Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

HURRA för Längtan 1980! Lite positiva takter i tråden IGEN, helt underbart!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

EGO: Insåg att jag har 8 dgar till BIM.,..har helt glömt det! Jösses, har varit så upptagen med ÄL och att jag fick utslag på ÄLtesterna att jag blev "nöjd" den här månaden...haha! Knasigt! Men har tänkt mig en massagetimme och får jag det måste jag ju testa även om det är för tidigt...hmmm... Men har dock inte några egentliga förhoppningar om att det blivit ngt heller...jaja, vi får se!

Är det någn mer på g att testa snart???? SPÄNNANDE JU!!!

• Polarlantis
    ceke skrev 2011-02-09 10:31:48 följande:
    Älskling, sluta lek med min dator!!
    HAHAHA! Sicken buse!
  • Polarlantis

Vänta och se är världens värsta uttryck!
    Förstår att du är otålig nu Frk Svår! Håller tummen för dig!!!

EGO: Ok...hallå kroppen...mensvärk NU??? Lite väl tidigt...typ en vecka...hmmm...

• Polarlantis

Hur går det för er alla? Några intressanta symptom??? Det närmar sig...hihi!

Ceke: Lycka till idag!!!

• Polarlantis
    Jojjo77 skrev 2011-02-10 10:09:37 följande:
    Nu har jag suttit och kollat över mina anteckningar över min cykel de senaste månaderna. Jag har en cykel på 28 dagar, oftast. Förra månaden kom dock mensen 2 dagar för tidigt, ovanligt. Mitt BIM datum är uträknat på min 28 dagars cykel, vilket ju logiskt borde innebära att min BIM denna månad borde vara den 13/2 (inte den 15/2), alltså söndag, om man ska gå på antal dagar mellan ÄL och BIM. Eller tänker jag fel? Helt plötsligt hakade jag upp mig på detta... Har också denna månad haft enormt mycket flytningar, vita och luktfria så känns inte som något konstigt, dessa började 4 dagar efter ÄL och har hållt i sig och ökat, vilket jag inte haft tidigare cykler.

Vet inte vad jag vill ha sagt med detta, mer än att det inte är helt lätt att veta vad som är normalt/onormalt för ens kropp. Blir inte klok någonstans faktiskt.
    Onekligen lovande observation! Håller tummen för magiska + till helgen!!!

EGO: lite mindre flytningar här nu...tror inte mkt på + för mig inte...suck och pust! Men molvärken hänger i, verkar vara mer regel än undantag varje månad! Om jag bara slutade att gå upp i vikt nu så vore det på det hela taget rätt ok...p-piller är BOTTEN! MORR!
  • Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-02-10 18:38:37 följande:
    Jag har känt mig så blödig idag, började nästan gråta några gånger på jobbet, vet inte varför. Det kändes typiskt hormonellt, men det är över en vecka till BIM, så det kan inte vara grav-symptom eller PMS.

Millan 
    Kan bara instämma, här har du en sur och grinig tant! Vi får hoppas att våra kära står ut ochatt det betyder något BRAAAAA!!!
  • Polarlantis

Dagsrapport från mig:
    Molvärk nästanhela tiden, ömma bröst, humör som svänger hit och dit, skumma flytningar...hmmm...blir onekligen spännande att testa! Dock irriterande om det ska vara värk varje månad utan anledning liksom...hmmm...bara brösten som är annorlunda nu men det kan lika väl vara kroppen som spökar, den är ju bäst på det, morr!
    Hur går det för er andra som har BIM om en vecka???? NYFIKEN!!!

Ceke: Låter bra att  du landar lite nu, att du kan känna att du får hjälp kan nog hjälpa dig att slappna av något, hoppas det iaf! Visst kommer det lösa sig!!

Ibland kan jag dock tänka lite så här...tänk om det tar lååång tid att få till detta, hur ska man INTE hoppa över att göra en massa saker under tiden? Ex vill jag köpa en hund till men väntar för jag kommer (kanske) ha bäbis att koncentrera mig på...men det kan ju ta ÅR och då får jag ju inte köpt en hund till heller? Hur gör ni? HUr mycket har ni skjutit upp i livet för om/kanske/utifallatt ni får bäbis i magen NU???

dags att gratta min far på födelsedagen, tjingeling, vill höra massor med symptom från er alla och massor av andra tankar om allt och inget!!! Ni är för GOA!

• Polarlantis
    Jojjo77 skrev 2011-02-11 08:12:45 följande:
    Låter ju helt klart som om du har ngt på G!!! Hoppas för dig också!

Jag tror att man omedvetet tänker som du gör när det gäller grejer som hundköp, resor etc, för att man tänker sig en bebis snart. Men, det varkar ju kunna ta tid, så jag tykcer man ska försöka att köra på som vanligt i så stort utsträckning som möjligt. Börja spana runt på hund och besök kennlar och ställ in dig på att ni ska ha en hund till, då kommer garanterat plusset tror jag Vad har ni för hund och vad vill ni skaffa? Vi har tyvärr inga djur pga att mannen är allergisk, men jag är uppvuxen med katt, hund kanin, hamster osv. Hundar tillhör mitt favorithusdjur.
    Jo man tänker väl så här...jaja, får fundera helt enkelt! Lite valpsjuk är jag allt men det är stort steg att gå från två till tre hundar!! Och som svar på frågan  har jag slädhundar, där av mitt nick, hihi! Den ena doggen har trasiga leder så jag behöver en till för att få till tvåspann...och sambon vill också ha eget spann...ojoj...jaja, vi får se! En sak i tagen! Ingen valpis fören till sommaren oavsett, slyngeln behöver bli liiiiite äldre först!
    Vill absolut inte att livet ska bli på paus pga av barn...har en väninna som är precis som innan MED barn, hon är min idol!!! SÅ ser jag det med, barn är ett ytterligare tillägg i familjen bara...har ju 4 djur och en sambo sedan innan så ja.,.tillskott helt klart Flört
  • Polarlantis

Tror som ni, att det går att lösa det mesta, bara man kan vara lite flexibel och har ett bra kontaktnät! Jag jobbar som det är nu ganska mycket hemmfrån och hoppas väl på sikt kanske få till en firma...men inte just nu! Och som sagt, vi är ju inte ensamma, vi är ju del i ett par och det borde göra saker och ting bra mycket lättare!Jag är ju mer inne på att utöka antalet hundar och det tar huuuur mycket tid som helst, ahaha! Älskar lyxproblem! Just inkommen från en slädturoch känner att livet är rätt bra faktiskt!

Frk svår: trist med mensen, nya friska tag!
    Frifantasi: håller alla tummarna!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet