• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Afrodisiac
    amatullah skrev 2010-11-25 07:11:18 följande:
    Om man är vänlig mot mig då är jag vänlig tillbaka men om man är otrevlig mot mig då är jag också det .

Jag är muslim .

Icke troende förväntar sig av oss muslimer att vi ska acceptera att de hånar  och förölämpar oss och våran profet Muhammed frid och välsingelse över honom och detta ingår i deras " yttrandefrihet " . Det kan de bara glömma
    Vi kryper inte framför deras fötter ,( inte i alla fall jag )

Typ; eran profet är hund och ni är hundar . GT publicerade en komentar 2007 där det står att hund är bättre en profet och att det är förölämpning för hunden att jämföras med profeten .

Vad tror du hur vi muslimer kände oss ? En del bara grät , så  ledsna och sårade de va .

Vad tror du hur våra barn kände sig ?

Jag har kontakt med många muslimer och de berättar för mig att svenskar är mer och mer fientliga mot de . Man märker detta nästan överallt .

Vad är det för kultur , moral och etik  att skrika åt en muslimsk tjej eller kvinna  på spårvagn eller buss och attackera henne för att hon har slöja ?

Vad är det för en lärare som sprider sin hat över våra barn ?

Tills nu muslimer har visat väldigt mycket tålamod .

Hur skulle icke troende reagera om jag har skrikit åt deras barn på bussen  för att det är kafir ?

Men för oss muslimer är det vardagsmat  , att tala inte om alla hotfulla blickar mot oss - vi är vana vid det

ha det bra
    Jo, det är visserligen så att det riktas alltför mycket negativitet mot muslimer och då hamnar även oskyldiga muslimer i skottfältet. Ska tillägga att du själv deltar i "skjutandet" så du är inte på något vis oskyldig, utan bidrar till mer lidande genom ditt sätt och ditt spridande av hat.

Hursomhelst, många gillar helt enkelt inte Muhammed. Många gillar inte Jesus och många gillar inte Moses. So what? Du gillar din profet och det är skitsamma vad andra tror. Om jag t.ex. säger att Muhammed är en ful apa, blir han en ful apa? Kan mina ord skada honom på något sätt eller kan mina ord skada din världsbild eller tro?

Du får helt enkelt leva med att det finns ateister eller till och med islamhatare. Forstätt du att tro på din religion, för ingen kan ta din tro ifrån dig, men ge fan i att hota folk som inte gillar din tro. Du är ju helt öppen med vad du tycker om icke-troende, men har någon av oss dödshotat dig för det?

Som sagt, väx upp. En riktig muslim beter sig inte som du gör. Tror också att icke-fanatiska muslimer skäms över er fanatiker eftersom ni står för allt hat, våld, död och allt annat som gör att världen ser ut som den gör. Och då menar jag alla fanatiker världen över inom alla ideologier.
  • Joppis
    Afrodisiac skrev 2010-11-25 11:59:21 följande:
    Exakt vilka är i krig med vilka?

Ska man alltså resonera som du och dra alla över en kam?

Och sen, vadan denna kamphundmentalitet eller denna gangstermentalitet. Väx upp va?
    Fast "kamphundmentalitet" stämmer ju lite här. "Köksavlade" blandraser brukar vara dom jyckar som är mest inblandade i "incidenter".

Finns väl köksavlade muslimer oxå antar jag?
  • amatullah
    I Blackrose I skrev 2010-11-25 11:13:51 följande:
    Amatullah

Vill du vara vänlig och förklara en sak för mig? Varför känner sig muslimer "hotade" av hundar? Vad är det med just hundar som tar emot så himla mycket? Varför just hund av alla dessa tusentals djur? Vad är det med hund som är så "smutsig" och "illa"?

Ja, jag har märkt hur samhället (Europa) har förändrats när det kommer till muslimer men tror du hatet blir mindre om ni förklarar krig?!
    Hund hos oss har en negativ samanhang .
    Islam lär oss att vi ska inte ha hunden hemma och om den rör vid oss de måste vi tvätta kläder innan vi går in i bönen .

Västvärlden förklarade krig mot oss först så vi ska inte låta att någon trampar på oss hur som helst .

Spelar ingen roll vilket djur står  på teckningen .

Teckning är bara verktyg för att håna och kränka  oss , våran religion och våran profet  och allt detta under täckmantel av yttrandefrihet .

Sådan trend pågår i hela Europa och en del västerläningar visar på vilken nivå de beffiner sig
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-25 12:07:18 följande:
    Islam lär oss att vi ska inte ha hunden hemma och om den rör vid oss de måste vi tvätta kläder innan vi går in i bönen .

Västvärlden förklarade krig mot oss först så vi ska inte låta att någon trampar på oss hur som helst .

Teckning är bara verktyg för att håna och kränka  oss , våran religion och våran profet  och allt detta under täckmantel av yttrandefrihet .

Sådan trend pågår i hela Europa och en del västerläningar visar på vilken nivå de beffiner sig
    För den skulle behöver ni inte spotta efter oss som har hundar när man är ute och går. Det äcklar mig.
  • Joppis
    Afrodisiac skrev 2010-11-25 12:08:23 följande:
    Funkade inte riktigt, men vad handlade den om?
    Den handlar om att en "svensk" Islamist som på svenska genomför ett dödshot på en video.
  • Afrodisiac
    Joppis skrev 2010-11-25 12:06:54 följande:
    Fast "kamphundmentalitet" stämmer ju lite här. "Köksavlade" blandraser brukar vara dom jyckar som är mest inblandade i "incidenter".

Finns väl köksavlade muslimer oxå antar jag?
    Nu vet jag inte vad köksavlad är Men med kamphundmentalitet menade jag denne överdrivna aggressivitet och "kämpa in i döden"...

Krävs fan knappt något för att de ska känna sig "kränkta"/"provocerade"/whatever. Undrar vad som gick fel där. En vanlig muslim, vilka jag har träffat väldigt mycket, är verkligen inte på det viset. Men så kommer någon jävla hobbymuslim och försöker spela tuff? Fan heller!
  • I Blackrose I

Jo, jag har förstått det att det står i Islam att hund är oren och allt det där men Varför? Har du aldrig nånsin frågat dig själv varför hund av alla dessa djur som härjade runt då? Varför inte möss, råtta, krokodil, Orm och jag vet inte allt som fanns då? Ifrågasätter du(ni) inte det ni tror på ibland?

Jag har inte sagt att Viks har gjort rätt men löser man våld med våld tycker du? Har vi inte lärt oss vid det här laget att våld inte löser konflikter?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Joppis
    Afrodisiac skrev 2010-11-25 12:11:25 följande:
    Nu vet jag inte vad köksavlad är Men med kamphundmentalitet menade jag denne överdrivna aggressivitet och "kämpa in i döden"...

Krävs fan knappt något för att de ska känna sig "kränkta"/"provocerade"/whatever. Undrar vad som gick fel där. En vanlig muslim, vilka jag har träffat väldigt mycket, är verkligen inte på det viset. Men så kommer någon jävla hobbymuslim och försöker spela tuff? Fan heller!
    "Hobbymuslim".... Hahaha
  • Afrodisiac

Har du NÅN kunskap om världen överhuvudtaget?!

Ska vi prata om vem som förklarade vilket krig så kan vi börja med att Muhammed, massmördaren, var den som först förklarade krig och tvingade folk att lämna sin tro för islam. Det du!

Vill du ha källa? Släng bort koranen och läs på historia!