• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • amatullah

Jag fick en signal från muslimsk sida att jag bör lämna forumet så  jag  gör det .

Det är bäst så

• Posh
    BigDaddy skrev 2010-11-25 12:59:23 följande:
    Men alltså gör ni inte lite väl stor sak genom att ge luft åt sådana som den förvirrade damen i Argos video? Jag kan räkna upp ett antal ska vi säga excentriska människor som hävdar allt möjligt

Jag såg lite av vad de skrev till Lars Vilks. "Jag ska inshallah slakta dig och, du är en gris". Jag vet inte varför men jag började garva. Jag menar den som skrivit det är ju inte riktigt klok. Det låter som ett skämt. Men som sagt det finns flera nötter som säger de mest outrageous of things. Vi hade ju en här för inte allt för länge sedan, Islandia kallade sig postaren. Jag har i mina dar inte läst värre smörja i hela mitt liv. Inte på svenska i alla fall. Väl strukturerat dock och med mycket god svenska. Men man ska inte ge sådana nutcases luft liksom. Det blir så oproportionellt då. Förstår ni? De lever ju på att folk ägnar dem tid och tanke. När vi ignorerar dem så blir det så till slut att de måste göra något drastiskt för att överhuvudtaget få det de egentligen behöver. Vilket inte är frälsning eller fred eller ett närmande med Gud. Nej. Det är uppmärksamhet de behöver och vill ha. Inget mer.

Jag får dock vibben av den här tråden att TS inte är på riktigt utan en provokatör som är ämnad att elda på fördomar om muslimer och framförallt just den om att de är en "femte kolonn". Postaren gör hela tiden påståenden om hur väl denne känner om svenskarna men! och så följer en harrang. Jag vet inte. Jag köper inte det här riktigt än. Det är för stereotypt.
    Well spotted som vanligt BD, men å andra sidan var man inne på detta redan i trådens början då även de vanliga fanatikerna tagit visst avstånd från den osedvanligt "freakiga" attityd och intryck som TS ger.
    Samtidigt är det väl lite naivt att inbilla sig att såna här tossigheter och galenpannor inte faktiskt existerar och frodas?
    Personligen kan man undra varför dessa typer av åsikter hamnade på just FL som portal men det har jag undrat om flera andra åsiktsfrämjare på FL och den slutsats man nått är samma som du poängterade här, dvs de söker uppmärksamhet.
    Annars behöver man inte sitta i ett valfritt muslimskt land och spendera all sin fritid på ett svenskt familjeforum. Det görs väl för att man fått gehör där på olika vis som lockat.
  • Posh
    Träskon skrev 2010-11-25 13:13:45 följande:
    Håller med,  har skumläst lite i tråden och det känns inte trovärdigt. Jag har kommit på mig själv att tänka att för att vara muslim så verkar TS inte riktigt ha koll på islam, informationen om islam för oss okunniga är väldigt vag, sedan dessa haranger o annat typ "amerikansk actionrulle" - det känns fejk.  (Jag har inte läst hela tråden iof.)

Men inte vet jag, postaren kanske är helsnurrig bara? People are strange och många "personliga motiv"  har maskerats med religionens hjälp.
    Måste bara.. samma sak, hade hållt med detta också till viss del om jag inte redan tidigare upplevt saker som fått mig att komma till slutsatsen att det är relativt vanligt att de som, ska vi säga passar in på TS personliga stil och kommentarer ofta är "såna" som hon kan relatera till.
    Dvs, konverterade, starkt övertygade, niqabbärande och detta i en kombination med lustiga uttalanden som de flesta kan se saknar basic kunskap. Och det rimmar illa med att vara överreligiös.
    Men av nån anledning verkar det vara så ibland.
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-25 13:16:40 följande:
    Aha , så fort man tycker annorlunda ska man bli utkastat  ur Sverige ?

Så fort man   hör saker som passar inte i   öron vi muslimer ska bli deporterade ?

Den enda som binder mig med Sverige är min familj som delar inte mina åsikter .
    Ja, det är nog bäst.
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-25 13:37:45 följande:
     Jag fick en signal från muslimsk sida att jag bör lämna forumet så  jag  gör det .

Det är bäst så
    Ja, det är nog bäst.
  • Argo
    Träskon skrev 2010-11-25 13:13:45 följande:
    Håller med,  har skumläst lite i tråden och det känns inte trovärdigt. Jag har kommit på mig själv att tänka att för att vara muslim så verkar TS inte riktigt ha koll på islam, informationen om islam för oss okunniga är väldigt vag, sedan dessa haranger o annat typ "amerikansk actionrulle" - det känns fejk.  (Jag har inte läst hela tråden iof.)

Men inte vet jag, postaren kanske är helsnurrig bara? People are strange och många "personliga motiv"  har maskerats med religionens hjälp.
    Jodå. Amatullah är på riktigt. Helt och fullt. Just som hon skriver här.

Känns det fejk?

I förra tråden fanns det också en person som envisades med att tro att det var en SD:are som retades med folk. Hon gav dock upp sin argumentation allt eftersom amatullah erkände fler och fler av de länkar som kom fram när man googlade henne. Googla själv vet ja'! Amatullah + Vilks är en bra början.

Alltså, man må ha sin tro och sin övertygelse och önskan om vad som är vad i den här välden, men någon slags begränsning på de konspirationsteorierna som behövs för att man fortfarande ska kunna behålla sin världsbild måste man ändå kunna sätta.

Om någon ändå tvivlar, en enkel fråga: det finns muslimer i Sverige som agerar och resonerar som amatullah. De har dömts för det i domstol. Varför skulle inte en sådan person kunna logga in  på FL för att missionera?
  • Argo
    amatullah skrev 2010-11-25 13:16:40 följande:
    Aha , så fort man tycker annorlunda ska man bli utkastat  ur Sverige ?

Så fort man   hör saker som passar inte i   öron vi muslimer ska bli deporterade ?

Den enda som binder mig med Sverige är min familj som delar inte mina åsikter .
    Hahaha!

"Så fort man tycker annorlunda ...", åh nutti-plutti då!

Du vill utnyttja det svenska skyddet i form av religions- och yttrandefrihet för att få utöva din variant av islam.

Samtidigt vill du skära halsen av Lars Vilks för att han utnyttjar sin del av precis samma yttrandefrihet och du hotar altl och alla som inte ställer upp på dina religösa regler om vem som får göra vad och inte.

Det var du som sa att du vill lämna landet så fort som möjligt. Jag frågade vad det var som hindrade.

Det verkliga svaret på den frågan är givetvis att det är ganska bekvämt och enkelt för dig att stanna kvar här, istället för att flytta till ett muslimskt land, så du kan fortsätta att bete dig som du vill - mer eller mindre oavsett vad du utsätter andra för.
  • Amanda01

Tipsar er som är intresserade av islam eller att diskutera med muslimer, konvertiter eller ickemuslimska islamintresserade.... till ett forum.... www.isfas.se/forum

• Afrodisiac
    amatullah skrev 2010-11-25 12:14:12 följande:
    Jag drar inte alla över en kam eftersom det finns väldigt trevliga svenskar som skäms både för Vilks och för svensk krig i Afganistan .

Kamphundmentalitet ? 

Du , jag struntar fullständigt i vad du tycker om mig

Ni icke troende är vana att hunsa andra muslimer som ni vill  så jag kan bli en överaskning
    Det finns väldigt, väldigt många fina och godhjärtade människor därute. Som försvarar Vilks - men som aldrig skulle försvara krig (som du gör), som aldrig skulle ställa sig över demokratin (som du gör) som aldrig skulle se ner på oliksinnade (som du gör). Slå det om du kan! Jag beklagar verkligen å dina vägnar...

Jag tycker synd om alla de miljoner muslimer som aldrig får höras och som får stå i bakgrunden när ni fanatiker sprider ert hat!
  • Afrodisiac
    Argo skrev 2010-11-25 12:21:25 följande:
    Ifall du missade den förra tråden så är det nog som så att amatullah inte bryr sig särskilt mycket om saken. Hon är nämligen redan dömd i domstol för mordhot på Lars Vilks och verkar inte ha några planer på att släppa frågan.

Det är låga odds på att SÄPO har koll på personen i fråga och att allt som skrivs här kontrolleras och rapporteras vidare.

Nätet ÄR fascinerande. Du kan möta vem som helst här.
    Jag har nu tyvärr fått ta del av den vidriga nyheten...