• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 14:20:02 följande:
    När vi muslimer säger kuffar  då menar vi alla icke troende och där ingår också kristna och judar

Kristna och judar tror på GUD på sådant sätt som är oaceptabellt

Du frågar varför jag är här ? Jag kom pga kriget i mitt land men när jag kom till Sverige då va jag inte muslim.

De svenskar som flyttade till Dubai  eller som jobbar i arabiska länder har de tagit shariia lagen som sitt lag ?
    Är de lojala mot shariia lagen ?

Att man beffiner sig i ett land betyder inte att man måste ändra sin tro
    För övrigt så får du nog lära dig att acceptera på kristna och judar så länge du bor i Sverige iaf.
  • amatullah
    3barnmama skrev 2010-11-24 14:26:39 följande:
    Nej, men jag hört från shikh att man ska flytta från icke muslimsk land till muslimsk land och inte tvärtom
    Det är sant  och det ska man göra så fort man kan om GUD vill

Du missade när jag sa att när jag kom hit att då va jag inte muslim

Tro inte  att jag vill stanna för alltid  här i Sverige , jag är bara gäst här .

InshaAllah så fort får vi möjlighet att flytta då gör vi det .

Vi kanske kan byta plats med de svenskar i Dubai så att de kommer hit och att vi går dit ?
  • Afrodisiac
    När vi muslimer säger kuffar  då menar vi alla icke troende och där ingår också kristna och judar

Du frågar varför jag är här ? Jag kom pga kriget i mitt land men när jag kom till Sverige då va jag inte muslim.

De svenskar som flyttade till Dubai  eller som jobbar i arabiska länder har de tagit shariia lagen som sitt lag ?

Redogör för vilka sått kristna och judars tro på gud sker på ett oacceptabelt sätt?

Men enligt vad jag vet så lever fanatiker helt oacceptabelt enligt guds påbud. Så jag rekommenderar att du rannsakar dig själv och sopar framför din egen dörr först innan du pekar på andra.
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 14:47:26 följande:
    Det är sant  och det ska man göra så fort man kan om GUD vill

Du missade när jag sa att när jag kom hit att då va jag inte muslim

Tro inte  att jag vill stanna för alltid  här i Sverige , jag är bara gäst här .

InshaAllah så fort får vi möjlighet att flytta då gör vi det .

Vi kanske kan byta plats med de svenskar i Dubai så att de kommer hit och att vi går dit ?
    En mindre för Farbror Blå....
  • amatullah
    Joppis skrev 2010-11-24 14:55:10 följande:
    En mindre för Farbror Blå....
    en tips för Farbror Blå;

skulle du vilja ha mindre muslimer i Sverige  se till att din regering slutar bomba arabiska länder och Afganistan
  • Posh

Nej. Ahl al kitab är bokens folk. De är inte kaffir, kuffar eller vad du än vill kalla dem.

Din världsuppfattning är mycket skrämmande för tänkande individer.
  • Afrodisiac
    amatullah skrev 2010-11-24 15:19:43 följande:
    en tips för Farbror Blå;

skulle du vilja ha mindre muslimer i Sverige  se till att din regering slutar bomba arabiska länder och Afganistan
    Det är inte Sverige som bombar arabiska länder och Afghanistan. Sverige förser visserligen dessa krigande länder med vapen, men det är de krigande som använder vapnen.
  • Afrodisiac

De är inte muslimer så varför ska de ta sharia som sina egna? De följer landets lagar ändå, dvs de är ändå laglydiga. De dödshotar inte västkritiker eller de som anser att kristna och judar är kafir.
  • amatullah
    Posh skrev 2010-11-24 15:21:39 följande:
    Nej. Ahl al kitab är bokens folk. De är inte kaffir, kuffar eller vad du än vill kalla dem.

Din världsuppfattning är mycket skrämmande för tänkande individer.
    Bevis från heliga Koranen att judar och kristna är icke troende dvs kuffar

9:30] DE JUDISKA [trosbekännarna] säger: "Esra, Guds son", medan de kristna säger: "Kristus, Guds son". Detta kommer över deras läppar och då säger de efter vad [andra] förnekare av sanningen har sagt före dem. Guds förbannelse över dem! Hur förvirrade är inte deras begrepp!

[9:31] De har tagit sina rabbiner och klosterbröder till herrar och beskyddare i Guds ställe, och [detsamma har de gjort med] Kristus, Marias son, trots att de har förmanats att inte dyrka någon annan än den Ende Guden - det finns ingen gud utom Han; stor är Han i Sin härlighet, fjärran från allt vad de vill sätta vid Hans sida!

Ska du lära mig Islam ?
  • Posh
    amatullah skrev 2010-11-24 15:33:06 följande:
    Bevis från heliga Koranen att judar och kristna är icke troende dvs kuffar

9:30] DE JUDISKA [trosbekännarna] säger: "Esra, Guds son", medan de kristna säger: "Kristus, Guds son". Detta kommer över deras läppar och då säger de efter vad [andra] förnekare av sanningen har sagt före dem. Guds förbannelse över dem! Hur förvirrade är inte deras begrepp!

[9:31] De har tagit sina rabbiner och klosterbröder till herrar och beskyddare i Guds ställe, och [detsamma har de gjort med] Kristus, Marias son, trots att de har förmanats att inte dyrka någon annan än den Ende Guden - det finns ingen gud utom Han; stor är Han i Sin härlighet, fjärran från allt vad de vill sätta vid Hans sida!

Ska du lära mig Islam ?
    Nej. Det framgår inte i koranen att dessa personer är kuffar.

Nej. Jag tänker inte lära dig islam. Jag tror inte det är möjligt för någon med ditt mentala tillstånd att ta in någon information överhuvudtaget.