• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Smiley

Jojjo: Skickar mina varmaste kramar till dig hoppas att det snart är er tur att bli föräldrar.

• Jojjo77
    Smiley skrev 2013-09-28 21:58:18 följande:
    Jojjo: Skickar mina varmaste kramar till dig hoppas att det snart är er tur att bli föräldrar.
    Hjärta
  • Jojjo77

Hej alla! Här var det ingen aktivitet alls ser jag Flört 

En liten uppdatering från mig. Nu är jag igång och kör en testcykel inför äggdonation. Det innebär att det börjar närma sig vår tur! Jag tar nässpray för att nedregleras, d v s hamna i klimakteriet, för att sedan ta tabletter för att byggas upp och vara redo för att ta emot ett ägg från en anonym fantastisk kvinna någonstans därute! Man gör en sån test, för att, ja, se om allt funkar. Sen blir det uppehåll med mediciner, tills vi har en donator och då sätts allt igång igen, men då på riktigt.

Det känns jättespännande att det äntligen börjar hända något att vi är igång igen, även om det nu inte är det roligaste man kan tänka sig, som vi är igång med, men ja, ni fattar nog vad jag menar. På något konstigt sätt så blir man härdad i allt det här onormala och helt plötsligt så sitter man i en situation där det här för oss är normalt.  

Så är läget nu i alla fall Skrattande 

• Aruba
    Jojjo77 skrev 2013-11-12 18:47:38 följande:
    Hej alla! Här var det ingen aktivitet alls ser jag Flört 

En liten uppdatering från mig. Nu är jag igång och kör en testcykel inför äggdonation. Det innebär att det börjar närma sig vår tur! Jag tar nässpray för att nedregleras, d v s hamna i klimakteriet, för att sedan ta tabletter för att byggas upp och vara redo för att ta emot ett ägg från en anonym fantastisk kvinna någonstans därute! Man gör en sån test, för att, ja, se om allt funkar. Sen blir det uppehåll med mediciner, tills vi har en donator och då sätts allt igång igen, men då på riktigt.

Det känns jättespännande att det äntligen börjar hända något att vi är igång igen, även om det nu inte är det roligaste man kan tänka sig, som vi är igång med, men ja, ni fattar nog vad jag menar. På något konstigt sätt så blir man härdad i allt det här onormala och helt plötsligt så sitter man i en situation där det här för oss är normalt.  

Så är läget nu i alla fall Skrattande 
    Gud vad roligt!! Jag ska hålla tummar, tår och allting annat. Håll oss uppdaterade, vi är många som tänker på dig.
  • Jojjo77
    Aruba skrev 2013-11-12 19:18:39 följande:
    Gud vad roligt!! Jag ska hålla tummar, tår och allting annat. Håll oss uppdaterade, vi är många som tänker på dig.
    Tack snälla snälla! Vi tar tacksamt emot alla tummar och tår Flört
  • Anwen

Härligt Jojjo att ni är på gång igen! :) Håller absolut tummarna här!

Här har jag hunnit bli mamma :), vår lille (okej, stora...) son föddes för ca 4 veckor sen. Mådde piss efter förlossningen (fysiskt), men nu så är det bra :).

Äntligen mamma!
  • Jojjo77
    Anwen skrev 2013-11-12 20:12:47 följande:
    Härligt Jojjo att ni är på gång igen! :) Håller absolut tummarna här!

Här har jag hunnit bli mamma :), vår lille (okej, stora...) son föddes för ca 4 veckor sen. Mådde piss efter förlossningen (fysiskt), men nu så är det bra :).
    Tack!

Stort grattis! Va härligt! Kram 
  • Kattflickan

Kul Jojjo!! Du har ju blivit gravid en gång förr så jag tror du har goda chanser med ÄD! Kram!

Millan

• Saftmedbulle

Jojjo: Jaaa! Vad superspännande! Du har verkligen alla mina kroppsdelar oxå - jag hoppas verkligen att det
     är er tur nu!
    Styrkekram och lycka till!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet