• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Nami08
    I Blackrose I skrev 2010-11-04 21:45:42 följande:
    Ser att du har avregistrerad dig. SYND.

Vi kan alltså dra slutsats av allt du har skrivit att salafit och wahabi INTE ÄR samma sak men att wahabier EXISTERAR vilket några andra försöker få det till att det inte gör.
    Jippie...... Rose äntligen fick vi en slutsats Glad.
  • Nami08
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-04 11:19:28 följande:
    Jag är inte en hycklare som ena stunden säger att jag är muslim och i den nästkommande stund smutskasta islam. Vända kappan efter vinden är inte min egenskap. 

Sedan vet jag inte vad "profetens avkomma" betyder i sammanhanget. Vad jag uppfattar ordet är att det betyder att vara avkomling, dvs släkt och det är jag inte. Men menas det att jag följer profetens saw så ja, det gör jag vilket har irriterat dig till den grad att du börjat kalla mig och de andra muslimer elitmuslimer för att håna och smutskasta oss.
    Posh skrev 2010-11-04 11:05:48 följande:
     Jag skulle inte vilja bidra till det du bidrar till om jag vore dig.
    Ta detta tips till dig själv först är mitt svar. Du vet, man kan vända allt mot den andra när det är skitsnack men kommer man till sakliga diskussioner då blir det ett helt annat snack. Därför är det viktigt att vara saklig när man diskuterar och detta är vad jag vill när andra skriver till mig. 

Nu får detta inlägg vara det sista OT från mig här så låt oss diskutera sakfrågorna och inte person.
    Men bara för att man har en annan åsikt och kritiserar så betyder det inte att man smutskastar islam. En hycklare är  ändå någon som låtsas vara muslim inför alla. Kritiserar man öppet så är man knappast munafiq.
  • Posh
    Nami08 skrev 2010-11-05 00:41:31 följande:
    Men bara för att man har en annan åsikt och kritiserar så betyder det inte att man smutskastar islam. En hycklare är  ändå någon som låtsas vara muslim inför alla. Kritiserar man öppet så är man knappast munafiq.
    Herrn där är så glad i sina egna slutsatser att han inte vet vad han talar om, men det är trevligt att se att du gör det iallafall! {#emotions_dlg.flower}

Men vad skönt också att wahabist diskussionen fått ett slut nu, Jag personligen tycker det är helt ointressant vad folk kallar sig då det liksom inte är nån som helst garanti för vilka de är egentligen. Här får vi t ex ibland lite propaganda i brevlådan från den självutnämnda "nya" profeten som deklarerar att han är messias och salafit. Jag känner till fredliga muslimer som kallar sig wahabister utan att anse de går ifrån sunnah eller någonting "fel".

Ja, ja.. ;)
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-04 21:45:42 följande:
    Ser att du har avregistrerad dig. SYND.

Vi kan alltså dra slutsats av allt du har skrivit att salafit och wahabi INTE ÄR samma sak men att wahabier EXISTERAR vilket några andra försöker få det till att det inte gör.
    Rose

Salafister kallas för wahabiter av hatarna till salafism. Om du menar att salafister existerar så gör de det och om du menar att salafister är wahabister så var det inte 0123456789 som skrivit. 
    Vad menar du med att ha en annan åsikt? Är det en rättslig fråga vi talar om här? En person som smutskastar islam (kritik är inte samma sak som smutskastning) är kafir, inte munafiq, En person som säger sig vara muslim ena stunden och smutskasta islam andra stunden är munafiq. Det är helt två olika saker. 
  • oOHalalOo
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-05 12:23:42 följande:
    Rose

Salafister kallas för wahabiter av hatarna till salafism. Om du menar att salafister existerar så gör de det och om du menar att salafister är wahabister så var det inte 0123456789 som skrivit. 
    Vad menar du med att ha en annan åsikt? Är det en rättslig fråga vi talar om här? En person som smutskastar islam (kritik är inte samma sak som smutskastning) är kafir, inte munafiq, En person som säger sig vara muslim ena stunden och smutskasta islam andra stunden är munafiq. Det är helt två olika saker. 
    Så är det ju, det är en stor skillnad på åsikter och saklig kritik och ren smustkastning. Det förekommer rätt friskt på FL att en del hänger sig åt just det sistnämnda, vilket är lätt att urskilja, då upplägget är 'så säger Islam', medan man kan leta förgäves om var det står att finna i Islams källor. Det uppfattar jag för min del varken som saklig kritik, inte ens som en åsikt - i så fall en grundad på en felaktig tes. Det handlar ju inte om 'vilken färg tycker du är vackrast, eller vilken bok är bäst enligt dig?' utan om ting som går att relatera till i det ämne som diskuteras. Därför får man ofta dra slutsatsen - tyvärr - att det är smutskastning som det handlar om.
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-11-06 18:25:15 följande:
    Så är det ju, det är en stor skillnad på åsikter och saklig kritik och ren smustkastning. Det förekommer rätt friskt på FL att en del hänger sig åt just det sistnämnda, vilket är lätt att urskilja, då upplägget är 'så säger Islam', medan man kan leta förgäves om var det står att finna i Islams källor. Det uppfattar jag för min del varken som saklig kritik, inte ens som en åsikt - i så fall en grundad på en felaktig tes. Det handlar ju inte om 'vilken färg tycker du är vackrast, eller vilken bok är bäst enligt dig?' utan om ting som går att relatera till i det ämne som diskuteras. Därför får man ofta dra slutsatsen - tyvärr - att det är smutskastning som det handlar om.
    Men kära Halal & co, var och hur har jag smutskastat denna religion islam? Jag skulle verkligen känna mig upplyst om du kunde tala om det för mig.

Citera gärna så kan vi bena ut problemet för er.
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-11-06 18:46:14 följande:
    Men kära Halal & co, var och hur har jag smutskastat denna religion islam? Jag skulle verkligen känna mig upplyst om du kunde tala om det för mig.

Citera gärna så kan vi bena ut problemet för er.
    Kära Posh!
    Det var inte bara dig som The Straight Way hade citerat. Jag tog fasta på 'del 2' i inlägget som jag citerade, utan att ta bort 'del 1', vilket jag givetvis borde ha gjort, eftersom jag inte hade något att kommentera i samband med 'del 1'. Så du kan varva ner och andas ut - den här gången.  
  • I Blackrose I
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-05 12:23:42 följande:
    Rose

Jajo, jag har förstått att du tycker det men 0-9 har faktiskt skrivit något annat. H*n bekräftade till och med det jag har förstökt bevisa fler gånger här på FL.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-07 21:54:18 följande:
    Jajo, jag har förstått att du tycker det men 0-9 har faktiskt skrivit något annat. H*n bekräftade till och med det jag har förstökt bevisa fler gånger här på FL.
    Det är inte att JAG tycker det utan det är ett faktum. Bara för att h*n skrev att wahabism existerar innebär det inte att h*n har rätt. Så du bevisar din poäng genom att en annan person håller med dig? Så går det inte när man verkligen söker fakta eller stödja sina åsikter med bevis. Jag frågade innan vad i "wahabism" som strider mot islamskällor men ingen svarade hittills. Vill man veta vad en sekt är så skall man ha kunskap i religionen och sedan få del av vad gruppen utövar för att se vad som skiljer. 
  • I Blackrose I
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-08 14:28:50 följande:
    Det är inte att JAG tycker det utan det är ett faktum. Bara för att h*n skrev att wahabism existerar innebär det inte att h*n har rätt. Så du bevisar din poäng genom att en annan person håller med dig? Så går det inte när man verkligen söker fakta eller stödja sina åsikter med bevis. Jag frågade innan vad i "wahabism" som strider mot islamskällor men ingen svarade hittills. Vill man veta vad en sekt är så skall man ha kunskap i religionen och sedan få del av vad gruppen utövar för att se vad som skiljer. 
    Så bara för att du och en annan medlem envist hävdar att dom INTE existerar så ska man tro på ER? Dont think so. Det står alla fritt att söka information om dessa avskum via nätet eller på andra sätt.
    Har du förresten hört att en av dessa som du talar så varmt om vill göra det "halal" för kvinnor och män att umgås med varandra genom att antingen suga på kvinnans bröst och få bröstmjölk i sig eller få det i ett glas vatten?!
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)