ernlia03 skrev 2010-11-08 13:23:36 följande:
Blir helt matt av hur mycket ni skriver.

Men det är intressant att läsa och i princip det mesta känner jag igen mig i. Tack och lov inte pratet om missfall, jag håller mig gärna ovetande om det ämnet också. Det är ju skrämmande hur vanligt det är, det hade man ingen aning om innan man började snöa in sig på "göra barn ämnet". Det är ju iofs bra att kroppen har ett eget system att rensa ut det som inte är ok. Men inte gör det ämnet lättare att tänka på för det. Usch, kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att få missfall nu när man ändå varit gravid i några veckor.
Jag vet inte riktigt vad det är med mig. Är inte direkt trött, men får ingenting gjort. Lusten till typ allt är borta, det mesta är bara tvång och jobbigt. Borde ju vara överlycklig och må skulle man tro. Men istället är jag mest bara irriterad och less på allt. Och om det beror på graviditet eller bara allmänt höstdepp vet jag inte, men jobbigt är det! Mår lite illa hela tiden, inte så att jag behöver spy, men lite molande så att man inte kan glömma det iaf.
Så, nu har jag gnällt av mig lite!

När jag var gravid så var jag iofs väldigt glad och lycklig men jag var så dödens trött. Inget vettigt blev gjort och varje dag efter jobbet så somnade jag på soffan.
Jag har hört att många kan bli lite deppiga under graviditeten, så det är nog inget konstigt. Det blir väl inte heller bättre av att du mår lite illa. Försök att inte tänka på missfall, man blir inte gladare av det.
Irmelie: Jag fick rådet att inte ha sex efter jag blev skrapad innan det slutat blöda pga infektionsrisk. Men jag vet inte vad som gäller om man inte blivit skrapad. Hur mycket blöder du då?
Millan