• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • nenababe

Usch! Har börjat få myrkryp i benen om kvällar och nätter :(

Barnmorskebesök den 7e april.
    Extra ultraljud den 15e april inför igångsättningen. (v. 37+1)
    Igångsättning den 17e april, 19 dar kvar sen får man se vem som bosatte sig där inne Baby

Hon är fortfarande namnlös.. hoppas man ser rätt snart efter förlossningen vad hon kan tänkas ska heta.

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan som kommer 17e april ღ ¸.?°´¯)
  • jakeline
    nenababe skrev 2011-03-29 22:36:55 följande:
    Usch! Har börjat få myrkryp i benen om kvällar och nätter :(

Barnmorskebesök den 7e april.
    Extra ultraljud den 15e april inför igångsättningen. (v. 37+1)
    Igångsättning den 17e april, 19 dar kvar sen får man se vem som bosatte sig där inne Baby

Hon är fortfarande namnlös.. hoppas man ser rätt snart efter förlossningen vad hon kan tänkas ska heta.
    varför ska ni bli igångsatta? om man får fråga? :P tänk att du inte har så långt kvar... Själv tycker jag det är svårt att namnge barn innan man sett hur de ser ut, så det ger sig.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • isolande

var hos BM igår, allt såg bra ut i v. 33. Har gått upp knappt 6 kilo sen inskrivning, SF mått på 32. Glad

• down under

Hej och tack för ert stöd! Det har varit lungt i magen ett tag nu vilket känns skönt!
    Har dock massor av sammandragningar fortfarande men dom gör iaf inte ont!

Var hos BM imorse är nu i v 35 (34+1)

SF-mått 36!!!  Hoppas det inte blir en jättebebis!

Inga bakterier eller protein i urinen men ska lämna ett till urinprov imorgon som dom ska skicka till labb och se ifall
    jag har uvi trots att det inte syns nåt i deras maskin. Skulle kunna vara en orsak till mina onda sd.

Hon kollade inte järn eller socker idag.

Blodtryck 105/60

Bebis hjärtljud 145

Huvudet ner men rörligt.
    Sonen fixerade sig aldrig så det lär väl inte lillskruttan göra heller men vi får väl se..

12kg upp sen plusset.

Ha en bra dag tjejer!

• Friida11

Hej tjejer..
    Är det någon mer än jag som känner av att bebben trycker sig ner med huvudet? Har molvärk i magen hela tiden och en del sammandragningar men det känns verkligen som den lilla där inne trycker sig neråt med huvudet liksom har borrat in sig där :P Det känns rätt obehagligt.. nån annan ?

• jakeline
    Friida11 skrev 2011-03-30 12:22:40 följande:
    Hej tjejer..
    Är det någon mer än jag som känner av att bebben trycker sig ner med huvudet? Har molvärk i magen hela tiden och en del sammandragningar men det känns verkligen som den lilla där inne trycker sig neråt med huvudet liksom har borrat in sig där :P Det känns rätt obehagligt.. nån annan ?
    hos mig ilar det nedåt och det känns ibland som bönan liksom tar spjärn uppåt. Skitaont gör det. men jag tror att det är normalt när de börjar fixera sig. 

Ska till BM på måndag så då får jag veta om jag har rätt i att den vänt sig nedåt och börjat fixera sig. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Jodi
    jakeline skrev 2011-03-30 12:43:26 följande:
    hos mig ilar det nedåt och det känns ibland som bönan liksom tar spjärn uppåt. Skitaont gör det. men jag tror att det är normalt när de börjar fixera sig. 

Ska till BM på måndag så då får jag veta om jag har rätt i att den vänt sig nedåt och börjat fixera sig. 
    Så olika det där, min lillkille var fixerad redan i vecka 34 (är i v 36 nu), men jag känner inget av det ni beskriver, bara lite mer tyngdkänsla nedåt.

Har bakat bullar idag för nästan första gången i livet, det måste man ju kunna när man ska bli mamma! Glad
  • FruMadde4barnTätt

hur vet man att det satt igång?
    jo då gör det riktigt ont.
    riktiga  värkar gör ju verkligen jätteont, känns som man öppnar sig, tryck nedåt genom ryggen, och det kommer med jämna mellanrum, regelbundet med några minuters mellanrum, så man får en liten paus då de inte gör ont.
    krystvärkar får jag inte förrän jag är öppen rätt mycket.
    vattnet har bara gått en gång under öppningsvärkarna.
    blod brukar komma under öppningsvärkarna för mig.

men är ju olika det där, en del får ju inte så mycket paus emellan öppningsvärkarna, och då kan man nog lätt bli stressad och tycka det är jobbigt.
    har själv aldrig haft någon smärtlindring mina 3 förlossningar, har gått så snabbt, mår så illa och har hört man kan må illa av lustgasen.
    och ryggbedövningen ska väl göras i tid, då  jag brukar vara nästan fullt öppen när jag kommer in på sjukhuset.
    sen kan ju förlossningen ta längre tid väl med ryggbedövning och svårt att känna värkar och större risk för syrebrist till bebis.

• FruMadde4barnTätt

vad har ni för tankar kring smärtlindring?

• isolande

jag skulle gärna föda med bara profylaxandning, men jag vet ju inte om det går Drömmer. Står man inte ut får man väl ta lustgas och EDA tänker jag, men jag är nyfiken på hur det känns att föda au naturelle.