• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sommarnatt2010
    Friida11 skrev 2011-01-17 18:44:27 följande:

Måste fråga er :) Ni som känner sparkar vilket jag tror dom flesta har börjat göra nu :) Vart känns dom för er? Min bebbe sparkar ganska långt ner precis ovanför blygdbenet ungefär känns det en hel del och ganska så starka sparkar :P Så ibladn kan det kännas lite neråt till underlivet haha eller ja ni förstår.. Är det något konstigt att det är så långt ner? Blir lite orolig ibland sparkar den ju även högt upp på sidorna men mest där nere under naveln :P

kram på er!

Min sparkar oftast långt ner till höger mot ljumsken till...
    sen ibland svänger den runt o sparkar uppåt andra hållet eller mot naveln till.

Sen de senaste dagarna har den gjort något konstigt då känner jag liksom två sparkar samtidigt på olika håll i magen tex en långt ner mot blygdbenet och en upp till höger om naveln..Det är inga hårda sparkar men det killar liksom till på båda platserna exakt samtidigt. 
  • Moi Mokulat

Måste fråga er :) Ni som känner sparkar vilket jag tror dom flesta har börjat göra nu :) Vart känns dom för er? Min bebbe sparkar ganska långt ner precis ovanför blygdbenet ungefär känns det en hel del och ganska så starka sparkar :P Så ibladn kan det kännas lite neråt till underlivet haha eller ja ni förstår.. Är det något konstigt att det är så långt ner? Blir lite orolig ibland sparkar den ju även högt upp på sidorna men mest där nere under naveln :P

kram på er!

Min knodd där inne sparka överallt tycker jag, men mest under naveln.
    Jag känner massor, men gubben känner inget än. Tråkigt.
  • Minglanu

kram på er!

Här sparkas det i princip bara nedåt. Och gärna hårt. Och kissblåsan är tydligen en favorit att karatekicka mot. ;-D
     Och för er med föräldrautbildning. Om jag var som ni skulle jag inte oroa mig alltför mycket över att ev missa någon gång eller om er man är borta. Den föräldrautbildning vi var på var som klassad för en förstaklassare, inte en förstagångsföderska. En gammal, torftig barnmorska, ett gäng tysta blivande föräldrar och en docka i plysch och ett låtsats bröst i vadderad frotté för att kunna illustrera amning. Ja, jag hoppas alla ni andra får bättre upplevelser än vi hade ...hahaha
  • Lovelyness

kram på er!

Min sparkar bara långt ner i magen, på exakt samma ställe hela tiden. Har bara känt sparkar på andra ett fåtal gånger Glad
  • Friida11

Tack för era svar :)

Skönt att jag inte är ensam om att känna sparkarna där nere och ja urinblåsan e ju en klar favorit måste jag säga :P Hur ska detta sluta undrar jag. Min kille har kännt sparkarna ett par ggr och dom syns även utanpå magen om det blir en hård en :) Men tycker ibland att sparkarna kan kittlas när bebben kommer åt tex urinblåsan haha känns super mysigt :D

• Mamma Maj08

Här är en till som gärna sparkas mot urinblåsan, man liksom hoppar till för en sekund. Sen har jag en öm punkt i magen som gör extra ont om hon prickar rätt, hade liknande sist me....känner igen den där kittlande känslan me :) min livmoder slutar precis vid naveln är i v 22....hur högt går eran livmoder?!

• Maruid

Fröken Hanna - gnälla får man. Ibland mår man inte kul och då kan man behöva få ut det. Kan inte säga så mycket till tröst mer än att jag vet hur det är att ha det jobbigt på sin arbetsplats. Men jag hoppas det blir bättre igen, i perioder mår man ju bättre och sämre under graviditeten.

Föräldrautbildningen var verkligen inte så spännande för vår del heller, jag missade vissa gånger men tror inte det var någon katastrof precis. Det är i och för sig ett bra tillfälle att träffa andra föräldrar i grannskapet och vill man bonda med andra mammor som bor nära så ska man klart gå dit. Men informationsmässigt tror jag att jag hade full koll. I och för sig kan jag tillägga att jag har en superbra BM som jag pratar mycket med så alla mina möjliga undringar har jag nog fått svar på också.

Sparkar i magen känner jag mest också i nederkant men ibland vänder det och går uppåt. Antar det är när mini byter position och har sig. Ofta om jag smeker magen och sedan väntar en stund så får man gärna gensvar i form av sparkar och kittlande rörelser.

• FruMadde4barnTätt

min bebis sparkar ibland ovanför naveln, på sidorna och ibland lite längre ner.

• Lovelyness

Måste bara spy lite på alla konstiga FK-regler. Jag hoppades att jag skulle kunna få föräldrapenning beräknad på mitt arbete innan mina studier. Nu visar det sig att csn-terminen sträcker sig till vecka 2 medan jag studerar till vecka 3. Det känns ju lite svårt att fatta att man ska skriva in sig på arbetsförmedlingen innan man sutat plugga!? Skriver jag in mig i morgon på arbetsförmedlingen (vilket jag inte kan eftersom jag har skola) så kommer jag ha en dag glapp mellan studier och arbetslöshet vilket gör att min sgi nollas.

HÄRLIGT!

• jakeline
    Mamma Maj08 skrev 2011-01-17 20:54:19 följande:
    Här är en till som gärna sparkas mot urinblåsan, man liksom hoppar till för en sekund. Sen har jag en öm punkt i magen som gör extra ont om hon prickar rätt, hade liknande sist me....känner igen den där kittlande känslan me :) min livmoder slutar precis vid naveln är i v 22....hur högt går eran livmoder?!
    min slutar också vid naveln, kanske något högre. är i v 23. 

Här är det ofta party nuförtiden. Känns som om den dansar flamenco där inne. Börjar kännas utanpå också, men när maken ska känna blir de tvärlugnt. Hmf.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~