• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Moi Mokulat

Tack tjejer. Min chef kommer vägra. Säkert skriva mindre vikt och sånt. men det funkar inte så.
    Han bara tror det.

• tove83
    Moi Mokulat skrev 2011-01-15 19:59:47 följande:
    Tack tjejer. Min chef kommer vägra. Säkert skriva mindre vikt och sånt. men det funkar inte så.
    Han bara tror det.
    va jobbade du med??
    min chef har bara skrivit för min fördel tycker jag;) även att jag inte kan omplaceras samt att det är tungt och mkt stående och gående...så jag hoppas på hp!!

Lycka till!!
  • Moi Mokulat
    tove83 skrev 2011-01-15 20:02:59 följande:
    va jobbade du med??
    min chef har bara skrivit för min fördel tycker jag;) även att jag inte kan omplaceras samt att det är tungt och mkt stående och gående...så jag hoppas på hp!!

Lycka till!!
    Jag jobbar som butiksbiträde på Swedol.
    Har hand om arbetskläder m.m. m.m. Ingår minst 3,5 timmars kassa tjänst.
    Mkt tunga leveranser. Får hjälpa kunder lyft 20 liter olja m.m. Visst inte alltíd men det händer ju.
    Mkt springandes blir det.
  • maj09

Vi flyttade till vårt hus den 10/12 och vi har inte haft internet här den första tiden. Har gått in och läst ikapp då och då för att jag har saknat tråden, men jag har inte hunnit skriva någonting. 

Ni har varit inne på så många saker... Kommer inte ihåg vem som pratade om Emmaljunga Nitro City. Den har jag hela tiden haft till min dotter född den 4/6-09 och har fullkomligt älskat den - vinter som sommar. Nu kommer jag att fortsätta ha den och bara köpa en syskonsits till den - och senare en ståbräda tror jag. Vi kommer nog att skaffa en liten sulky som man kan ha åt det större barnet för längre familjepromenader. För oss känns det överflödigt med en syskonvagn eftersom vår dotter inte är så intresserad av att sitta i vagnen längre. Hon vill redan springa vid sidan om.

Har bf den 22 maj och ska jobba fram till påsk tror jag.

Under min första graviditet hade vi mycket sex och då fick jag en hel del blödningar som jag blev lika ledsen för varje gång. Den här gången har vi faktiskt bestämt att vi inte ska ha sex så mitt liv är ganska torrt på det planet. (Njut ni som kan, vill och vågar!!) Men jag är sååå lycklig över att inte ha blödningar den här gången. Vi får ta igen det vi har missat sedan.

Jag bor i Växjö förresten.. Inte så långt ifrån alla skåningar.. =) Skulle vara kul att ses någon gång tycker jag!

• Misswiren

Det va jag sim ville veta om Emmaljunga Nitro city. Tokglad blev jag av att läsa vad du skrev, då har vi inte lagt pengar på dåliga saker Tack.

Ja, hade varit kul o träffas innan det är dax för alla.

• Jodi

Börjar bli lite nojig över det där med vagn... Vi har bestämt oss för att köpa begagnat, men när jag tittar på blocket är det sällan nåt som verkar intressant. Förjoppningsvis kommer det ut lite fler annonser till våren.

Nån som vet om det finns vagn med rörliga framhjul som är lika stora som bakhjulen? Det skulle inte gå att dra en emmaljunga nitro city ( t ex) på vår gata med all snö, men det verkar praktiskt med svängbara framhjul.

• NinnaLilltroll

Vagn är ju sjukt svårt. Alla verkar ju bra på olika sätt :)

Jag vet inte om vi lutar åt en med tre hjul. Enligt en vännina har deras Urban Jungle tagit sig fram överallt utan problem...
    Jag och sambon får ge oss ut och leta. Börjar känna mig lite småstressad över allt som ska handlas. Men förhoppningsvis hinner vi det. Jag är ju bara i v 25...

• Sommarnatt2010
    Fröken Löken skrev 2011-01-15 09:52:53 följande:
    det där låter ju lite tokigt tycker jag! Överklaga och be din chef intyga att du har hård arbetsbelastning! Vet många som fått hp när de jobbat med små barn, just för bärandet osv.

Jag kommer iaf inte att få hp eftersom jag jobbar i förskoleklass. Men jag har semester att ta ut så jag jobbar vecka 15 ut sen har jag semester i tre veckor (så de röda dagarna blir gratis som nån annan skrev) och sen börjar jag ta av min mammapenning 9 maj.
    Skönt att ha semester att ta ut..Jag jobbar som lärare och måste ta föräldrar dagar om jag vill vara hemma innan liten kommer...O så får det nog bli, jobbar troligtvis första veckan i maj sen går jag hem...

Det här med vagn löste sig plötsligt och lätt för oss i torsdags kväll. Ett tips om man vill köpa begagnat är att kolla blocket flera gånger om dagen...Dyker det upp något nyare till bra pris försvinner de med en gång. Min man hittade en ny Teutonia Mistral S för 4800 så vi körde 60 mil i torsdagskväll/natt för att hämta hem...

Vi gillar verkligen den vagnen då den har svängbara hjul fram och man kan vända sitt och liggdel på vilket håll somhelst + att handtaget är vändbart så man kan få de stora hjulen fram om det skulle vara extra mycket snömodd ute...testade denna vagn flitigt förra veckan då vi var på skidsemester tillsammans med min kusin som har en liten. Är helt såld o bara vänta till jag får börja använda vår på riktigt =)

Sen funderar jag mer på vad det är som verkligen MÅSTE inhandlas innan liten kommer lite kläder kanske, men annars är det väl inte så mycket eller är jag helt knäpp???
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-01-16 11:42:22 följande:
    Skönt att ha semester att ta ut..Jag jobbar som lärare och måste ta föräldrar dagar om jag vill vara hemma innan liten kommer...O så får det nog bli, jobbar troligtvis första veckan i maj sen går jag hem...

Det här med vagn löste sig plötsligt och lätt för oss i torsdags kväll. Ett tips om man vill köpa begagnat är att kolla blocket flera gånger om dagen...Dyker det upp något nyare till bra pris försvinner de med en gång. Min man hittade en ny Teutonia Mistral S för 4800 så vi körde 60 mil i torsdagskväll/natt för att hämta hem...

Vi gillar verkligen den vagnen då den har svängbara hjul fram och man kan vända sitt och liggdel på vilket håll somhelst + att handtaget är vändbart så man kan få de stora hjulen fram om det skulle vara extra mycket snömodd ute...testade denna vagn flitigt förra veckan då vi var på skidsemester tillsammans med min kusin som har en liten. Är helt såld o bara vänta till jag får börja använda vår på riktigt =)

Sen funderar jag mer på vad det är som verkligen MÅSTE inhandlas innan liten kommer lite kläder kanske, men annars är det väl inte så mycket eller är jag helt knäpp???
    säng kan vara bra, babyskydd lika så. Bindor till dig. Blöjor och våtservetter. och så lite kläder. Det är väl det som man kan tänkas behövs så där i början. Amningsbh kan också vara bra, men annars finns det bra linnen, det hade jag på mig på nätterna, plus amningskupor så att jag inte läckte igenom. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • maj09
    Jodi skrev 2011-01-16 10:39:29 följande:
    Börjar bli lite nojig över det där med vagn... Vi har bestämt oss för att köpa begagnat, men när jag tittar på blocket är det sällan nåt som verkar intressant. Förjoppningsvis kommer det ut lite fler annonser till våren.

Nån som vet om det finns vagn med rörliga framhjul som är lika stora som bakhjulen? Det skulle inte gå att dra en emmaljunga nitro city ( t ex) på vår gata med all snö, men det verkar praktiskt med svängbara framhjul.
    Förra vintern var det tokmycket snö här och jag tog mig fram precis överallt med Emmaljungas Nitro City faktiskt, så jag håller inte med om att den inte funkar i snö! =)