• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Aruba
    Jojjo77 skrev 2014-01-08 19:56:49 följande:
    Önskar er alla detsamma, god fortsättning! Snart är det vår Tyst{#emotions_dlg.flower}
    Bara lite ny pepping till dig. Kram, kram!!
  • Jojjo77
    Aruba skrev 2014-01-24 20:03:01 följande:
    Bara lite ny pepping till dig. Kram, kram!!
    Tack snälla, den behövs. Kram!

Jag går som i ett vakuum och väntar, väntar och väntar. Humöret går upp och ner och jag undrar bitvis vad meningen är med livet... Mestadels känner jag en likgiltighet till allt, inte bara barnbiten. Likgiltig är nästan värre än arg... Enligt info ska vi bli kontaktade snart. Vad det betyder, vet ingen. Kontaktade för samtal, påbörjan av hormoner, för att tala om när donatorn är redo. Who knows. 

Idag är det lördag och det är alltid något.

Kram till er alla.
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2014-01-25 09:59:39 följande:
    Tack snälla, den behövs. Kram!

Jag går som i ett vakuum och väntar, väntar och väntar. Humöret går upp och ner och jag undrar bitvis vad meningen är med livet... Mestadels känner jag en likgiltighet till allt, inte bara barnbiten. Likgiltig är nästan värre än arg... Enligt info ska vi bli kontaktade snart. Vad det betyder, vet ingen. Kontaktade för samtal, påbörjan av hormoner, för att tala om när donatorn är redo. Who knows. 

Idag är det lördag och det är alltid något.

Kram till er alla.
    Hmm, förstår din känsla... ja, på något sätt känns det sundare att vara arg, men det tror jag du varit redan, så steget efter brukar bli likgiltighet. Vakuum är inte nyttigt för någon-hoppas verkligen att ni får någon sorts besked snart.
    Massor av pepp från mig i alla fall och försök hålla ut och hitta positiva saker i tillvaron (som lördagar!). Kram!
  • Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2014-01-25 16:35:12 följande:
    Hmm, förstår din känsla... ja, på något sätt känns det sundare att vara arg, men det tror jag du varit redan, så steget efter brukar bli likgiltighet. Vakuum är inte nyttigt för någon-hoppas verkligen att ni får någon sorts besked snart.
    Massor av pepp från mig i alla fall och försök hålla ut och hitta positiva saker i tillvaron (som lördagar!). Kram!
    Tack snälla. Ja, det är väl så, att jag varit arg menar jag. Alla känslor hit och dit, man känner sig lätt labil... Det jobbiga är ju när man inser att ingenting ändå hjälper. Det är väl då likgiltigheten slår till. Ja, man har ju inget annat val, än att fortsätta andas och försöka ta sig igenom dagarna. Alternativet är ju inget alternativ.

Kram
  • Jojjo77

Uppdatering med positiv touch Vi har en donator på g. Nu närmar det sig. Snart kan det hända. Mörker blir till ljus och jag känner att jag kan andas igen

• Irmeline
    Jojjo77 skrev 2014-01-28 14:08:26 följande:
    Uppdatering med positiv touch Vi har en donator på g. Nu närmar det sig. Snart kan det hända. Mörker blir till ljus och jag känner att jag kan andas igen
    Grattis!! Plötsligt händer det! Glad
  • Kattflickan

Jojjo, jag håller alla tummar jag har!!!! Jättekul att ni har en donator på gång! 

Kramar!

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet