• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Kottemor

Jag är ju sjukskriven just nu, men om jag blir operarad i min hand och detta blir klart innan BF Så har jag tänkt att gå hem den siste april, är beräknad till den 25 maj.

Är så sjukt trött igen och har varit ett par veckor, trodde mitt blodvärde spökade så jag var och kollade det idag. Men hade 143 i blodvärde och det är ju jättebra, så BM trodde att jag "bara" var gravidtrött. Sover väldigt dåligt på nätterna, varje gång jag behöver vända mig så vaknar jag, mina höfter is killing me!!
    Men men, bara 18 veckor kvar

• NinnaLilltroll

Jag har tänkt jobba till 15 april (har BF 3 maj). Min barnmorska råder mig att ta så mycket ledigt jag bara kan nu i vår och gärna inte jobba alls i april. Men jag tycker det verkar lite väl länge att vara ledig mer än en månad innan BF. Men vi får se, man kan kanske inte jobba så länge som man tänkt. Jobbar på förskola och det är redan ganska tugnt.

Jag var hos barnmorskan idag. Hon kollade urinen, blodtrycket (har lite högt så jag fick låna med mig en sån där apparat), mätte och lyssnade på bebis (hihi). Väga mig fick jag göra själv. När jag sa att jag var trött så kollade hon blodvärdet med. Det hade sjunkit lite så nu blir det till att knapra järntabletter. Hoppas magen håller.

Ni som har foglossning/ont i ryggen har ni gått till sjukgymnast? Hjälper det?  Jag ska ringa o beställa tid imorgon, funderar även på att anmäla mig till vattengympa. Någon som har provat?

Jag bor också i Skåne - i Höör. :)

• Maruid
    Kottemor skrev 2011-01-13 18:47:38 följande:
    Jag är ju sjukskriven just nu, men om jag blir operarad i min hand och detta blir klart innan BF Så har jag tänkt att gå hem den siste april, är beräknad till den 25 maj.

Är så sjukt trött igen och har varit ett par veckor, trodde mitt blodvärde spökade så jag var och kollade det idag. Men hade 143 i blodvärde och det är ju jättebra, så BM trodde att jag "bara" var gravidtrött. Sover väldigt dåligt på nätterna, varje gång jag behöver vända mig så vaknar jag, mina höfter is killing me!!
    Men men, bara 18 veckor kvar
    Usch, jag vet allt om att sova dåligt på nätterna. Tycker att det är vansinnigt svårt att somna på kvällarna och snurrar ofta nästan hela natten igen. Det är först på morgonen jag riktigt kommer i ro och sover skönt. Fattar ingenting då jag somnade som ett ljus i princip senast 22 varje kväll hela förra graviditeten. Men jag börjar misstänka att det är foglossnigen som spökar vilket det verkar vara hos dig också.
  • Hiavatha

Apropå att sova. Jag brukar somna gott på kvällen, men så gott som varje natt de senaste veckorna har jag vaknat någon gång mellan kl 03 och 04, för att gå upp och kissa och sedan i princip somna om. Visst har jag vaknat tidigare under graviditeten många gånger på nätterna, men inte så här - samma tid varje natt... Obestämd Funderar på om det är någon granne som börjat jobba nattskift, eller så kanske killen i magen har börjat få rutiner redan. Glad Vore ju bra  så fall om han fortsätter med det sen - att han är hungrig varje natt klockan 03 för då är jag ju redan van vid det, hi hi. ...som om det kommer hända Drömmer

• Lovelyness

Vad dåliga vi har varit på att skriva i tråden idag. Vad göör ni? Flört

Jag sitter och tittar på spjälsängar men det var ärligt talat inte sådär jättespännande så jag måste nog byta aktivitet nu.

• tove83

Jag hoppas få havandeskaps penning och då gå hem i mitten av mars, Bf 20 maj jobbar på Ikea, och de vill att man ska gå hem tidigare, inte mig emot då jag tycker det är lagom jobbigt redan nu med både stress och gå och stå mycket!! Ska nog börja kolla vagn nu oxå;) allt väl med alla??

• Vix

Har de senaste dagarna haft ischias och det gör grymt ont Igår så var hela benet som bara en bortdomnad klump där det strålade "tandvärk" i Jobbar själv på förskola och det är inte lätt att springa efter de små eller lyfta dem när det kör i benet vid varje steg. Hoppas att det släpper.
    Har meddelat att från och med 2 maj kommer jag vara hemma, har bf 14 maj.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Jodi
    Vix skrev 2011-01-14 19:47:43 följande:

Har de senaste dagarna haft ischias och det gör grymt ont Igår så var hela benet som bara en bortdomnad klump där det strålade "tandvärk" i Jobbar själv på förskola och det är inte lätt att springa efter de små eller lyfta dem när det kör i benet vid varje steg. Hoppas att det släpper.
    Har meddelat att från och med 2 maj kommer jag vara hemma, har bf 14 maj.

Du ska inte söka havandeskapspenning?
  • Sofi 79

Jag har varit på Ikea i dag, främst för att få möbler till de stora barnens rum. LItet drama när dottern ramlade och slog hål ipannen på ett av podierna.
    Sen har vi lekt i snön och monterat ett hopplöst skrivbord (brukar inte ha problem, men det här rådde knappt starke grannen på). Så nu säger mina höfter åt mig att det är dags att nanna sängen

• Vix
    Jodi skrev 2011-01-14 21:15:35 följande:
    Du ska inte söka havandeskapspenning?
    Ingen idé då jag jobbar på förskola. Försäkringskassan menade att man kan ju ha syskon hemma så då kan man jobba med barn också. Det skulle vara samma "arbets börda" tydligen. Inte ofta man har 10 barn under 2 år kan jag tycka men men det är inte jag som har skrivit reglerna.
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)