• Anonym (ts)

Hur få tramadol?

Jag får ibland en sjukdom, en väldigt vanlig sjukdom. Men jag har väldiga problem med smärta under denna sjukdomstid, jag är inte människa och missar allt som jag ska göra i flera dagar. Vanliga smärtstillande märks det inte ens att jag tagit.

Fick en gång 2 tramadol av en vän, kombinerade dem med vanliga smärtstillande enligt råd från sjuksköterska och konstigt nog försvann smärtan efter bara någon timma och jag kunde fortsätta med vardagen.

Undrar hur man kan få tramadol utskrivet av doktor? Det finns inte på kartan att jag skulle få det för mina problem under min sjukdomstid. De flesta har bara lite obehag medans jag den värsta smärtan man kan föreställa sig. Min sjukdom kan jag få slippa ibland i ett helt år, men det kan också komma mycket oftare. Jag har nu en liten bebis på dryga året och jag har ingen aning hur jag skulle göra om sjukdomen och smärtan kom när jag är ensam med henne.

Ber er uppmärksamma speciellt regel nummer 2 för känsliga rummet:
    2. Off-topic är inte tillåtet i Känsliga Rummet utan fokus ska ligga på TS problemformulering och frågeställning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-08 18:38
    Kanske vore på plats med en liten uppdatering:

Har inte läst alla inlägg utan fokuserar på mitt. Fick tramadol utskrivet för nästa två år sedan. Fick ett paket på 20 st. Har haft UVI 3 gånger sen dess, de har underlättat betydligt då jag kunnat ta mig till doktorn och kunnat fortsätta mitt dagliga liv iaf på halvfart trots UVI.

Läkare säger att det inte hjälper med C-vitamin men i mitt fall gör det det. Har tagit C-vitamin så gott som varje dag, de gånger som jag missat 3-4 dagar har UVI kommit som ett brev på posten.

Så alla som tror att alla blir beroende pillerknaprande knarkare för att man har tramadol i skåpet har FEEEEL! "Genom sig själv känner man andra"...

Har nästan 10 st kvar som snart blir för gamla. Men det är så skönt att ha dem när de behövs!

• Svar på tråden Hur få tramadol?
  • Stealth

Nä lägg av vad förbannad jag blir när jag ser vad du skriver. Det är deras förbannade skyldighet att ge dig smärtstillande så du klarar din vardag!

GAH vad arg jag blir!

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Anonym (ts)
    Stealth skrev 2010-08-24 13:04:42 följande:
    Nä lägg av vad förbannad jag blir när jag ser vad du skriver. Det är deras förbannade skyldighet att ge dig smärtstillande så du klarar din vardag!

GAH vad arg jag blir!
    Så lägger de huvudet på sned och säger "Så du har trängningar, ja så är det ju när man har urinvägsinfektion"

De senaste 10 åren har jag ALLTID kissat efter sex, annars kom det som ett brev på posten dagen efter. Har även provat många olika p-skydd om det skulle varit problemet. Men UVI är väl min last och något som jag får leva med då och då. Dock vill jag inte leva med lika mycket smärta mer!!!

Jag har haft UVI på många ställen i världen, många resor har blivit förstörda av det. Har fått antibiotika i Thailand, Spanien, Norge, Panama, Mexico, USA, Tyskland mfl. Jag har missat otaliga tentor samt mycket i skolan. Jag har varit hemma från jobbet så många gånger att jag krävdes på läkarintyg (vilket inte var något problem att få) men det har varit DYRT med så många karensdagar. Hade jag haft något smärtstillande som funkade hade jag kunnat jobba, som alla andra med UVI och bara sprungit på toa lite oftare.

Men som sagt, jag är glad att det inte är lika ofta längre!
  • Anonym (ssk)
    Anonym (ts) skrev 2010-08-24 08:51:08 följande:
    Jag får ibland en sjukdom, en väldigt vanlig sjukdom. Men jag har väldiga problem med smärta under denna sjukdomstid, jag är inte människa och missar allt som jag ska göra i flera dagar. Vanliga smärtstillande märks det inte ens att jag tagit.

Fick en gång 2 tramadol av en vän, kombinerade dem med vanliga smärtstillande enligt råd från sjuksköterska och konstigt nog försvann smärtan efter bara någon timma och jag kunde fortsätta med vardagen.

Undrar hur man kan få tramadol utskrivet av doktor? Det finns inte på kartan att jag skulle få det för mina problem under min sjukdomstid. De flesta har bara lite obehag medans jag den värsta smärtan man kan föreställa sig. Min sjukdom kan jag få slippa ibland i ett helt år, men det kan också komma mycket oftare. Jag har nu en liten bebis på dryga året och jag har ingen aning hur jag skulle göra om sjukdomen och smärtan kom när jag är ensam med henne.

Ber er uppmärksamma speciellt regel nummer 2 för känsliga rummet:
    2. Off-topic är inte tillåtet i Känsliga Rummet utan fokus ska ligga på TS problemformulering och frågeställning!
    Kan du inte få de utskrivet av din läkare har bedömmning gjorts att du inte ska ha det och du lär inte kunnat få tag på det då de är receptbelagt och narkotika-klassat.

Fråga istället om du kan få mildare preparat utskivet som tex diklofenak som man bla kan få efter förlossning för sammandragningar av livmoder osv. Inte lika starka men mycket beroende framkallade de också precis som tramadol. Tramadol är INTE att leka med!
  • Stealth
    Anonym (ts) skrev 2010-08-24 13:16:16 följande:
    Så lägger de huvudet på sned och säger "Så du har trängningar, ja så är det ju när man har urinvägsinfektion"

De senaste 10 åren har jag ALLTID kissat efter sex, annars kom det som ett brev på posten dagen efter. Har även provat många olika p-skydd om det skulle varit problemet. Men UVI är väl min last och något som jag får leva med då och då. Dock vill jag inte leva med lika mycket smärta mer!!!

Jag har haft UVI på många ställen i världen, många resor har blivit förstörda av det. Har fått antibiotika i Thailand, Spanien, Norge, Panama, Mexico, USA, Tyskland mfl. Jag har missat otaliga tentor samt mycket i skolan. Jag har varit hemma från jobbet så många gånger att jag krävdes på läkarintyg (vilket inte var något problem att få) men det har varit DYRT med så många karensdagar. Hade jag haft något smärtstillande som funkade hade jag kunnat jobba, som alla andra med UVI och bara sprungit på toa lite oftare.

Ja och jag ber om ursäkt för att jag antog att du inte besökt läkare. För i helvete, de måste ju ta dig på allvar!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Anonym
    Anonym (ssk) skrev 2010-08-24 13:20:23 följande:
    Kan du inte få de utskrivet av din läkare har bedömmning gjorts att du inte ska ha det och du lär inte kunnat få tag på det då de är receptbelagt och narkotika-klassat.

Fråga istället om du kan få mildare preparat utskivet som tex diklofenak som man bla kan få efter förlossning för sammandragningar av livmoder osv. Inte lika starka men mycket beroende framkallade de också precis som tramadol. Tramadol är INTE att leka med!
    Du borde veta att diklofenak ofta ger blödningar i mag/tarmkanalen och inte är speciellt nyttiga. Diklofenak är dessutom inte beroendeframkallande, så är du verkligen SSK?
  • Anonym (ssk)
    Anonym skrev 2010-08-24 13:31:07 följande:
    Du borde veta att diklofenak ofta ger blödningar i mag/tarmkanalen och inte är speciellt nyttiga. Diklofenak är dessutom inte beroendeframkallande, så är du verkligen SSK?
    Diklofenak kan vara beroendeframkallade jo.
    Och ja man kan få blödning men de är i sällsynta fall.

Har varit ssk. är inte längre
  • Anonym
    Anonym (ssk) skrev 2010-08-24 13:57:59 följande:
    Diklofenak kan vara beroendeframkallade jo.
    Och ja man kan få blödning men de är i sällsynta fall.

Har varit ssk. är inte längre

Då har du kanske glömt bort fass.se

De är inte listade som beroendeframkallande. Man ska inte sitta och ge felaktig info på forum, dessutom anonymt och kalla sig SSK

• Lillgull
    Anonym (ts) skrev 2010-08-24 13:16:16 följande:

Jag har inte haft så många UVI, cirkus tre gånger som vuxen. Men oh, my good vilken smärta. Visst det svider lite när man kissar, men det är inte det som är problemet. Jag får riktig värk i underlivet. Första gången trodde jag att det var känningar av ischias, som strålade ner i underlivet. Sökte läkarvård för smärtan, där de konstaterade att det var en UVI..

Kan också säga att jag provade precis som du Tramadol för smärtan, hade sådana tabletter hemma efter en ridolycka. Fungerade perfekt.

Jag tror det handlar lite om okunskap hos läkarna faktiskt, att man har trängningar och att det svider när man kissar det vet de. Men att man kan få molvärk, det verkar de vara ganska ovetande om. Jag fick självklart antibiotika utskrivet, men om jag hade ont det frågade de aldrig efter.
  • Anonym (ssk)
    Anonym skrev 2010-08-24 14:06:20 följande:

Då har du kanske glömt bort fass.se

De är inte listade som beroendeframkallande. Man ska inte sitta och ge felaktig info på forum, dessutom anonymt och kalla sig SSK

Nej jag har inte glömt bort fass. Jag har själv fått diklofenak utskrivet nyligen pgr av sammandragningar efter förlossning och blev då varnad för risken av långtids användning (bla beroende) som man dessutom kan få av ALL medicin, har dessutom tidigare själv gett diklofenak och jag ber om ursäkt, men lyssnar hellre på läkarna en en annan annonym person på FL.
  • Jezamine
    Anonym skrev 2010-08-24 13:31:07 följande:
    Diklofenak=beroendeframkallande? Vart står det?
    Avstängd tills vidare
Svar på tråden Hur få tramadol?