Inlägg från: ernlia03 |Visa alla inlägg
  • ernlia03

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Anwen skrev 2013-01-30 14:37:28 följande:
    Hade 9 äggblåsor vid VUL i fredags och fick igår ut 8 ägg. 6 av dessa befruktades, men 2 fick kasseras. Så kvar har vi 4 fina ägg! Trots det låga antalet så ville de långtidsodla dessa, så på söndag blir det ET!
    Härligt, lycka till!
  • ernlia03

Härligt Jojjo! Hoppas det kommer att fungera!

Håller med er andra, den här tråden och fortsättningstrådarna är lite smått magiska i det här forumet. Orkar inte kolla sidan i övrigt, men de här sidorna måste jag in och kolla nu och då. Skulle nästan vara roligt med en träff i verkligheten nån gång! Är ju skönt att vara anonym också, men det känns nästan inte som det behövs i de här trådarna längre. 

• ernlia03
    Irmeline skrev 2013-11-27 10:43:50 följande:
    Ja det vore kul. Kanske får börja med att göra en lista av var alla bor så vi vet hur utspridda vi är?
    Jag bor ju inte ens i Sverige så vi är nog rätt utspridda. :) Dock så har jag inte så långt till Stockholm/Uppsala eller därikring. 
  • ernlia03
    Irmeline skrev 2013-11-28 22:11:37 följande:
    Åland var det va? ;)

Jag är precis i flyttagen, från stockholm till uppsala ;)
    Japp! :)

Bodde i Uppsala i ca fem år under studietiden, men gav aldrig staden en riktig chans eftersom jag pendlade hem mest hela tiden. 

Måste vara jobbigt med alla hormoner på konstgjord väg Jojjo. Men det är ju samtidigt helt fantastiskt att möjligheten att göra sådana saker finns! Hoppas ni inte behöver vänta alltför länge!
  • ernlia03
    Jojjo77 skrev 2014-01-28 14:08:26 följande:
    Uppdatering med positiv touch Vi har en donator på g. Nu närmar det sig. Snart kan det hända. Mörker blir till ljus och jag känner att jag kan andas igen
    Spännande! Skrattande
  • ernlia03
    Jojjo77 skrev 2014-05-23 22:28:53 följande:
    Plussat!!!!
    Grattis, grattis! Så härliga nyheter!

Hoppas det ljusrosa bara är en helt normal känslig slemhinna eller nåt annat ofarligt. Men usch för den där oron!
  • ernlia03
    Jojjo77 skrev 2014-06-13 03:12:44 följande:
    Dags för VUL nästa vecka. Mår illa mest hela tiden. De senaste nätterna har jag vaknat runt den här tiden, 3, och kan bara inte somna om. Vaknar av att jag är kissnödig och sen kommer illamående. Molande värk i magen, som mensvärk och det gör mig livrädd, fast jag vet att det kan vara växtvärk. Jag känner mig gnällig över hela situationen och jag vet att jag ska vara glad och tacksam över att jag äntligen är gravid och det ÄR jag. Men usch vad tufft det är, samtidigt, på många sätt. Hoppas jag får bra besked på VULet så att jag kanske kan landa lite i allt. Kram
    Kissnödig, illamående och "mensvärk" är klockrena gravidsymptom, men jag förstår att du ändå är orolig. Jag var sjukt (sjukligt nästan) orolig under graviditeten med Malva efter att ha haft MA graviditeten innan. Det är svårt att hantera oron och alla dessa hormoner gör ju inte saken lättare direkt.

För min del lugnade VUL och UL mig lite grann varje gång, men det tog inte länge innan jag hittade nåt nytt att fundera över och googla kring. :) Kan du så försök verkligen släppa åtminstone en del av oron, för det tar mycket energi. Men är du orolig hela graviditeten så är du det, inte så mycket att göra åt det. Tror inte att barnet påverkas nämnvärt av det (en av sakerna jag oroade mig för), det verkar inte så på min lilltjej iaf!

För min del kom växtvärken i perioder och kändes rejält vissa veckor.

Lycka till på VUL!
  • ernlia03
    Jojjo77 skrev 2014-06-16 13:44:39 följande:

Ett litet hjärta pickade fint för oss idagHjärta Obeskrivlig lycka!

Härligt! En sak mindre att oroa sig för. Flört
  • ernlia03

Härligt Jojjo! Många, många grattis!!

Japp finlandsvenskan, bor i Mariehamn. Ta hand om servicedesk? Vad gör man då? :)

• ernlia03
    Finlandssvenska skrev 2015-03-10 22:18:52 följande:
    Tar hand om servicedisken... Säljer mat ...
    Aldrig hört uttrycket förut. tänkte spontant på flygbranschen. :) Nu tänker jag på S-market istället men är kanske lika mycket ute och cyklar. :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet