Saftmedbulle skrev 2010-11-03 16:36:26 följande:
P.S Blev förresten klar med första stickade babytröjan idag. Blev jättefin så nu ska jag ge mig i kast med nästa (jag VET att det är tantvarnening, men ok)!
Ingen tantvarning alls! Jag virkar för det mesta, men stickar, syr och pysslar med lite allt möjligt. Har gett bort MYCKET babyrelaterat genom åren, undrar om min egen bebis kommer att få något hemgjort... Skomakarns barn, ni vet.

L Maria skrev 2010-11-03 20:40:53 följande:
Har drömt, både natten till igår och natten till idag, att jag plussat... I natt var det så tydligt - jag var på "rätt dag", plussade alltså typ 9 dagar innan BIM och blev helt chockad. Hade bara gjort det "för skojs skull" när inte maken var hemma, så jag fick "lura" honom sen och göra ett nytt test och låtsas bli förvånad. Undrar om det kan vara sanndrömmar...?

Nästan så drömde jag innan jag plussade. Jag var övertygad om att jag var gravid, men testet visade negativt, men jag sade ändå åt maken "hej, pappa" och han blev överlycklig. Jag var ju dock tvungen att säga åt honom som det var, att jag inte hade tagit nåt positivt test och han blev ledsen. Då tog jag ett nytt och det var positivt! Hoppas det är sanndrömmar för din del!
Ang pillerdiskussionen. Jag åt p-piller från att jag var 16 år utan problem. Men för ca fem år sen testade jag en ny sort och hamnade i depression, övertygad om att det var pillren som var den utlösande faktorn. Efter det klarar jag inte hormonbaserade preventivmedel, har testat p-ring och hormonspiral också, blir väldigt deppad av det så la av helt enkelt. Har kört på kondom istället och det är väl inte det roligaste, men bra mycket bättre än att må skit hela tiden.
Däremot mådde hyn och håret betydligt bättre med p-piller!

BIM
November
~5 -- Pingla77 ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
7 -- essalady ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
8 -- emmafemma ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
9 -- Sanna77 (2:a försöket, första barnet)
10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet)
~12 -- MariaF79 ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
12 -- Astrogirl ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
12 -- The blonde one ÄL 15 okt (6e försöket..)
12 -- Inna ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
16 -- Lillamillan ÄL 2 nov (försök nr 14, första barnet)
16--Fru KM ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)
27- Gris78¨ÄL 13-14 nov (försök nr 2? )
30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
Saftochbulle: BF juni 2011.
Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
Rosavit: BF juli