• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline

men pappadagarna i samband med födsel går ju som tillfällig föräldrapenning om jag inte missminner mig? Alltså, när bebis fötts är det bara ringa och anmäla det precis som med vab. 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-29 10:37:00 följande:
    hade soligt härligt vårdväder här igår, men idag är det molnigt. bor i skåne.

natalie
    grattis till Kingston!Skrattande

ladylovelylocks
    hoppas hjärtljuden forstätter vara bra nu då.

skalbagge
    jag kommer ta pappans alla dagar utom 60 på sjukpenningnivå.
    så då har jag 330 sjukpenningnivå dagar och 90 lägsta nivå dagar.

jag kommer ta ut 5 dagar / vecka från 23 maj 2011 till 19 augusti 2012.
    men kommer även ta ut vårdnadsbidraget sen. vara hemma tills bebis är 2 år och 2 månader ungefär.

min man kommer vara hemma med föräldrapenning för vår son 1 1/2 månad, så vi är lediga tillsammans och kan hjälpas åt i början och komma in i nya rutiner.
    dock så kommer han jobba en helg i månaden och en nattvecka och några röda dagar.

angående pappadagarna så ringde jag och fråga FK, och de kan inte ge ut någon blankett för pappadagar än, därför att då blir det fel anmälningsdatum, så blanketten får man ringa om samma dag som barnet är fött.
    Försäkringskassan verkar lagom förvirrade. Vi har en sån blankett hemma som enligt hon som skickade ut den går bra att skicka in direkt när barnet kommit.
  • FruMadde4barnTätt

ja de ger olika svar på FK ibland, kan ju ringa och höra igen med dem.
    men hon som jag pratade med sa att det blir fel anmälningsdatum på blanketten, så det gick inte.

hittade en bra sida om sammandragningar/ förvärkar som jag tycker förklarar det bra:
    http://www.niomanader.se/content.asp?ID=78

tycker jag har fått jobbigt illamånde här igen, är i v.32

• Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-29 10:37:00 följande:
    hade soligt härligt vårdväder här igår, men idag är det molnigt. bor i skåne.

natalie
    grattis till Kingston!Skrattande

ladylovelylocks
    hoppas hjärtljuden forstätter vara bra nu då.

skalbagge
    jag kommer ta pappans alla dagar utom 60 på sjukpenningnivå.
    så då har jag 330 sjukpenningnivå dagar och 90 lägsta nivå dagar.

jag kommer ta ut 5 dagar / vecka från 23 maj 2011 till 19 augusti 2012.
    men kommer även ta ut vårdnadsbidraget sen. vara hemma tills bebis är 2 år och 2 månader ungefär.

min man kommer vara hemma med föräldrapenning för vår son 1 1/2 månad, så vi är lediga tillsammans och kan hjälpas åt i början och komma in i nya rutiner.
    dock så kommer han jobba en helg i månaden och en nattvecka och några röda dagar.

angående pappadagarna så ringde jag och fråga FK, och de kan inte ge ut någon blankett för pappadagar än, därför att då blir det fel anmälningsdatum, så blanketten får man ringa om samma dag som barnet är fött.
    vårdnadsbidraget är bra, men jag kan inte vara hemma för 3000:- / månaden tyvärr, annars hade jag gärna varit det
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-03-29 09:54:56 följande:
    Doktorn visste inte, bebisar blir tydligen så av massa olika orsaker. Typ att jag är stressad, eller att dom hör massa ljud utanför magen. Det kunde vara lite vad som helst, det viktiga var tydligen att hjärtsagen gick ner till slut. BM lyckades väl helt enkelt mäta honom när han var uppe i varv.
    Usch vilken läskig upplevelse, skönt att lugnade ner sig igen!!

Kommer köra "öppen vårjacka" här iår, den jag beställde från bonprix (hette det så) var tokstor och jag har skickat tillbaka den. Köper ingen ny nu, utan får ta en från förra året och ha den öppen
  • Fröken Löken

Vecka 35 idag :)
    Shit va tiden bara springer iväg!!
    Ligger på soffan i personalrummet, känner mig inte riktigt kry! Tycker det är svårt att veta om det är nån sjuka eller om det är graviditeten... Har iaf ont i musklerna och lederna, är frusen och känner tryck i huvudet... Vill bara sova typ :(
    Hoppas att det bara är nåt tillfälligt!!

Jag har en kollega som rent ut sagt är sjuk i huvet!!!! Ser verkligen fram emot att få slippa jobba mer ihop med vederbörande NÅGONSIN igen!!! Jag sa det till min sambo att det är fan inte klokt att man längtar från jobbet, då är det nåt som är fel! Klart att man längtar till att gå hem för att man får en liten men tycker ändå att det borde kännas sorgligt att lämna jobbet, vilket det INTE gör!!! USCH!!!! :(

• FruganH
    Kottemor skrev 2011-03-29 11:29:18 följande:
    Usch vilken läskig upplevelse, skönt att lugnade ner sig igen!!

Kommer köra "öppen vårjacka" här iår, den jag beställde från bonprix (hette det så) var tokstor och jag har skickat tillbaka den. Köper ingen ny nu, utan får ta en från förra året och ha den öppen
    Ja, det blir samma även här. En uppknäppt jacka, så får man väl ta på en extra tjock tröja om det nu blir kallt.
    Snart passar inte ens den stora vinterjackan som i början kändes gigantisk.
    Herregud, inte kunde man i sin vildaste fantasi tänka sig hur stor man skulle bli. Även om man såklart visste att man skulle bli stor Tungan ute
  • Ewima
    Vecka 34 idag (33+1) och nyss varit på Extra ultraljud!

Här i Västerås ingår det ej som standard ett Ultraljud-2 som flera nämnt. Vår bebis hade på RUL v.18 urin i urinledarna som de ville följa upp (ev skulle de förebygga UVI på lilla nyfödda).
     Nu var vi alltså där -och urinledarna och njurar såg bra ut.  

Och...Bebisen är STOR! (Förklarar varför mitt sf-mått legade på 32cm på förra mätningen)
    Förväntad vikt är 2178 g, bebisen är beräknad till 2590 (!) gramSkrattande

Fint hår hade den, tränade på att andas och sög på fingrarna!

Lycka! Hjärta
  • mammaE2011

VAD är vårdnadsbidraget för något? Och vem får det? Blev inte klokare av att läsa på FKs hemsida :s