• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kattflickan
    ernlia03 skrev 2010-11-08 13:23:36 följande:
    Blir helt matt av hur mycket ni skriver. Flört Men det är intressant att läsa och i princip det mesta känner jag igen mig i. Tack och lov inte pratet om missfall, jag håller mig gärna ovetande om det ämnet också. Det är ju skrämmande hur vanligt det är, det hade man ingen aning om innan man började snöa in sig på "göra barn ämnet". Det är ju iofs bra att kroppen har ett eget system att rensa ut det som inte är ok. Men inte gör det ämnet lättare att tänka på för det. Usch, kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att få missfall nu när man ändå varit gravid i några veckor.

Jag vet inte riktigt vad det är med mig. Är inte direkt trött, men får ingenting gjort. Lusten till typ allt är borta, det mesta är bara tvång och jobbigt. Borde ju vara överlycklig och må skulle man tro. Men istället är jag mest bara irriterad och less på allt. Och om det beror på graviditet eller bara allmänt höstdepp vet jag inte, men jobbigt är det! Mår lite illa hela tiden, inte så att jag behöver spy, men lite molande så att man inte kan glömma det iaf.

Så, nu har jag gnällt av mig lite! Flört
    När jag var gravid så var jag iofs väldigt glad och lycklig men jag var så dödens trött. Inget vettigt blev gjort och varje dag efter jobbet så somnade jag på soffan. 

Jag har hört att många kan bli lite deppiga under graviditeten, så det är nog inget konstigt. Det blir väl inte heller bättre av att du mår lite illa. Försök att inte tänka på missfall, man blir inte gladare av det.

Irmelie: Jag fick rådet att inte ha sex efter jag blev skrapad innan det slutat blöda pga infektionsrisk. Men jag vet inte vad som gäller om man inte blivit skrapad. Hur mycket blöder du då?

Millan 
  • ifyouweremine

Guuuud vad segt det är att ha mens! Känns som jag haft det i en evighet nu..

Irmelie - Hoppas kontrollen imorgon går bra, så att du kan börja om snart. Det låter så brutalt att bli skrapad tycker jag, men förhoppningsvis är det väl ganska lindrigt ändå.

ernlia03 - Usch vad jobbigt att må illa hela tiden. Jag vill inte ens tänka på hur mycket illamående jag kommer ha om jag blir gravid. Jag har väldigt lätt för att må illa i vanliga fall nämligen, blir lätt åksjuk m.m. Angående deppigheten så kan jag också tänka mig att det är lite att man kommit över det första lyckoruset och nu är tillbaka i verkligheten igen.. och inser hur lååååång tid det är kvar att vänta. Och sen som du säger så kan nog hösten ha något med det att göra också.

• Sanna77

Satsar på tidig julklapp...

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)

10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)
    ~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

~15 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20-- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Saftochbulle: BF juni 2011. (tog sig på sjätte försöket)
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Irmeline

Hej tjejer,
    Måste bara säga att jag är så lycklig!
    Var på återbesök idag och allt var ute så jag slapp skrapning.
    Blöder väldigt lite nu också och hon sa att vi kunde köra på igen om fem dagar!! Tungan ute

Ingen aning om BIM eller liknande så svårt att vara med i listan, men nu är jag i alla fall snart med på banan Glad 

Trist sanna att det inte blev nåt, får bli överraskning i december istället.

Kram 

• mallanis
    Irmeline skrev 2010-11-09 15:13:17 följande:
    Hej tjejer,
    Måste bara säga att jag är så lycklig!
    Var på återbesök idag och allt var ute så jag slapp skrapning.
    Blöder väldigt lite nu också och hon sa att vi kunde köra på igen om fem dagar!! Tungan ute

Ingen aning om BIM eller liknande så svårt att vara med i listan, men nu är jag i alla fall snart med på banan Glad 

Trist sanna att det inte blev nåt, får bli överraskning i december istället.

Kram 
    =) så skönt har väntat på ditt inlägg!
    Tredje gången gillt!?
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-09 15:16:25 följande:
    =) så skönt har väntat på ditt inlägg!
    Tack för stödet!

Ska snart ta ett gravtest för att se om hormonerna är på väg ner också, så man vet om man skulle ha turen att bli gravid fort.. Känns skönt att vara återställd. Och att snart slippa ifrån celibatet. Cool
  • Fru KM

Irmelie: så skönt för dig:)

Efter en jobbig period är man nu på banan igen. Håller just nu på med renovering av huset och näst på tur står tv-rummet. Köket blev klart i veckan

BIM om 1 vecka. Man hoppas så innerligt o håller tummen
    Kram på er

• L Maria

Pingla77 - hur går det för dig...?

Själv har jag inte kunnat låta bli att testa, så sjukt nyfiken Skäms och det har blivit mystiska resultat - spökstreck antagligen; smala streck, på första som bara syntes i en viss vinkel, nu idag - samma smala streck, men syntes i alla vinklar och ju mer jag stirrade på det ju mer tyckte jag det såg ut som ett brett streck, men myyyyyyycket svagt... Obestämd Maken såg det dock inte (det breda) men det smala såg även han... Är på BIM -3, så det är väl bara att avvakta till fredag...
    Har googlat och förstått att cb:s ganska ofta visar spökstreck - surt ju, ni kan tro att hjärtat började banka när jag såg det på första! På fredag ska jag testa med ett från billiga-tester, får se hur det utfaller...om inte mensen kommer innan, känner av magen lite nu!

• Pingla35

Vad skönt att få komma hem idag!
    Fick skjuts hem idag av sambon, vi fastnade i två köer, vände i en och höll på att orsaka mer köer genom att fastna mitt i emellan filerna.
    Hoppa ur bilen och gjorde dagens gärning genom att hjälpa en kvinna i en bil som satt fast på europavägen.
    I morgon ska jag köpa nya reflexer, en liten reflexion efter kvällens bravader. Min i vanliga fall fem minuters väg hem från jobbet tog det idag drygt en timme. Jäklars vad snö det har kommit!

Irmelie: Vad skönt att höra att allt har gått bra! 

Sanna77: Det är bara att blicka framåt!

Själv är jag en feg liten skit. Ingen tant röd men jag har ännu inte testat mig, e så feg! Känner mig lite svullen över magen och det moler lite grann hela tiden. Blir kissnödig fast jag kanske inte ens behöver gå. Annars kan jag ju hålla mig hela dagen innan jag måste gå.Känns som att hon ska komma mest hela tiden. Humöret e instabilt men det e inget ovanligt innan mens. Får tänka på än mer än annars hur mycket jag äter just nu, äter jag för mycket mår jag illa.
    Skenis, helt klart möjligt! Men hoppas givitvis på annat. 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet