• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Tiiinaa

Idag är det 33 dagar kvar för mig!! Det är så spännande när man ser siffrorna sådär, det är lixom bara dryga månaden kvar snart! Även om jag tror jag kommer få gå över tiden så tror jag nog att vi kommer få i alla fall nån/några aprilbebisar i tråden. Vad tror ni?

Inatt har jag varit uppe och kissat 6 gånger!!!! Det är nog rekord. Igår kände jag bebisen böka otroligt i bäckenet och nu bara plötsligt känns det konstigt att gå. Jag känner mig full, eller tung runt höfterna/bäckenet lixom...kanske betyder det att han fixerats, eller håller på och fixeras?! Han har ju legat med huvudet neråt i "startposition" i flera veckor. Det vore i alla fall skönt om han gjorde det så magen kan sjunka lite för nu har jag så ont i revbenen så det inte är sant. Behöver min plats.

• TeosMamma

La vie en rose; Jag tror också vi kommer få flera aprilbebisar. Själv hoppas jag lite på att det blir en aprilbebis, väntar in datum för kejsarsnitt... Tror dock det blir 2a maj eftersom det är exakt 7 dagar innan och en vardag. 

Känns som det börjar närma sig ännu mer när jag läser allt ni skriver, så spännande!!! Flört 

igår var vi till sommarstugan med lite saker och fick värsta vårkänslorna då det tinat upp där så nästa helg ska vi dit med mer saker och börja fixa lite, underbart!
    Sedan drog vi till eskilstuna för att köpa en begagnad jättefin spjälsäng (Brio Moon lux)och på babyproffsen för att köpa lite mer. Skrattande
    Blev faktiskt ett nytt babyskydd, ett Brio primo, känns skönt med nytt, då vet man verkligen att det inte är krockat. Det var nedsatt 500:- så 1495:- inkl. bas tyckte jag var helt ok! Vi skulle ha köpt ett begagnat av en kompis i Sthlm men vi hinner inte dit innan BF så...
    Sedan valde maken ut den spejsigaste badbaljan såklart (guldfärgad!!! Skrattande)men jag tycker bara det är roligt när han engagerar sig så då kan det få kosta lite mer Skrattande 

Till sist blev det en skötväska äntligen, jag har suktat efter den vita Emmaljunga Celebration som hör till vår Barnvagn; Emmaljunga celebration nitro city men 850:-... Nej, det är inte värt det så det blev en kanonsmart svart i märket RYCO. Den heter "Ryco deluxe, Everyday messenger bag" och känns helrätt!!! Lite stor är den men jag drar alltid med mig så mycket så jag behöver det. 399:- på babyproffsen, finns säkert billigare på nätet men kolla in den, supersmarta lösningar.
    Det bästa tycker jag var att skötbädden sitter på baksidan av väskan och så drar man ner två dragkedjor och vecklar ut den, bra plats för vällingflaska att hållas kyld eller varm, lätt att öppna med två dragkedjefattning, etc etc.  (hittade en länk till en webbutik med den på bild; http://www.barniallt.se/nya/butiken.cgi?cmd=Produkt+(Avd+tillbehor+Nothing,Manuell)+(P+101117161952) )

Hoppas ni inte blev less på min lista men själv gillar jag att läsa vad ni skriver att ni köpt, man får så bra tips så nu vill jag skicka lite vidare Glad 

Ha ne härlig söndag alla snart blivande mammor! Solig 

• Angi07

hej! här blev det inte så bra lördag, började att blöda i fredags,men bara   när jag kissade, så jag ringde förslossningen ochde tyckte att jag skulle komma på undersökning . Har haft två uvi under min graviditet så jag trodde att de var samma sak men urinprovet visade inga bakterier och allt var bra med bebisen.
     Igår kväll kom det lite rosa igen när jag kissade  och ingenting mera unden natten och inte  idag heller, så jag vet inte vad jag ska tro. Ska lämna ett urinprov till på måndag som ska skickas till lab. Läkare sa att jag inte ska oroa mig eftersom urinröret kan bli känslig i slutet och blödningarna kan försvinna med tiden. Nu dricker jag mycket vatten och tranbärsjuice.

• FruMadde4barnTätt

Angi
    har de tagit urinodling på dig?
    så du inte har GBS?

jag har själv GBS och det kan göra så man får många uvi och så att bebis kommer tidigare, man kan behöva behandla med antibiotika.

• Angi07

ja, det blir på måndag, jag ska lämna ett urinprov hos BM tidigt på morgonen.

• EvaChristina

Är det någon mer som har ont i fötterna? Jag har ruskigt ont under fotsulorna nu. Funderar på om det har med viktuppgången att göra, plus 14 för närvarande...

Har flyttat i helgen så nu är jag rätt sliten i kroppen. Har såklart inte burit några tunga grejer, men det blir ju mycket hålla igång ändå, särskilt nu när man vill plocka o packa upp för att få allt iordning.

• natalieh

Åhh.. jag ser ut som en ballong! hela jag svullnar och samlar vätska just nu.. fick köpa nya skor idag i tyg för jag kan inte ha ett enda av mina typ 30 par skor!  Men man säger ju inte nej till nya skor oavsett Flört det blev ett par på Ica Maxi, haha!

Imorgon ska vi på RUL 2 kl 16.30.. Jag är så nyfiken på vad som kommer att ses och sägas! Och både jag och litens pappa vill ju veta könet! Så hoppas vi kan se det imorgon! För att tiden ska gå fortare så blir det sängen nu för min del!

Ha en bra vecka allesammans :)

Vår kärlek --> BF 2011-05-20
  • Maruid

Här är det också RUL 2 i morgon så frågan är hur jag kommer sova i natt. Blir alltid lika nervös och tydligen även denna gång för det känns inte som kroppen vill sova på länge än.

Vi är också grymt nyfikna på könet men har bestämt oss för att inte fråga. Tyckte det var så roligt sist att inte ha någon aning in i det sista ; )

Nåväl, ska vika lite tvätt så har jag i alla fall fått det gjort.

• isolande
    natalieh skrev 2011-03-27 22:00:06 följande:
    Åhh.. jag ser ut som en ballong! hela jag svullnar och samlar vätska just nu.. fick köpa nya skor idag i tyg för jag kan inte ha ett enda av mina typ 30 par skor!  Men man säger ju inte nej till nya skor oavsett Flört det blev ett par på Ica Maxi, haha!

Imorgon ska vi på RUL 2 kl 16.30.. Jag är så nyfiken på vad som kommer att ses och sägas! Och både jag och litens pappa vill ju veta könet! Så hoppas vi kan se det imorgon! För att tiden ska gå fortare så blir det sängen nu för min del!

Ha en bra vecka allesammans :)
    Får ni göra ett UL till? Är det standard eller bara i vissa kommuner? Jag är i v.33 och har inte hört ett ljud om fler UL innan BF....

Vi hade oxå en fixarhelg. I lördags rengjorde vi köksfläkten grundligt och bytte filter. Jag får PANIK av matos och tycker det sätter sig i kläder och möbler (konstigt, ja, men så är man ju gravid oxå....Flört). Sen blev det storstädning, tvättning, slipa köksbänken och olja in, skura badrummet och sen däcka framför Mästarnas Mästare. Helt ok!
  • natalieh
    isolande skrev 2011-03-28 09:35:42 följande:
    Får ni göra ett UL till? Är det standard eller bara i vissa kommuner? Jag är i v.33 och har inte hört ett ljud om fler UL innan BF....
    Vi får göra två i Malmö, ett i v 19 och ett i v 32.. Tycker de är så orättvist att vissa bara får ett.. Alla vi blivande mammor borde få samma "service". Det är ju små milstolpar som gör graviditeten rolig!
    Maruid skrev 2011-03-27 23:23:38 följande:
    Här är det också RUL 2 i morgon så frågan är hur jag kommer sova i natt. Blir alltid lika nervös och tydligen även denna gång för det känns inte som kroppen vill sova på länge än.

Vi är också grymt nyfikna på könet men har bestämt oss för att inte fråga. Tyckte det var så roligt sist att inte ha någon aning in i det sista ; )

Nåväl, ska vika lite tvätt så har jag i alla fall fått det gjort.
    Ja man är lite lätt nervös..
    Tack och lova har jag kunnat sova relativt bra i natt.. Men ögonen spärrades upp med en väldans fart imorse :)
    Kunde du sova?
    Jag frågade sambon om vi skulle låta bli, men han vill så då får de bli så :)

Lycka till idag!
    Vår kärlek --> BF 2011-05-20