• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Afrodisiac
    amatullah skrev 2010-11-24 15:33:06 följande:
    Bevis från heliga Koranen att judar och kristna är icke troende dvs kuffar

9:30] DE JUDISKA [trosbekännarna] säger: "Esra, Guds son", medan de kristna säger: "Kristus, Guds son". Detta kommer över deras läppar och då säger de efter vad [andra] förnekare av sanningen har sagt före dem. Guds förbannelse över dem! Hur förvirrade är inte deras begrepp!

[9:31] De har tagit sina rabbiner och klosterbröder till herrar och beskyddare i Guds ställe, och [detsamma har de gjort med] Kristus, Marias son, trots att de har förmanats att inte dyrka någon annan än den Ende Guden - det finns ingen gud utom Han; stor är Han i Sin härlighet, fjärran från allt vad de vill sätta vid Hans sida!

Ska du lära mig Islam ?
    Får jag använda detta till att göra en diskussionstråd? Det skulle vara väldigt intressant att se vad andra muslimer, som förhoppningsvis är tillräckligt lärda, har att säga om saken.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

Ahlul Kitab är de kristna och judar och även zoroastrerna enligt de flesta ulema. Dessa är kuffar och mushrikin, dvs de som inte är muslimer. Kafir i islam betyder att förneka islam/förkasta islam även fast man tror på Gud.  

• amatullah
    Posh skrev 2010-11-24 15:35:17 följande:
    Nej. Det framgår inte i koranen att dessa personer är kuffar.

Nej. Jag tänker inte lära dig islam. Jag tror inte det är möjligt för någon med ditt mentala tillstånd att ta in någon information överhuvudtaget.
    Sprid inte lögner här ! Jag gav dig bevis och du ändå påstår något annat  men det kan hålla i din lilla värld inte i den riktiga
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:27:23 följande:
    Det är inte Sverige som bombar arabiska länder och Afghanistan. Sverige förser visserligen dessa krigande länder med vapen, men det är de krigande som använder vapnen.
    Sverige har soldater i Afghanistan som har rätt att döda där. Sverige stödjer USAs ockupation av Irak och Afghanistan. Sverige säljer vapen till länder som ligger i krig.

"men det är de krigande som använder vapnen."

Det är som att ge en person vapen för att döda en annan. Man är delaktig i dödandet. Så Sverige är inte fredlig på något sätt.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-24 15:42:35 följande:
    Ahlul Kitab är de kristna och judar och även zoroastrerna enligt de flesta ulema. Dessa är kuffar och mushrikin, dvs de som inte är muslimer. Kafir i islam betyder att förneka islam/förkasta islam även fast man tror på Gud.  
    För att göra det lättare för att förstå ordet så är jag kafir i kristendomen och judendomen. Jag är kafir i mördandet av oskyldiga, kafir i lögner, kafir i ränta, kafir i alkohol, kafir i hyckleri ... Jag är i detta fall en stolt kafir i dessa ting. 
  • Afrodisiac
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-24 15:46:17 följande:
    Sverige har soldater i Afghanistan som har rätt att döda där. Sverige stödjer USAs ockupation av Irak och Afghanistan. Sverige säljer vapen till länder som ligger i krig.

"men det är de krigande som använder vapnen."

Det är som att ge en person vapen för att döda en annan. Man är delaktig i dödandet. Så Sverige är inte fredlig på något sätt.
    Sverige tjänar smutsiga pengar på vapenexporten. Naturligtvis har soldaterna rätt att skjuta för att döda då de är utsatta för angrepp, trots att de är där i fredligt syfte, till skillnad från USA.

Men det är de som använder vapnen som dödar. Vapen dödar inte av sig självt. I Afghanistan använder talibanerna vapen för att tjäna sitt syfte, vilket är att sprida skräck. Vem ska man skylla på, Sverige eller talibanerna?

Vad är det du försvarar?
  • Afrodisiac
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:49:30 följande:
    Sverige tjänar smutsiga pengar på vapenexporten. Naturligtvis har soldaterna rätt att skjuta för att döda då de är utsatta för angrepp, trots att de är där i fredligt syfte, till skillnad från USA.

Men det är de som använder vapnen som dödar. Vapen dödar inte av sig självt. I Afghanistan använder talibanerna vapen för att tjäna sitt syfte, vilket är att sprida skräck. Vem ska man skylla på, Sverige eller talibanerna?

Vad är det du försvarar?
    Sprida skräck och utöva makt...
  • Afrodisiac

Hursomhelst är det inte Sverige som bombar eller krigar i arabländerna och Afghanistan...

• Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 15:19:43 följande:
    en tips för Farbror Blå;

skulle du vilja ha mindre muslimer i Sverige  se till att din regering slutar bomba arabiska länder och Afganistan
    Bombar Sverige nånstan i världen?
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 15:33:06 följande:
    Bevis från heliga Koranen att judar och kristna är icke troende dvs kuffar

9:30] DE JUDISKA [trosbekännarna] säger: "Esra, Guds son", medan de kristna säger: "Kristus, Guds son". Detta kommer över deras läppar och då säger de efter vad [andra] förnekare av sanningen har sagt före dem. Guds förbannelse över dem! Hur förvirrade är inte deras begrepp!

[9:31] De har tagit sina rabbiner och klosterbröder till herrar och beskyddare i Guds ställe, och [detsamma har de gjort med] Kristus, Marias son, trots att de har förmanats att inte dyrka någon annan än den Ende Guden - det finns ingen gud utom Han; stor är Han i Sin härlighet, fjärran från allt vad de vill sätta vid Hans sida!

Ska du lära mig Islam ?
    Bränner Du svenska flaggor och står bakom mordhot m.m mot Vilks ex.?