• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • mammaE2011

Måste fråga en sak. Jag ska föda på Malmö KK och KK står ju för Kvinnokliniken. Men vad betyder BB egentligen? Alla jag frågat "har glömt bort vad det betyder" :D

• Lovelyness

Lycka till ni ska som ska UL idag! Jag tycker också att det är helt sjukt att inte alla får två UL. Vi får två men det är bara för att det ena är tillväxtultraljud pga mitt bloddtryck, annars hade vi fått nöja oss med ett.

Nu ska jag iväg till BM, även om det bara var två veckor sen jag var där tycker jag det känns som en halv evighet sen. Konstigt det där med tid, den går liksom långsamt och snabbt samtidigt.

• Therre

här är de en till som sväller som en ballong framförallt mot kvällarna och fötterna skriker, de måste ha med att göra att de inte är vana med den vikten som jag har lagt på mig extra, fick världens chock när jag såg hur mycket jag vägde. +16kg så här långt.. på kvällarna kan jag knapt gå för jag har så ont i fötterna så då blir de mest liggande ställning med fötterna högt:D sen får sambon servera mig om de är något som jag vill ha, jätte skönt (de är han som tvingar mig att ligga ner dessutom så jag är ingen tyrann haha)

hade också en liten städ dag igår, blev dock ingen skurning eller damning så de tänkte jag ta tag i dag.

Min mammas sambo knyckte med min dotter på ett litet äventyr under dagen så då passade vi på att åka in til stan och handla lite, vilket blev, ett nytt sätt med sängkläder till spjälsängen, nya skor till mig och min dotter, ett par nya jeans till sambon (skitsnygga var dom, jag ska nog alltid vara med när han handlar kläder hehe) sen var vi upp och handlade lite till bäbisen vilket blev en långärmad body, matchande byxor och mössa, en luvtröjja med dragkedja, och matchande byxor, 2 par jätte gulliga strumpor, en skallra som såg ut som en pandabjörn, en snuttefilt som en panda håller  i och en stor filt med pandor på, de var så gulliga så vi köpte allt med dessa pandor på hehe.
    Sen var vi till ikea för jag skulle visa vad jag tyckte att vi behövde köpa till badrummet samt till hallen, de till badrummet skulle vi köpt på en gång men själv klart var de slut och de skulle inte ta in något nytt heller eftersom att de snart öppnar IKEA ute på erikslund i v ästerås så då beställer de varorna dit direkt ist så då fick inte sambon ens se hur den ser ut i verkligeheten, de var ett sånt där skåp som man ska ha under handfatet tänkte attt de kunde vara bra att förvara alla blöjor och sånt till bäbisen i. så istället så köpte vi ett drapå lakan till våran säng eftersom att min sambo är en mästare på att få lakanet till mitten av sängen när han sover så då tänkte jag att nu jäklar..:D

ja just ja, beställde en diskmaskin förra veckan och imorn får vi hem dem:D jippi ska bli så jäkla skönt att bara kunna kasta ner disken i maskinen och sen bara gå där i från, sprar en hel del tid som man kan göra massa annat på:D har längtat efter en diskmaskin i 2 år minst och nu tog vi äntligen tag i de hela:D
    men fram till dess att den är här och inkopplad så får jag diska för hand så jag får väl sätta igång med de nu då..

ha de bra allihopa..:D

• natalieh
    mammaE2011 skrev 2011-03-28 10:20:48 följande:
    Måste fråga en sak. Jag ska föda på Malmö KK och KK står ju för Kvinnokliniken. Men vad betyder BB egentligen? Alla jag frågat "har glömt bort vad det betyder" :D
    Ska också föda på Malmö KK :) och de där med BB var en bra fråga.. enligt wikipedia så var det  "Barnbördshus" men de är ju inget jag hört förrut i alla fall..  :)
    Vår kärlek --> BF 2011-05-20
  • FruganH
    natalieh skrev 2011-03-27 22:00:06 följande:
    Åhh.. jag ser ut som en ballong! hela jag svullnar och samlar vätska just nu.. fick köpa nya skor idag i tyg för jag kan inte ha ett enda av mina typ 30 par skor!  Men man säger ju inte nej till nya skor oavsett Flört det blev ett par på Ica Maxi, haha!

Imorgon ska vi på RUL 2 kl 16.30.. Jag är så nyfiken på vad som kommer att ses och sägas! Och både jag och litens pappa vill ju veta könet! Så hoppas vi kan se det imorgon! För att tiden ska gå fortare så blir det sängen nu för min del!

Ha en bra vecka allesammans :)
    Ja, herregud vad vätska jag samlar på mig!! Började för redan 1 månad sen och det  blir bara värre och värre. Har något krux med högerfoten med, så den är extra svullen.
    Köpte ett par skor i slutet av februari som var en storlek större än jag normalt brukar ha. Men nu kan jag knappt få på mig dom längre (särskilt inte den högra). Hade behövt köpa en ännu större högersko, men det går ju inte riktigt att köpa skor i olika storlekar tyvärr Rynkar på näsan
    Jag hoppas verkligen att svullnaden i fötter, händer och ansikte går ner rätt fort efter förlossningen. Hade varit skönt att kunna använda sina gamla vanliga sommarskor och inte behöva köpa en massa nytt.
    Känner inte alls för att lägga ut massa pengar på skor som man kanske inte kan ha sen om fötterna blir normala igen....
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-03-28 10:59:58 följande:
    Ja, herregud vad vätska jag samlar på mig!! Började för redan 1 månad sen och det  blir bara värre och värre. Har något krux med högerfoten med, så den är extra svullen.
    Köpte ett par skor i slutet av februari som var en storlek större än jag normalt brukar ha. Men nu kan jag knappt få på mig dom längre (särskilt inte den högra). Hade behövt köpa en ännu större högersko, men det går ju inte riktigt att köpa skor i olika storlekar tyvärr Rynkar på näsan
    Jag hoppas verkligen att svullnaden i fötter, händer och ansikte går ner rätt fort efter förlossningen. Hade varit skönt att kunna använda sina gamla vanliga sommarskor och inte behöva köpa en massa nytt.
    Känner inte alls för att lägga ut massa pengar på skor som man kanske inte kan ha sen om fötterna blir normala igen....
    vätskan brukar försvinna inom någon vecka efter förlossning. De flesta gravidsymptom försvinner mirakulöst efter bebisen tittat ut. :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruganH
    jakeline skrev 2011-03-28 11:15:30 följande:
    vätskan brukar försvinna inom någon vecka efter förlossning. De flesta gravidsymptom försvinner mirakulöst efter bebisen tittat ut. :P 
    Låter väldigt bra! Glad
  • mammaE2011
    natalieh skrev 2011-03-28 10:47:48 följande:
    Ska också föda på Malmö KK :) och de där med BB var en bra fråga.. enligt wikipedia så var det  "Barnbördshus" men de är ju inget jag hört förrut i alla fall..  :)
    Jaså :D . Barnbördshus, haha - så omodernt!
  • mammaE2011

Kom på att jag hade en hemst mardröm inatt :(
    Drömde om förlossningen att värkarna precis hade satt igång (lutensfasen 1-3cm) och jag åkte in till förlossningen för att få TENS. Hon (sjuksköterskan/läkaren) som satte på TENSen kände hur öppen jag var och då sa hon att jag är för trång och måste göra  kejsarsnitt! Jag hade ingen talan, visste att jag inte ens har gått så lång tid med värkarna så jag öppnat mig än, jag blev alldeles förtvivlad och sa och bad att jag inte vill göra kejsarsnitt! Då använde hon sin makt ännu mer och sa till mig att hon nu bokar in ett kejsarsnitt. Jag som vill fördröja detta så mycket som möjligt frågade när dem skulle utföra kejsarsnittet och då sa hon om 20 minuter. Helt maktlös och förtvivlad lyckades jag smita och fly från förlossningen i bara den vita sjukhusrocken. Jag visste ju att jag inte ska föda än på några timmar. Sedan minns jag inte så mycket mer än att jag träffade en barnmorska som jag berättade detta för (hade fortfarande TENSen på mig) och hon sa att denna läkaren har helt fel att hon inte kan säga att jag är för trång när jag inte ens är redo att föda än... 

• FruganH

Någon som har lite koll på det här med förvärkar?
    Är ju första barnet för mig, så jag vet ju egentligen ingenting.
    Jag är nu i v 34+2 och har senaste veckorna fått som mensvärk nån gång då och då. Det har oftast gått över rätt fort och sen varit lugnt.
    Imorse när jag vaknade kände jag återigen den här mensvärken. Var även lös i magen (vilket jag iförsig vart senaste veckorna). Mensvärken gick över till slut men har fortsatt komma tillbaka då och då under dagen.
    Funderar såklart på om det kan vara förvärkar, men jag trodde livmodern skulle bli jättehård (som vid en sammandragning) om man har förvärkar? Eller hur funkar det?
    När jag har sammandragningar (som inte gör ont) så känner jag ju verkligen att hela magen är stenhård, men nu med mensvärken är den inte alls lika hård.
    Någon som har erfarenhet från förvärkar och vet hur det kan kännas?