga mig Tror att jag levde lite för gott om man säger som så...

Vad gulligt med sonen som skulle lyssna, hur gammal är han?
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-01-04 19:58:37 följande:
    Vad skönt att bara gått upp tre hekto. Vet inte hur mkt jag gått upp. Jag började med att gå ner 3 kilo, men innan jul hade jag gått upp 1 utav dessa kilo.... och nu efter julen har jag inte vågat väga mig Tror att jag levde lite för gott om man säger som så...

Vad gulligt med sonen som skulle lyssna, hur gammal är han?
    han har precis fyllt två.  

Jag kollade igenom hur viktökningen var förra gången och jag hade gått upp ett kilo i v 25 förra gången så... Jag trodde helt klart att jag gått upp två tre kilo nu, med tanke på julen och så... Men sist kom det mesta på slutet så det kanske slutar på samma uppgång som då. 10 kg blev det till slut.  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Kottemor
    jakeline skrev 2011-01-04 20:35:19 följande:
    han har precis fyllt två.  

Jag kollade igenom hur viktökningen var förra gången och jag hade gått upp ett kilo i v 25 förra gången så... Jag trodde helt klart att jag gått upp två tre kilo nu, med tanke på julen och så... Men sist kom det mesta på slutet så det kanske slutar på samma uppgång som då. 10 kg blev det till slut.  
    Ja, julen har nog satt ett kilo eller två på mig, måste väga mig imorgonbitti.

Första graviditeten gick jag upp 10 kilo och andra 12 kilo, och denna gången vill jag inte gå upp mer. Är klädsamt fyllig sedan innan, så jag vill inte rulla fram i maj
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-01-04 20:45:44 följande:
    Ja, julen har nog satt ett kilo eller två på mig, måste väga mig imorgonbitti.

Första graviditeten gick jag upp 10 kilo och andra 12 kilo, och denna gången vill jag inte gå upp mer. Är klädsamt fyllig sedan innan, så jag vill inte rulla fram i maj
    jo man är ju lite hemtrevligt mullig :P men jag gick ner det mesta och lite till relativt snabbt förra gången så jag hoppas det går lätt den här gången med. Men så var det mesta vatten också 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • MrsMuffin

Jag har gått upp ganska mycket hittills...vågar inte ens väga mig hehe. Blev dock väldigt smal efter andra barnet, eller i vilket fall smal. Så jag ser nog inte så jättestor ut nu heller. Vägde väl en 54kg och är 1,67 lång. Nu vet jag som sagt inte. Är i vecka 21 och har två barn sedan innan, precis fyllda 4 och 3 år. Jag äter vad jag vill och tar tag i vikten sedan.

• TheLove

Haha jag skulle kunna göra en bildsession över hur jag såg ut innan första graviditeten (pinnsmal 52kg) , precis innan förlossningen (+16 kg, smal) och en vecka efter förlossningen (magen borta)

Jag hade verkligen tur... Visst behöll jag några kilo i ett år ungefär, två av dem behöll jag för gott (behövdes) Men man kan knappt se att jag fött barn en vecka tidigare på bildern jag har :)

Men jag var bara 19 när jag födde och ju yngre man är destå lättare ska ju kroppen dra tillbaka sig till sin ursprungsform...

Nu ligger jag plus 3 kilo men har haft väöldigt svårt att äta så är väl anske inget konstigt med bara plus tre kilo... nästan konstigt att jag inte gått ned (har en tendens att falla i vikt om jag inte äter nyttig och mycket mat...) äter mest frukt, grönt och fisk... känns inte som det är nått man ökar mkt av...

• Therre

Jag tror att jag har gått upp ca 4kg så här långt (v.22+3), om jag jämför vikten på första inskrivningen som gjordes där och nu då om jag väger mig hemma men de kan ju skilja sig från våg till våg så jag får väl se de rätta den 19e när jag har nästa besök. när jag väntade min första så hade jag gått upp 12kg vilket jag ändå tyckte var lagom vill nog inte gå upp mer än så denna gång gärna lite mindre men de blir som de blir.. spelar inte så stor roll egentligen..
    Fick bort mina tidigare kilon väldigt fort efter att dottern kommit var dock inte så många kilon kvar. de sköna är väl att man älskar att vara ute och gick bort de sista ganska fort då och nu lär de bli ännu enklare då denna är beräknad till den 7 maj så man har hela våren samt sommaren på sig. mycke trevligare att vara ute när de är soligt och lagom varmt än när de börjar bli kallt och ruggit ute:D

Fasen så den lilla sparkar nu, sambon min känner även av dem när han lägger handen på dottern har sagt att hon har kännt men är inte lika säker där eftersom att jag frågat när den sparkat och då har hon sagt ja så jag vet inte men de ska bli kul när man verkligen får se hennes min när en riktigt kraftig spark kommer. Min dotter som nu är 5 år har dessutom kommit fram till att innan hon ska lägga sig och sova så ska hon sjunga blinka lilla stjärna för bäbisen VARJE kväll samtidigt som hon klappar på magen, sen säger hon god natt bäbisen... Tycker hon är så gullig.. men de är verkligen mysigt:D

Har börjat fått tillbaka den där jäkla huvudvärken igen som håller i sig från morgon tills jag lägger mig, tar jag alvedon är den borta i kanske 2 timmar om jag har tur sen kommer den tillbaka och jag har blivit väldigt noggran med att få i mig den vätska som jag behöver så de kan inte vara vätskebrist iaf:S drygt som sjutton är de iaf...

Ska ta och lägga mig i soffan och passa på att vila lite nu medan dottern är på dagis, sen blir de ut med hunden och hämta dottern...

• FruMadde4barnTätt

vår son blir snart 1 år och han lyssnade på hjärtljuden och tyckte nog det var spännande.

jag känner inte så mycket sparkar, är väl för jag har moderkakan i framvägg....
    men känner ju bebis röra sig där inne i alla fall.

• Sofi 79
    Har börjat fått tillbaka den där jäkla huvudvärken igen som håller i sig från morgon tills jag lägger mig, tar jag alvedon är den borta i kanske 2 timmar om jag har tur sen kommer den tillbaka och jag har blivit väldigt noggran med att få i mig den vätska som jag behöver så de kan inte vara vätskebrist iaf:S drygt som sjutton är de iaf...
    Vilket elände!
    Men just Alvedon varnar de väl för nu för gravida? Något ämne i det som inte alls är bra.