Jojjo77 skrev 2014-06-13 03:12:44 följande:
Dags för VUL nästa vecka. Mår illa mest hela tiden. De senaste nätterna har jag vaknat runt den här tiden, 3, och kan bara inte somna om. Vaknar av att jag är kissnödig och sen kommer illamående. Molande värk i magen, som mensvärk och det gör mig livrädd, fast jag vet att det kan vara växtvärk. Jag känner mig gnällig över hela situationen och jag vet att jag ska vara glad och tacksam över att jag äntligen är gravid och det ÄR jag. Men usch vad tufft det är, samtidigt, på många sätt. Hoppas jag får bra besked på VULet så att jag kanske kan landa lite i allt. Kram
Kissnödig, illamående och "mensvärk" är klockrena gravidsymptom, men jag förstår att du ändå är orolig. Jag var sjukt (sjukligt nästan) orolig under graviditeten med Malva efter att ha haft MA graviditeten innan. Det är svårt att hantera oron och alla dessa hormoner gör ju inte saken lättare direkt.
För min del lugnade VUL och UL mig lite grann varje gång, men det tog inte länge innan jag hittade nåt nytt att fundera över och googla kring. :) Kan du så försök verkligen släppa åtminstone en del av oron, för det tar mycket energi. Men är du orolig hela graviditeten så är du det, inte så mycket att göra åt det. Tror inte att barnet påverkas nämnvärt av det (en av sakerna jag oroade mig för), det verkar inte så på min lilltjej iaf!
För min del kom växtvärken i perioder och kändes rejält vissa veckor.
Lycka till på VUL!