Posh skrev 2010-10-18 20:41:56 följande:
oOHalalOo skrev 2010-10-18 18:34:50 följande:
Ingen verkar förstå vad respekt och artighet är ldag längre. Det är vad det handlar om. Helt klart när man tror att hälsa på varandra handlar om 'jag gillar dig'.
Inte så konstigt att världen ser lite trist ut ibland. Hälsar man på folk, så kanske de tror man vill råna dem? Usch vilken trist värld och kylig som sjutton dessutom.
Okej Halal. Funderar. Men du.. u make no sense. Troligtvis är det du som inte förstod vad du citerade. Det är jobbigt när det händer.
Du skrev att man inte hälsar osv när någon inte längre är muslim. Jag vet ju inte vad du grundar det påståendet på, men jag som muslim handlar inte så, givetvis måste jag då ifrågasätta det du påstår. Sen förekommer det säkert, eftersom alla människor inte handlar och känner lika. Men det är ju samma 'skrämmande' som du skrev i så fall när någon t.ex. blir muslim och släkt och vänner vänder ryggen till och inte längre hälsar eller ens vill umgås. Männsikor är olika och handlar olika. Det är ju något som man måste inse och förstå och ta med i en sådan - ¨återigen -
generell antydan som du gjort.