Jag försökte klura ut det där med smetkänsla och ÄL, men lyckades inte speciellt bra. Typ en gång av fem märkte jag av någon form av äggviteflytning, annars var det mest bara lite blötare än vanligt.
ifyouweremine skrev 2010-11-17 01:02:48 följande:
Just nu är jag faktiskt inne i en period när jag känner "shit, snart försvinner all min frihet". Men det beror nog på att jag läser om långresor just nu.. det gör jag alltid vid den här tiden på året.. drömmer mig tillbaka till när jag var lite yngre och backpackade runt. Har alltid älskat att resa och helst upptäckarfärder/äventyr.. det i kombination med att dricka vin på balkongen på sin bungalow efter en lång dag på stranden. Kommer nog inte bli så mycket sånt framöver! Men den dag jag blir gravid (om jag blir det) kommer jag nog snabbt glömma min reslängtan..
Jag har inte glömt min reslängtan.

Jag kom igång ganska sent med att göra långresor och upptäcka världen och känner att jag har mycket kvar. Förhoppningsvis kommer vi att fortsätta resa med barn, men inser redan nu att det kommer att bli andra sorters resor då. Men jag tror att barnen vinner på att komma ut i världen tidigt och se annat än trygga Norden. Jag HOPPAS att jag kommer att orka fortsätta resa. Iofs tror jag inte att jag ska uttala mig om nåt för nu känns det inte som jag ork till nåt.

emmafemma skrev 2010-11-17 07:57:00 följande:
God morgon tjejer!
Jag håller med om att ALLT verkar rinna ut, men har läst att det inte är precis allt. Nu har jag googlat (vad skulle man göra utan google?) och hittade bl.a. detta:
"Om det verkar som om spermierna rinner ut från slidan efter samlaget – bekymra dig inte. Mängder av spermier har redan begett sig ut på sin resa mot ägget."
Jag tyckte också att allt rann ur mig direkt. Började t.o.m. med klassikern att ligga kvar med benen och rumpan högt en stund. Men uppenbarligen orkade åtminstone en simmare fram.

mallanis skrev 2010-11-17 08:41:27 följande:
Lite depp här idag.... tycker att mina symptom minskat vilket gör mig livrädd... Vet inte hur jag skulle orka om jag det inte gick vägen den här gången heller... jajja behövde bara ventilera lite...
Kände samma sak igår, brösten kändes mindre och kom på mig själv med att knappt mått illa på hela dagen. V 9+1 idag. Jag intalar mig att det är för att kroppen börjat vänja sig helt enkelt! Men jag förstår att dina tankar vandrar lite längre...