Vi över 30 som längtar efter första barnet
Grattis Saftis! Visste ju det. Andra gången är vår gång!
Grattis Saftis! Visste ju det. Andra gången är vår gång!
Usch så tråkigt med ännu ett missfall i tråden. Lider med dig Maria, önskar att jag inte visste hur det kändes...
Men som du säger, ni kan bli gravida! Och tur i oturen att det hände relativt snabbt, då kommer nog kroppen igång snabbt. Både för- och nackdelar det där med att få lite föraningar om vad som kanske händer...
Om jag var tvungen att få ännu ett missfall skulle jag definitivt föredra ett "riktigt" missfall och inte ännu ett MA där man luras av kroppen i flera veckor. Jag hoppas innerligt att jag inte får ännu ett, men har haft skumma beiga/bruna flytningar idag och igår så förväntar mig såklart det värsta...
Grattis Millan! Lycka till och testa inte ihjäl dig!
Och vad skönt för dig Ceke att alla prover var bra! Och dessutom verkar du ha hittat en riktig pärla i sjukvårdsdjungeln, inte det lättaste.
Inatt drömde jag att jag födde en liten pojke. Min mage var bara som en påse och jag kunde tydligt se barnet genom "påsen", i princip exakt hur han såg ut. Kommer inte ihåg att jag faktiskt födde ut honom, men ut kom en liten underbart söt pojke på 3060 g och 48 cm. Skumt hur detaljerat man kan drömma ibland.
Fick tidigt känslan att det är en pojke, men vet inte om drömmen kommer ur det tänket eller om det faktiskt är ytterligare ett "tecken". Tror egentligen inte på sånt men kan inte bortse från den starka känslan jag har.
V 10+0 idag så det är fortfarande långt kvar tills det kommer att kännas någorlunda säkert...
Är det nån av er som fått veta att ni har en bakåtlutande livmoder? Det har jag.. ska tydligen va rätt vanligt. I min spottingstråd är vi många som har det. Hmmm, spännande sammanträffande tycker jag!.. Så därför tänkte jag kolla här bland en massa icke-spottare om det är några som har det?
Mmm, jag förstår. I vanliga fall har jag ju koll, men hela denna månaden har ju varit knas och jag nästan "saknar" min aömma bröst, för då vet jag att mensen ändå är på G. Faktum är att jag själv har mår lite halv-illa, ibland...och så har jag sjukt mkt uppstötningar. Är dett detta som kallas skengravid??? Kan man vara det mot sin vilja, ja jag tänker på att jag fortfarande inte riktigt vant mig vid tanken på att jag faktiskt kan bli gravid. Jag känner att jag har haft en relativt "nykter" inställning till bebisverkstan hitintills men nu känner jag mig asnojjig.
Är det ngn av er gravida som fått ökade flytningar vid graviditeten? Ursäkta frågan, men hur ser dessa ut? Jag blir ju fundersam eftersom jag har slemmiga, lite äggviteliknande, men inte lika "blöta" som min vanliga äggvita. När jag närmar mig mens i vanliga fall så brukar jag ha mer lotion-liknande.