Vi över 30 som längtar efter första barnet
Jojjo, jag är impad att du tränat så mycket! Vad tränar du?
Med min skidåkning blev det antiklimax. Efter 100 meter så pajade staven, piggen längst ut, med plastgrejen åkte av. De är använda 3 ggr innan! Jag ska åka och reklamera dem imorgon! Så sambon fick åka ett varv medans jag tog en långpromenad.
Kan man göra något för att underlätta att ägget fastnar? Förutom bisolvon? Är det nåt man inte ska göra?
Jag ska också försöka distrahera mig lite med att göra en massa saker i veckan och nästa helg ska jag bort. Känns så jobbigt att tänka på bebisverkstaden hela tiden.
Millan
Och bisolvon gör väl inte så att ägget fastnar, eller? Har förstått det så att bisolvon gör sekretet (både hos kvinnan och mannen) tunnare så att spermierna lättare kan nå ägget. Är det inte glandin eller nåt annat som gör slemhinnan tjockare och underlättar för äggets fästande? Rätta mig gärna om jag har fel, orkar inte googla på det just nu.

Jag drömde inatt, att en läkare undersökte mig (inte med VUL utan bara med händerna) och sa helt kallt: "det är dött, inget att göra nåt åt!". Vaknade helt förstörd och tyckte även att brösten hade blivit en aning mindre så har varit rätt knäckt till och från hela dagen. Oroat mig konstant. Tog ett test på förmiddagen och det var starkast hittills, i princip lika starkt som kontrollstrecket. Men jag vet ju också att hcg fortsätter att produceras ett tag innan kroppen fattar något och det är tydligen först när hcg:et sjunker till en viss gräns som kroppen själv sätter igång ett missfall.
Min kropp verkar inte riktigt vilja bli av med hcg:et eftersom den aldrig satte igång något missfall och hann aldrig ner på noll innan det steg igen. Har dock börjat inbilla mig att det nog inte är ett embryo där inne utan säkert bara rester från förra graviditeten som spökar. Trots återkontroll hos gynläkaren som försäkrade att allt såg bra ut...
Känner mig inte det minsta gravid, det drar lite i magen nu och då och är lite yr, kissar kanske lite oftare än vanligt och kisset luktar mer än vanligt. Men jag har inte ömma bröst alls, har knappt växt i storlek. Förra gången sprängdes de nästan redan efter en vecka, hårda, ömma och stora. Mår inte illa, är inte tröttare än vanligt. Känner mig inte gravid helt enkelt.
Att en dröm kan sätta igång så mycket.
Har självklart funderat mycket kring allt även innan, men en dröm kan ju skapa så otroligt starka känslor. Det kanske inte riktigt är rätt forum att gnälla över oro kring att vara gravid när vi/ni alla kämpar så för att nå dit jag har gjort. Men det är en så bra tråd att få pepp och stöd, orkar inte riktigt engagera mig i någon annan tråd. Även om kanske fler har samma erfarenheter som jag där. Hoppas ni inte tar illa upp.
Men skulle jag ha gift mig här hemma skulle jag nog ha valt ett vinterbröllop!
Känner mig fortfarande inte gravid på nåt sätt. Brösten är liiite större, men inte alls ömma, jag har halsbränna, kissar lite oftare, det molar på i magen, är yr och andfådd lite nu och då. Men det känns ändå inte som jag är gravid på nåt sätt. Och det första tecknet på MA är ju att symptomen avtar, men jag har ju aldrig haft några att tala om...