Inlägg från: oOHalalOo |Visa alla inlägg
  • oOHalalOo

Islam

Kakmonstret skrev 2010-10-18 19:40:10 följande:
    Allah kommer att ställa henne till svars på domedagen för hennes sarkasmer och ironiserande. Det är inte gudsfruktigt beteende Nur uppvisar i denna tråd.
    Det du missar är att vi alla kommer att rannsakas av Den som skapat oss. Skillnaden är att du inte tror på det, medan jag för min del och muslimer i allmänhet tror det. Däremot så kommer ju lögnaktiga påståenden inte ligga väl i någons fat, och det du har skrivit om Nur uppvisar ju dessvvärre ett smakprov på det. Så ser jag det.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 20:15:41 följande:
    Halal -

Ånej, inte fler ufo-länkar om ödlor som styr världen.
    Om du kallar icke-muslimske dansken för ett ufo så är det ditt val. Men du vågar tydligen inte höra vad han har att säga.
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-18 20:19:50 följande:
    Öh?
    Jamenvisst. Fundera lite så kanske du hänger med på vad jag skrev tidigare.
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-18 20:21:09 följande:
    Nu är jag övertygad om att du väljer att missförstå. Det kan vara på nåt annat sätt.
    Nope, en analys av det du skrev. Där ser du vad det resulterade i.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 20:25:18 följande:
    Jag gav Nurs sjuka länk en chans igår, orkar inte med mer psykpatient svamel.

Berätta själv i korta drag vad det handlar om.
    Hur människor påverkas av sin omgivning och miljö , däribland reklam som framförs med t.ex. musik. Helt klart intressant att läsa för den som tror att indoktrinering skulle vara typiskt för religiösa.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 20:27:20 följande:
    Snälla Halal, det är år 2010.

Kom in i machen. Läs en bok som inte är Koranen.
    Andra böcker talar inte om det kommande livet, men de går att läsa även dem. Men läser man bara dem, så står man däremot helt handfallen för det som sedan kommer. Det vill inte jag göra för min del. 
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-18 20:41:56 följande:
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 18:34:50 följande:
    Ingen verkar förstå vad respekt och artighet är ldag längre. Det är vad det handlar om. Helt klart när man tror att hälsa på varandra handlar om 'jag gillar dig'.
    Inte så konstigt att världen ser lite trist ut ibland. Hälsar man på folk, så kanske de tror man vill råna dem? Usch vilken trist värld och kylig som sjutton dessutom.
    Okej Halal. Funderar. Men du.. u make no sense. Troligtvis är det du som inte förstod vad du citerade. Det är jobbigt när det händer.
    Du skrev att man inte hälsar osv när någon inte längre är muslim. Jag vet  ju inte vad du grundar det påståendet på, men jag som muslim handlar inte så, givetvis måste jag då ifrågasätta det du påstår. Sen förekommer det säkert, eftersom alla människor inte handlar och känner lika. Men det är ju samma 'skrämmande' som du skrev i så fall när någon t.ex. blir muslim och släkt och vänner vänder ryggen till och inte längre hälsar eller ens vill umgås. Männsikor är olika och handlar olika. Det är ju något som man måste inse och förstå och ta med i en sådan - ¨återigen - generell antydan som du gjort.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 20:41:59 följande:
    Ingen reklam i världen skulle kunna få mig att förespråka stening.
    Du missar poängen. Du påstår att religiösa är indoktrinerade. Men även du och andra som inte är religiösa är det. Det är vad den länk tar upp som jag hänvisade till. Väldigt intressant, speciellt när man tror att man alltid själv bestämmer vilket tvättmedel man ska köpa.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 20:45:49 följande:
    Ja, personer som förespråkar det medeltida barbariska straffet stening - som är ett brott mot de mänskliga rättigheterna - bör vara rädd på domedagen.
    Det är ju inte i så fall ditt bekymmer. Men du kanske får dras med dina egna istället?
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 21:28:23 följande:
    Det finns grader i helvetet. Att indoktrineras till att köpa ett visst tvättmedel är inte riktigt lika samhällsfarligt som att indoktrineras till att förespråka brott mot de mänskliga rättigheterna.
    Nu ska du inte prata bort vad det handlar om. Du talade om indoktrinering som om det endast är religiösa som det kan beröra. Så är det inte. Det är bara den poängen jag vill ska gå hem hos dig.
Svar på tråden Islam