• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • 3barnmama
    amatullah skrev 2010-11-24 10:03:01 följande:
    Om du lyder icke troende vet du var du hamnar ? I  helvete

Tror du att Allah Subhaneh tillåter att någon annan styr över människorna med deras lagar ?

Nej , nej och nej .

Endast Allah Subhaneh har rätt att bestämma vilka lagar ska gälla alla människor   och  vad som är halal och vad som är haram   ingen annan

Detta kallas Tawhed el hakimijje

Jag bor i Sverige men jag endast lyder Allah Subhaneh och erkänner bara shariia lagar  som gällande

Skulle jag som muslim erkänna kuffars lagar ? Är ni dumma eller ?

Hur kan jag bli muslim och samtidigt  lyda kuffars  regering ?  SubhanAllah .......
    Varför vill du leva här då om du tänker så här varför går du inte till annat muslim land.
    .
  • 3barnmama
    amatullah skrev 2010-11-24 14:05:59 följande:
    Kuffar betyder icke muslimer
    Nej kufar betyder de som inte tror på gud. Kristna och judar inte kufar
  • Afrodisiac
    castillo skrev 2010-11-13 15:35:04 följande:
    det pratas mycet om mulimer får vara en del av samh eller inte. arbeta som polis eller inte osv.

jag röstade på min man för att jag tror att vi behöver en muslim som ledare för sverige. (mitt land jag är svensk)
    och ser inget fel med det.
    i sverige styrs landet av politiker. och vill vi som muslimer ha guds lagar så måste vi gå den politika vägen.

att bara sitta hemma och säga jag vägrar svensk lag och jag vill inte rösta men tror endast på guds lag för inte guds lag framåt.,
    snarare bakåt.

som muslim ska vi föra vidare vår tro och vår politik (guds lagar och politik det om finns i koranen) . .
    i sverige har vi demokrati så tänk lågiskt . gå med i nått parti eller starta ett nytt med islamsk syn. óm alla msulimer i sverige skulle rösta på det skulle det lätt komma in i rikstagen. svårare en så är det inte.

och säga att politiken inte är bra eller vad det nu påsåts. det är politiken som ser till att våra barn har rätt till skola och att vi har bra sjukvård och att vi har ar´bete osv. och att vi desutom kan leva i sverige med slöja och utöva vår religion. och bakom politiken finns det människor som kämpat för sina åsikter i många år och lägger sitt liv på politiken och att vi andra ska ha det bra.

ts preatar om att i saudi flydde hon för att hon trode på demokrati. ja här har du demokrati ta del av den då .
    det är folk som du i sverige som kämpat livet ut som har sett tilll att du kan bo här med din religion och åsikt, ska du då vända ryggen och säga jag tänker itne rösta ellr anpassa mig.

ta ansvar för er själva och sammhället. óch islam.
    Nu provocerar du en hel del, va?

I Sverige kommer vi aldrig att vilja ha ett religiöst styra. Demokrati säger du? OK, gör en undersökning och ta reda på hur många av Sveriges befolkning som kommer att vilja ha ett islamistiskt styre i regeringen. Och FYI, islam är inte demokratiskt, ingen religion är demokratiskt. Men ni har rätt att utöva den i privatlivet under demokratins vingar. Det är så långt som demokratin tillåter.

Vill man förstöra sekularismen som faktiskt är en stor del av demokratin så finns alltid religiöst styrda länder där du kan få utlopp för din fantasi.
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 14:05:59 följande:
    Kuffar betyder icke muslimer
    Jaha... Så du vill inte följa lagar som bestäms av "kuffar"?
  • Afrodisiac
    Joppis skrev 2010-11-24 14:10:58 följande:
    Jaha... Så du vill inte följa lagar som bestäms av "kuffar"?
    Sen när har fanatiker varit laglydiga medborgare?
  • Joppis
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 14:15:47 följande:
    Sen när har fanatiker varit laglydiga medborgare?
    Nej, du har rätt. Bomb-bälte kan knappast vara lagligt.
  • amatullah
    3barnmama skrev 2010-11-24 14:07:54 följande:
    Nej kufar betyder de som inte tror på gud. Kristna och judar inte kufar
    När vi muslimer säger kuffar  då menar vi alla icke troende och där ingår också kristna och judar

Kristna och judar tror på GUD på sådant sätt som är oaceptabellt

Du frågar varför jag är här ? Jag kom pga kriget i mitt land men när jag kom till Sverige då va jag inte muslim.

De svenskar som flyttade till Dubai  eller som jobbar i arabiska länder har de tagit shariia lagen som sitt lag ?
    Är de lojala mot shariia lagen ?

Att man beffiner sig i ett land betyder inte att man måste ändra sin tro
  • marskattan
    amatullah skrev 2010-11-24 13:45:46 följande:
    tittade inte på videoklippet  eftersom nu för tiden  vem som helst kan stå bakom den och andra orsak att jag har inte tid för sånt

och för min del du kan  förtsätta att vara agnostiker
    Det är helt upp till dig att se det eller inte, men om du tror att klippet handlar om hat mot muslimer har du fel. Den här kvinnan hade en smärtsam väg mot sin sanning. Hon är för fred, vilket man kan höra om man ser hennes dikter.
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 14:20:02 följande:
    När vi muslimer säger kuffar  då menar vi alla icke troende och där ingår också kristna och judar

Du frågar varför jag är här ? Jag kom pga kriget i mitt land men när jag kom till Sverige då va jag inte muslim.

De svenskar som flyttade till Dubai  eller som jobbar i arabiska länder har de tagit shariia lagen som sitt lag ?

Kan du inte flytta till dubai? Det är väl inte krig där nu?
  • 3barnmama
    amatullah skrev 2010-11-24 14:20:02 följande:

Nej, men jag hört från shikh att man ska flytta från icke muslimsk land till muslimsk land och inte tvärtom