Islam
Nami08 skrev 2010-10-27 14:38:45 följande:
I mitt fall tror jag nog det beror på att jag inte har hijab, jag antar det iaf.Ja det är ett bra motto ! Skriver under på det.
Flickor...ta nu varandra i handen och lägg ner stridsyxorna, så kan vi diskutera tråden istället , vad den nu har hamnat... Verkar inte som att ts är kvar ens...Och glöm inte att religionstillhörighet inte spelar någon roll, alla är vi Guds skapelser (om man nu tror på honom).
Hur kan muslimer veta att du är muslim om du inte bär hijab? Det är en omöjlighet som jag ser det. Det går inte att skilja på en muslimsk kvinna och en icke-muslimsk kvinna, eftersom ingen av dem bär hijab. Tänk bara på att muslimska systrar inte kommer att säga 'Assalamu alaikum' till dig, helt enkelt för de inte vet att du är muslim. Men det ska du inte däremot uppfatta som 'behandla illa'. Som bekant, muslimer hälsar ju på varandra med fredshälsningen, men man brukar inte vanligtvis hälsa på andra med den, utan med 'hej' istället.
Eftersom jag är så ovälkommen och störande i tråden, så lämnar jag den nu. Tack för mig här och nu.