The blonde one skrev 2010-09-30 21:02:31 följande:
F*********N!!! Jahapp, nu sitter man här med minus imorse och kl 16 kom mensen, med råge!
men, det är väl bara att komma "upp på hästen igen" då......
*suck*..
GRATTIS Irmelie, jag är så avis!!!!!

Uppåt och neråt som vanligt i den här lilla "världen". Ledsen för din skull The blonde one, men grattis till dig Irmelie!
mallanis skrev 2010-09-30 22:04:09 följande:
Gris78- och ni andra vill ni ha stenkoll på kroppen så börja tempa! Verligen superbra under förutsättning att man inte blir stressad av att hålla koll! Man brukar ju räkna med att cykeln börjar på första mensdag gris Jag tyckte det verkade SÅÅÅ krångligt först innan jag satte mig in i det men sen tyckte jag det var roligt och man lär sig massor!
Så här såg min pluss kurva ut......Jag förklarar den lite kort! Vid mens tempade jag inte sen ser man att tempen dippa och sen stiga kraftigt då har äl skett (och det blir ett rött kryss) efter äl är tempen högre och dippen(dag 23) är när ägget fastnade.... Om man inte blir gravid så sjukner tempen och den (j-la ) mensen kommer ..
www.fertilityfriend.com/home/2fd45f Det verkar som ett väldigt smart system om man orkar tempa varje dag. Då vet man ju bättre exakt när ÄL sker, med tester vet man ju bara ungefär. Och spännande att ganska tidigt kunna se om ägget fastnat eller inte! Jag är i fasen att bara kunna vänta just nu, fick utslag på ÄL-testet i måndags så nu är det inte så mycket mer att göra.
Vad för sorts termometer använder du?
Förstår jag din graf rätt att du fick utslag på ÄL-test två dagar innan ÄL skedde?
ifyouweremine skrev 2010-10-01 00:38:05 följande:
Ja ni.. man får onekligen helt andra vanor än vanligt när man försöker bli gravid. Börja varje morgon med att ta tempen.. sen gå och hålla sig hela eftermiddagen för att på kvällen när man kommit hem från jobbet kissa i en mugg och stoppa i en liten äl-sticka.. haha, egentligen ganska märkligt när man tänker efter.
Hur länge brukar ni ha positivt på era äl-stickor? Jag levde tidigare i villfarelsen att man bara hade positivt en eller möjligen två dagar och att det därefter återgick till svagt igen. Men min stegring började för fyra dagar sen då teststrecket blev starkare, för tre dagar sen var teststrecket lika starkt som kontrollstrecket och både igår och idag har teststrecket varit starkare än kontrollstrecket. Kan det vara att ägglossningen inte kommer igång, så kroppen fortsätter producera LH-hormon?
Jag brukar alltid ha positivt bara en dag. Dagen innan kan det vara aningen starkt, men långt ifrån kontrollstrecket, när det blir utslag är det oftast direkt mörkare än kontrollstrecket.
Dagen efter brukar det vara ungefär som dagen innan utslag, dvs ganska svagt. Jag har ingen aning om varför det visar positivt så länge för dig. Har ju hört att graviditet också kan ge utslag på ÄL-test, men det kanske är lite för tidigt för det..? Eller så har du haft ÄL tidigare än du trott och nu ger den utslag på graviditet istället!

Jag vet inte riktigt om jag kan "skylla" på karriären. Har visserligen två universitetsutbildningar, men de kom mest till för att jag inte visste vad jag ville göra. Det vet jag iofs fortfarande inte...

Mest beror det nog på att jag träffade min man för fem år sedan och även om det kändes klockrent från början är det först det senaste året som vi börjat prata om barn. Eller, vi har ju alltid vetat att vi vill ha barn, men det har inte känts aktuellt. Sen har vi varit iväg på två långresor (ca sex månader vardera) och det blir ju lite krångligare (även om det absolut är möjligt) om man är gravid eller har småbarn. Jag har nog varit redo en längre tid än min man, men han är också två år yngre.
Jag känner dock som du, men för min del är oron ganska stor att vi väntat för länge. Speciellt eftersom det här verkar dröja (har försökt i sex mån nu) och vi vill gärna ha åtminstone ett barn till.
Men samtidigt läser man i andra trådar om tio år yngre som också har svårt att få barn, så än kanske man inte ska oroa sig alltför mycket. Inte för åldern iaf! Och sex månader är ju tydligen ingenting ur barngörarsynpunkt, även om det känns som en hel evighet...