• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 17:35:35 följande:
    Jaså ? Är jag fanatiker bara för att jag brinner för min religion  ?

Islam är helt emot självbombningar  och de fall när vissa gör detta ändå kan USA skylla sig själv  tack vare deras fientlighet emot muslimer .

Vissa muslimer tycker att självbombningar är ok att göra men jag har stark övertygelse att detta är förbjudet

som är tur för er )

Dom som brinner mest... är dom som är farliga

Islam mördar världen offer... Västerlänningar som västerlänningar. Riktigt otäcka jävlar är dom, dom Islamistika fanatikerna.

• Joppis
    Jaså ? Är jag fanatiker bara för att jag brinner för min religion  ?

Islam är helt emot självbombningar  och de fall när vissa gör detta ändå kan USA skylla sig själv  tack vare deras fientlighet emot muslimer .

Vissa muslimer tycker att självbombningar är ok att göra men jag har stark övertygelse att detta är förbjudet

som är tur för er )
    "Som är tur för er"? Dy tycker med andra ord att det inte är helt fel att vissa rikspuckon bombar sig själva och oskyldiga då? Hur störd är du på en skala?
  • amatullah
    Joppis skrev 2010-11-24 17:41:49 följande:

Dom som brinner mest... är dom som är farliga

Islam mördar världen offer... Västerlänningar som västerlänningar. Riktigt otäcka jävlar är dom, dom Islamistika fanatikerna.

Om du är vänlig emot mig då är jag också vänlig men om du visar fientlighet emot mig då blir jag också det

Fientliga västerlänningar  har samarbete med  korupta regim i arabiska länder och Afganistan där de har samma mål : strypa luft för  muslimer för varje pris under täckmantel " kampen mot terror "

Om västvärlden vill så gärna hjälpa demokrati på fötter  varför västvärlden reagerar inte på Hosni Mubarak som är dagens  farao ?

Inte bara att västvärlden  är tyst vad han gör och hur han torterar muslimer utan Mubarak får bidrag av västländer !!!  En hemsk diktator får pengar från väst istället att han blir åtminstone kritiserad

Man krigar inte i Afganistan för demokratins skull

en läsvärd artikel

http://www.sydsvenskan.se/opinion/article886221/rdquoVastlander-motarbetar-demokrati-i-arabvarldenrdquo.html
  • amatullah
    Joppis skrev 2010-11-24 17:43:21 följande:
    "Som är tur för er"? Dy tycker med andra ord att det inte är helt fel att vissa rikspuckon bombar sig själva och oskyldiga då? Hur störd är du på en skala?
    Nej , jag tycker inte att det är ok att bomba sig själv och döda oskyldiga för att Islam är emot detta .

Resulullah , sallAllahu alejhi we sellem , förbjöd detta och detta va inte hans sunneh / praxis
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 18:09:22 följande:
    Nej , jag tycker inte att det är ok att bomba sig själv och döda oskyldiga för att Islam är emot detta .

Resulullah , sallAllahu alejhi we sellem , förbjöd detta och detta va inte hans sunneh / praxis
    Vi vet ju både du och jag att Islamister ägnar sig åt detta iaf.
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 18:04:37 följande:
    Om du är vänlig emot mig då är jag också vänlig men om du visar fientlighet emot mig då blir jag också det

Fientliga västerlänningar  har samarbete med  korupta regim i arabiska länder och Afganistan där de har samma mål : strypa luft för  muslimer för varje pris under täckmantel " kampen mot terror "

Om västvärlden vill så gärna hjälpa demokrati på fötter  varför västvärlden reagerar inte på Hosni Mubarak som är dagens  farao ?

Inte bara att västvärlden  är tyst vad han gör och hur han torterar muslimer utan Mubarak får bidrag av västländer !!!  En hemsk diktator får pengar från väst istället att han blir åtminstone kritiserad

Man krigar inte i Afganistan för demokratins skull

en läsvärd artikel

www.sydsvenskan.se/opinion/article886221/rdqu...
    Du verkar vara en äkta fanatiker....
  • Posh
    Talat som en sann fanatiker.
    som är tur för er )
    Ska man ta detta som ett hot?
  • amatullah
    Posh skrev 2010-11-24 18:20:40 följande:
    Talat som en sann fanatiker.
    som är tur för er )
    Ska man ta detta som ett hot?
    ta  den som du vill , ni svenskar är som kaniner )
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 18:37:32 följande:
    Du, jag vill gärna att du lämnar Sverige bums. Du är fan otäck!
  • Afrodisiac
    amatullah skrev 2010-11-24 18:37:32 följande:
    OK, vi tar det som ett hot. Dina hotfulla uttalanden kan resultera i en riktig polisanmälan. Vill du det?