• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:49:30 följande:
    Sverige tjänar smutsiga pengar på vapenexporten. Naturligtvis har soldaterna rätt att skjuta för att döda då de är utsatta för angrepp, trots att de är där i fredligt syfte, till skillnad från USA.
    Ingen har tvingat Sverige att skicka sina soldater till Afghanistan och de har inte rätt att ockupera landet. Nej Sverige gör inget gratis, varför tror du det? 
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:49:30 följande:
    Men det är de som använder vapnen som dödar. Vapen dödar inte av sig självt. I Afghanistan använder talibanerna vapen för att tjäna sitt syfte, vilket är att sprida skräck. Vem ska man skylla på, Sverige eller talibanerna?

Vad är det du försvarar?
    Ja men Sverige förser de med vapen, dvs vara delaktigt i mördandet. Talibanerna är afghaner, de får göra vad de vill med sitt land, vad har Sverige med deras land att göra? Om din granne vill skövla sin trädgård, vem är du för att lägga dig i hans/hennes beslut? Om någon vill mörda sin bror, vilken rättighet har du att sälja vapen till den personen?

Vad är det jag försvarar? Jag försvarar människors rätt till sina hemländer. Du då, varför försvarar du Sveriges ockupation av Afghanistan? Varför försvarar du Sveriges delaktighet i mördandet av människor genom att sälja dom svenskt vapen? Varför tillåter Sverige vapentillverkning och å andra sidan skryta om att vara ett fredligt land? Fred verkar bara existera i Sverige, men utanför gränserna får folk mörda varandra bara man får pengar för att stoppa i fickan. Fan vilken dubbelmoral!
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:50:33 följande:
    Sprida skräck och utöva makt...
    Men de fick stöd av USA och västvärlden på 80-talet, hur kan man stödja en grupp som sysslar med skräck? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:53:36 följande:
    Hursomhelst är det inte Sverige som bombar eller krigar i arabländerna och Afghanistan...
    Nu tror jag det är dags att sluta skryta om hur fredlig Sverige är. Sverige bombar i Afghanistan och stödjer ockupationen av Irak. Punkt.
  • Joppis
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-24 15:59:18 följande:
    Jepp, i Afghanistan. 
    Bombar gör man från flyg. Är flygvapnet där?
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Joppis skrev 2010-11-24 16:01:11 följande:
    Bombar gör man från flyg. Är flygvapnet där?
    Att bomba är att använda bomber av olika typer. Det är inte bara flygplan som bombar. 
  • Joppis
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-24 16:10:56 följande:
    Att bomba är att använda bomber av olika typer. Det är inte bara flygplan som bombar. 
    Det som smäller mest i Afghanistan är IED. Och vi vet ju alla vilka som ser till att dom smäller.
  • Posh
    amatullah skrev 2010-11-24 15:44:53 följande:
    Sprid inte lögner här ! Jag gav dig bevis och du ändå påstår något annat  men det kan hålla i din lilla värld inte i den riktiga
    Sansa dig lite. Jag vill verkligen inte väcka en våldsam persons ilska.

Allting är en tolkningsfråga. Speciellt i islam. Drömmer
  • Joppis
    Posh skrev 2010-11-24 17:12:42 följande:
    Sansa dig lite. Jag vill verkligen inte väcka en våldsam persons ilska.

Allting är en tolkningsfråga. Speciellt i islam. Drömmer
    Vi vill framförallt inte väcka en fanatiker inom Islam. Då vet man inte vart det kan smälla
  • amatullah
    Joppis skrev 2010-11-24 17:21:20 följande:
    Vi vill framförallt inte väcka en fanatiker inom Islam. Då vet man inte vart det kan smälla
    Jaså ? Är jag fanatiker bara för att jag brinner för min religion  ?

Islam är helt emot självbombningar  och de fall när vissa gör detta ändå kan USA skylla sig själv  tack vare deras fientlighet emot muslimer .

Vissa muslimer tycker att självbombningar är ok att göra men jag har stark övertygelse att detta är förbjudet

som är tur för er )