Inlägg från: oOHalalOo |Visa alla inlägg
  • oOHalalOo

Islam

Kakmonstret skrev 2010-10-21 08:54:22 följande:
    Halal - Allah ser dig när du skitpratar om din muslimska syster Posh. Att du snackar skit om en otrogen hund lär han väl dock applådera.

Nu är jag inte alls med. Är Posh muslim? Var har det framkommit någonstans?

Hur som helst. Pratat skit har jag inte. Men visst har du och h*n kampat ihop er om att gå till personliga och hånfulla kommentarer? Så vill du ta på dig rollen som domare, så var då en opartisk sådan.

Vad menar du med snackar skit om en otrogen hund? Förklara.

• oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-21 08:56:00 följande:
    Och koranisterna säger att DU tolkar fel. Men du har rätt?
    Jag läser Koranen där det står att man ska följa det som Allah (swt) givit och det som Hans budbärare givit. Jag ser det därför som rätt så klart för min del, vad det handlar om att är det rätta.

Andra får givetvis ha vilka tolkningar de vill, men för mig blir ju inte det mer rätt för det.
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-22 12:27:06 följande:
    Ah, så den som läst islams  sk mänskliga rättigheter svarar automatiskt nej på den tydliga frågan som Nur fick?

Mao, läs islams "MR" och svara nej på frågan- Bryter islam emot FN´s mänskliga rättigheter?

Okej! Jag måste be Halal och Nur att styrka detta.

Då är det mycket konstigt att jag och alla andra som läst bådadera inte svarar nej på den frågan. Halal, du är fräck som ingen annan på detta forum, ja du har en konkurrent. Håll er till sakfrågan för i helvete, vem jag är, vad jag tror på är ingen business but mine och ingen av er har en blekaste aning. Det är pinsamt att läsa vissas inlägg.Vem är du? Jultomten? Bra.
    Skrik lagom. Det var Kakmonstret som skrev att du är muslim. Så ska du skälla på någon så är det på honom/henne. Jag bara undrade VAR det har framkommit att du är muslim.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-22 13:55:06 följande:
    Halal & Amiraty -

Ni verkar inte det minsta rädda för Allahs vedergällningar mot er på domedagen.
    Sitta och döma vem som är muslim och inte... Endast Allah får döma, var det inte så?
    Det var du som skrev att Posh är muslim. Jag endast frågade dig VAR det har framkommit. Det har du inte lyckats svara på.
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-24 19:13:05 följande:
    Hur skriker man i skrift utan ett enda utropstecken eller onödig versal? Ja du.

Visa mig, och alla andra du försöker diskutera med, samma hänsyn som visas dig. Ingen kommenterar din person. Återgälda den respekten. Detta är för diskussionens skull.
    Du läser nog inte dina egna inlägg tror jag.

Hur kan du kalla det respektfullt att hånfullt skriva 'som du försöker disktuera med'? Det är inte respektfullt utan just hånfullt.
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-24 19:18:27 följande:
    Hur angår andra människors liv dig? Det är patetiskt av er att sitta och intressera er för mig som ni tror er känna. Jag tycker uppriktigt synd om såna här individer.

Skriva skit om koranen? Om islam? Det är upp till varje människa att bedöma. En normalintelligent människa ser skillnad på kritik och skit. Förvänta dig inte att vanliga människor inte ska kritisera lemlästning och tortyr.

Håll dig till saken eller ta konsekvenserna. Ett tips.
    Din hånfullhet går lite för långt. Det var Kakmonstret som skrev du är muslim, och på den vägen är det. Har inte sett dig en enda gång ifrågasätta varför h*n skrev det, däremot bir du fly förbannad när andra undrar över om det är sant eller inte. Hur tänker du egentligen?
  • oOHalalOo
    Nami08 skrev 2010-10-24 22:10:03 följande:
    Jag tycker inte det är relevant för diskussionen vad hon tror på och inte, det är mellan henne och Gud om hon nu tror på Gud.
    Jag tycker inte att hon skriver skit om islam, att vara kritisk till vissa saker är inte samma sak.
    Du kan inte veta vad som finns i hennes hjärta , om hon är muslim eller inte, det är ju knappast så att man måste skriva ett inlägg på FL om man har blivit muslim....
    Helt sant, men nu är det ju så att någon annan i tråden, dvs Kakmonstret har skrivit att hon är muslim. Är det fel att då fråga om hon är det eller inte? Det är ju ett ypperligt sätt att fastslå om hon är det eller inte. Är man muslim så ska man inte skämmas för att vara det och är man det inte, så måste det väl kännas bra att då få skriva att man inte är det?

Hon kan skriva bra men också lägga vikt vid hånfullhet, speciellt när det är riktat till mig. Vilket du inte verkar se eller bry dig om. Det är ditt val.

Men som sagt, ingen är tvungen att skriva vad de tillhör för religion. Men jag vet i alla fall att de hånfulla inlägg som hon har skrivit till mig, så skriver inte en muslim till mig. I så fall är det första gången som det sker.

Det är inte så Allah (swt) säger att muslimer ska behandla varandra.
  • oOHalalOo
    Nami08 skrev 2010-10-27 00:02:56 följande:
    Jag har inte lagt märke till någon hånfullhet, om du känner så så kanske det är bäst att du tar upp det med den det berör.
    Jag kan ju inte känna hur du känner , det gör ju inte saken bättre att vi alla är bakom skärmar också, ännu mindre känslor.
    Och du har rätt i man faktiskt inte behöver tala om vad man har för religion.
    När det gäller hur muslimer behandlar varandra så har jag, pga vissa yttre attribut, blivit gränslöst dåligt behandlad 
    av andra muslimer, så för mig är det inte något ovanligt.
    Andra har dock lagt märke till det, det räcker för min del, för det bekräftar att jag inte har fått fel uppfattning.

Vet inte varför du nämner att du blivit dåligt behandlad, vilket givetvis är tragiskt i sig, men menar du att vi inte ska reagera när vi behandlas dåligt? Vare sig det är av en muslim eller en icke-muslim? Vi kan be om Allahs (swt) vägledning om det är muslimer som beter sig illa. Vilket är en stor gåva att ha förmågan att göra det tror jag. 
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-27 11:48:07 följande:
    Jag ser det som försök då de flesta faktiskt inte ids föra en diskussion med dig så länge. Det är inte menat som något hånfullt.

Suck, nej det är inte hånfullt att undra varför "Haraaz" som personen kallat sig från början envisas med att skapa nya konton för att kunna förfölja mig i trådar så hon kan bre ut sina konspirationsteorier om vem jag är och vad jag tycker och ni fundisar kan haka på för att få ut nån sorts tillfredställelse.
    Det är enbart regelbrytande och pinsamt. Så så tänker jag.
    Ja det gäller alla, men det är givetvis skillnad på ett antagande i fredlig ton och ett konstant anklagande från andra.
    Skaffa er nåt vettigt att göra istället. Jag skiter iallafall i vilken religion de jag talar med tillhör.
    Det är hånfullt att skriva 'de flesta inte ids föra en diskussion med mig', eftersom det ändå finns de som gör det. Så det går inte att uppfatta annat än både hånfullt tyvärr.

Vad har jag med det där att göra? Om du nu anser att Kakmonstret var fredlig i sin ton, så menar du att den som undrar över vad h*n menade är anklagande?

Hur ska man veta vad man får kommentera eller inte?

Jag har massor med vettigt att göra, så återigen uppfattar jag det som hånfullt att antyda att jag inte skulle ha något vettigt att göra.

Jag för min del skiter inte i andras religion, jag finner det ibland rätt relevant att känna till vad den är. Men där är vi väl olika. Men många på FL är ju helt klart fokuserade på 'vilken religion folk har' eftersom det råder mer eller mindre förföljelsemani på muslimer och våra åsikter. Så tror inte alls att alla tycker det är så ointressant som du tycker det verkar vara.
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-27 11:52:27 följande:
    Mmmm precis så lyder även min erfarenhet. Märkligt det där. Enligt Halas erfarenhet (?) skulle då alla muslimer behandla varandra väl?
    Så har aldrig verkligheten sett ut här.

Sen är detta tjafs så otroligt ointressant för ALLA, så om Halal ville lägga ner skulle det gynna en ev diskussion. Jag tycker det är trevligt att behandla andra som man själv vill bli behandlad, det är klart alla kan brista men som tumregel vore det ju nåt....
    Ok om du tycker att diskussionen kommer att gynnas av att jag inte finns närvarande, så viss ska du få som du vill.

Sen avslutar jag med att bara notera ytterligare en hånfullhet från dig, där du slutligen antyder att jag behandlar andra illa, så stämmer det så, I'm out.
Svar på tråden Islam