Inlägg från: ernlia03 |Visa alla inlägg
  • ernlia03

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag ligger också i magsjuka... Kräks Vaknade av att jag mådde illa imorse och hann tänka några positiva tankar kring illamående. När sedan magen satte igång och producerade både uppåt och nedåt hittade jag inget positivt med det längre... 

Har faktiskt funderat på det där med att "tänk om man skulle ha haft ÄL nu". Är man skadad eller? Glad Även om min man inte brukar få prestationsångest tror jag han skulle ha det svårt just nu...

Irmelie: Vad skönt att bli uppkollad och få ett svar. Det är nog så att man ska stå på sig och utgå ifrån sin magkänsla, det verkar inte vara nån större idé att lyssna på läkarna alltför mkt med tanke på hur olika svar man får. Och vad bra att du fick att du sannolikt kommer att ha ÄL! Jag var nöjd med att få veta att jag hade haft, men det är ju ännu bättre att få veta innan så man kan pricka in den!

Jag har gått från övertygad om att bli gravid direkt till övertygelse om att jag absolut inte är det. Jag är säker på att jag skulle känna det på ett sätt eller annat. Oj, låg batterinivå på laptopen, bäst jag postar! 

• ernlia03

Äntligen är man mer levande än död igen. Som liten uppmuntran till dig Ceke så verkar det gå över fort! Förhoppningsvis orkar ni få till det! Flört

Helt återställd är jag dock inte och är hemma från jobbet pga smittorisken. Måste dock in dit ikväll istället då. Men börjar bli rätt less på att vara hemma. Skruvade just upp en brandvarnare och svetten rann, inte helt ok som sagt... Glad

Det är jättejobbigt med alla pikar hit och dit, jag lovar att samtliga på jobbet tror att jag är gravid nu. Och det kommer sannolikt inte spela nån roll att jag förnekar det, de kommer att fortsätta tro det och fortsätta ge pikar. Min chef är världens osmidigaste och brukar säga rätt ut att jag börjar ju bli gammal och är det inte dags för barn snart. Fick även en kommentar på facebook när jag skrev att jag bara spyr att "det finns positiva saker att spy för". Till saken hör att denna person just fick sitt andra barn som bara "råkade bli till" efter ett misslyckat avbrutet ligg. Hennes kille har dessutom lyckats med konststycket att göra en tjej gravid vid ett one-night-stand....

Men ärligt talat, jag tänkte inte på det på samma sätt innan jag själv började försöka. Det har säkert slunkit ut en och annan osmidig kommentar, men aldrig mer! 

Och ett plus i tråden! Grattis Astrogirl! Efter ett års ångest och slit är du värd det. Jag kan dock inte förneka att jag är vettlöst avundsjuk...

Jag är även rätt säker på att Polarlantis sitter inne med ett plus. Låter precis som när jag plussade...

Nu är det över fyra veckor sedan skrapningen och testen visar fortfarande plus, irriterande. Svårt att avgöra när de är så vettlöst svaga, men det känns inte som strecket är svagare än i förrgår. Antar att det är så små skillnader att det inte reagerar längre. Skulle ju hellre se att strecken blir starkare... Nu är det nästan så att jag längtar efter mensen så att jag kan börja om eftersom jag är helt övertygad om att jag inte är gravid. Känns INGET i brösten på något sätt.  

• ernlia03

Låter som en bra svärmor. Min är helt ok, men väldigt pratsam (tvärtemot både mig och maken) och kan verkligen inte vara tyst. Hon kan inte heller fatta pikar eller liknande, ibland inte ens när man säger åt henne rätt ut. Så hon skulle nog tyvärr tjata ihjäl oss om hon visste att vi försökte.

I övrigt verkar det som min mens är på ingång. Hade jättekonstiga torra kletiga flytningar i trosan, helt vita. Har aldrig sett liknande förut faktiskt. Kände lite på tappen och kände att den satt mycket högre och var hårdare än vanligt, tänkte att nu är det säkert mens på gång och sedan fick jag även rosa flytningar på pappret så tecknen finns där. Det jag har "saknat" från tidigare är tunga och ömma bröst ca tre dagar innan, men det kanske gömmer sig bakom träningsvärken efter bänkpress igår. Glad

Känns lite kluvet att få mens, på ett sätt skönt att kunna börja räkna och ha lite mer kontroll, men samtidigt är det ju aldrig kul att få mens när man egentligen bara vill vara gravid.

Tog ett test imorse och det där förbannade strecket vill tydligen inte försvinna! Knappt synligt, men finns där och retar...

Polarlantis: Vad jobbigt att inte veta! Men det är ju som säger, kroppen kanske inte riktigt har fattat vad den ska göra efter p-piller.  

• ernlia03
    ceke skrev 2010-12-31 11:25:55 följande:
    Hahaha, där beskrev du min svärmor på pricken!!!! Just detta är en anledning till att hon inte fått veta det tidigare!!! Men hon tog det bra

Skumt.. ska inte tappen va i lägsta läget vid mens?
    Ingen aning faktiskt, har alltid trott att den är högre då, brukar kännas så för mig. Kan du inte konsultera bibeln? Skrattande
  • ernlia03

Tråden kunde ju inte få en bättre början i år! Grattis Änglabitch!

Jag är inte lika god människa som er, för jag tycker det är ganska jobbigt när någon plussar här också... Det är ju ofrånkomligt och det är ju därför vi alla är här, men det hugger ändå i hjärtat och tankarna börjar snurra kring "varför kan det inte vara jag"... När jag var gravid kunde jag helhjärtat glädjas med alla andra, men nu känner jag mest bara missunnsam. Vill verkligen inte vara det, men tankarna går ändå åt det hållet... Skäms Eller kanske inte missunnsam, det är klart jag inte önskar att jag någon annan INTE blir gravid, men jag får gärna bli det också! Obestämd

Polarlantis: Efter BIM ska man ju kunna testa när som helst på dagen, men det är ju bra att hålla sig någon timme för att få lite mer koncentrerat "testmaterial". Glad

Jag köpte zink till mannen just innan jul som jag tvingar i honom varje dag. Nu ska det bli starka simmare! Iofs behöver jag inte tvinga honom eftersom han likväl som jag gör allt för att bli gravida igen...

Seg idag trots nykter igår, kom dock inte i säng förrän vid 4-tiden och det var en pärs att köra hem i snöoväder. Ingen mens än, men är rätt säker på att den är på ingång. Större bröst, hård tapp och några blodiga flytningar. Får jag den imorgon borde jag ha haft ÄL dagen innan jag var på återkontroll till gyn och då borde vi ha sexat ganska rätt under några dagar innan och på ÄL-dagen. Skönt att inte ha missat en chans så att säga, men skulle också på något sätt varit lättare att acceptera mensen om vi inte skulle ha fått en riktig chans...

Överlag ingen bra idag, trots nytt år. Har en väldig ångest, hjärtklappning och mår allmänt dåligt. Tror det kan vara att allt kommer ifatt nu. Press och stress och förhoppningar i ca 6 månader, sedan äntligen ett efterlängtat plus vilket innebar att jag började må rätt dåligt psykiskt och sedan ett missfall just när man började tro att allt var "säkert". Lägg till en massa stress och tjafs på jobbet plus lite sjukdom på det så kanske det inte är så konstigt om det brister nån gång... Rynkar på näsan 

Får hoppas att 2011 blir ett betydligt bättre år än 2010 helt enkelt! 

• ernlia03

Hej tjejer, nu behöver jag er hjälp!

Tog just ett gravtest som visar ett klart och tydligt streck.... Tog ett i förrgår som knappt var synligt. Har ju testat typ varannan dag för att se att alla gravhormoner var ur kroppen. Hade förväntat mig ett helt blankt eftersom jag knappt kunde se det förra. Istället kommer det upp ett starkt och tydligt streck innan testminuterna var över.

Bifogar en bild så ni kan se skillnaden. Fan, det går inte att bifoga den, nån som vet varför? Upload failed står det bara.

Men till saken hör att jag har haft blodiga flytningar i tre dagar, sådär som jag brukar ha innan mensen kommer. Och idag fick jag även migrän som jag brukar få vid mens (iofs var jag och tränade rätt hårt också, vilket också brukar kunna ge migrän). Jag har dock också känt stickningar i bröstvårtorna, som jag bara känt en gång tidigare och det var när jag blev gravid sist... Trodde att kroppen spårat ut helt. Vilket den iofs kan ha gjort. 

Är jag gravid igen? Är det ett tidigt missfall på gång? Är det fel på testet? (kan ju inte kissa på ett tag igen nu...)

• ernlia03

Jag håller på att gå upp i atomer också! Var så säker på att jag inte var gravid tills igår när jag var som mest deppad kände att det "brände" till i bröstvårtorna. Vågade inte riktigt tro på nåt utan tänkte att kroppen fått fnatt och jag framkallade symptom eftersom jag ville så mkt. Men tänkte även att den där riktiga deppsvackan också kunde bero på ev graviditet. 

Och det heter väl att lutealfasen (mellan ÄL och mens) ska vara konstant för en och samma person? Om jag hade ÄL dagen innan jag var på återkontroll borde jag ha fått mens idag då och det kändes inte riktigt som jag hade ÄL så nära inpå besöket.

Kollade i kalendern från förra gången jag plussade och fick faktiskt blodiga flytningar två dagar innan BIM då också, och hade lite huvudvärk...

Åh hjälp, det här blev jobbigt.... 

• ernlia03

Tack för tipset, lite mindre bild så gick det! 

Översta taget ikväll och det under i förrgår (nyårsafton).

Det taget ikväll är dessutom inte med morgonurin utan hade kanske hållit mig 2-3 timmar...

• ernlia03

Jag tror inte det. Förra gången är jag säker på att jag hade en nidis för det var 6 dgr innan BIM då. Nu har jag haft lite rosa flytningar till och från sen i fredags. Och nu bränner och det och kliar i bröstvårtorna igen. undrar om jag tänker för mycket på det...? 

HUR ska man klara av det här? Fundera och oroa sig en massa... mest orolig för de blodiga flytningarna, hoppas de slutar snart.

Läkaren sa att jag skulle höra av mig i vecka 7 nästa gång jag blev gravid, innan dess kunde man inte se så mkt... 

• ernlia03

Skillnade i kontrollstreck och säkert även teststreck är nog bara för att det gamla fått torka in lite. Kvällens test kommer nog att minska det också... Obestämd

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet