Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Lavendia skrev 2011-02-01 15:45:44 följande:
    Polarlantis: Hoppas ni får ett mysigt födelsedagsfirande och att det hela lägger sig. Hur gammal är du om jag får fråga? Hoppas det finns några år att ge på så du kan slappna av lite. Det kommer att lösa sig!
    Tack! Jo, gårdagen gick ok men jag är fortfarande låg och lite deppad...Sambon verkar dock helt ok så det är ju bra iaf! Han blev lad för dagen och den tjusiga princesstårtan jag bakade åt honom iaf! Vet int eom det är ÄL som spökar, blir så låg då...och i kombi med storgrälet så är det lite trögt att bli glad igen känner jag...

Har varit i en relation tidigare med en IDIOT som bröt ner mig bit för bit och i den relationen var det mycket gräl och gråt och skrik, orkar bara inte det! I efterhand ser jag ju att jag skulle gått efter 3 mån och inte efter 2 år...men det går ju inte att gör angt åt nu! TUR att nuvarande sambo INTE är sådan...men min kropp reagerar ju på grälet och skickar mig rätt tillbaka i tiden...suck...

Sambon är yngling på nu 28 och jag är 32...så visst, lite tid finns det men ja...suck och pust sammanfattar dagens stämning helt enkelt...
  • Polarlantis
    Gris78 skrev 2011-02-01 17:51:52 följande:
    Tålamod is an ashole jag har inget alls. Vill att allt ska ske på en gång.

Ego: mysvecka nu och jag har verkligen ingen lust eller intresse för mys :( :)
    Instämmer till fullo, vänta SUGER!!! Rynkar på näsan

Hoppas myssuget infaller! Har inte heller något och vi borde också mysa nu...men kanske ikväll om jag är hemma, om vi inte har besök och om och framförallt OM jag blir lite gladare...
  • Polarlantis
    AMC80 skrev 2011-02-01 19:38:42 följande:

Jag hopppas jag har fel i ÄL för idag åkte mannen på jobb och kommer hem tors kväll. Han haar bett mig hålla på ägget några dagar till =) Som om man vore en höna som kan välja när den ska värpa... Mina äl-test och sekret tyder inte på något äggsläpp än iaf.

Håller tummen att du kan hålla på ägget...hihi, han är ju för söt som tycker du ska göra det...hur gör man då tro? Kniper ihop med benen? Ligger med benen högt? Äter kalla saker? Klart din ÄL är när han kommer hem Glad
  • Polarlantis
    ernlia03 skrev 2011-02-01 19:49:08 följande:
    Usch, vad det är vanligt med mf/ma. Hade ingen aning innan hela den här karusellen startade och skulle gärna ha varit lyckligt ovetande. Vet inte om det är någon tröst heller att det är så vanligt. Men man börjar få en aning om vilket mirakel det är att det faktiskt föds friska barn!

En läkare sa idag att det är bara 1 av 5 ägg som är befruktningsdugliga och 90% av spermierna är felaktiga på något sätt. Om någon av de 90% hittar ett ägg blir det i de allra flesta fall missfall. Ganska stor risk med andra ord...

Jag har fortfarande inga direkta grav.symptom men ringde BM och bokade tid idag. Nämnde även att jag trodde att jag hade svamp eftersom jag har så konstiga flytningar (tjocka och gryniga), men ingen klåda. Hon sa att läkaren gärna ville kolla på sånt och bokade in mig redan idag.

Hade ingen svamp, tydligen var det "vanliga" grav.flytningar. Fick frågan om jag ville kolla om det levde. Blev lite osäker eftersom jag inte hade varit inställd på det. Men tog chansen och hjärtat slog fortfarande! Fick ingen mer info för han ville inte kolla desto längre tid, han nöjde sig med att se hjärtat.

Tyvärr stillar det inte min oro, antar att jag får leva med den ett bra tag till. Mår inte heller helt ok psykiskt, är nog så att grav.hormonerna påverkar mig på det sättet. Skulle bra mycket hellre må illa och vara sjukligt trött, sådär som man hör "alla andra" göra.

Men hjärtat slår och förra graviditeten var tydligen en ofostrig sådan, dvs det bildades aldrig ett foster och således inget hjärta började slå. Ett steg närmare målet alltså.

Förstår er frustration och otålighet i väntan på BIM och ÄL och fan och hans moster. Tyvärr blir det inte bättre sen... Flört 
    Härligt med ett litet hjärta, du ska se att detta kommer gå finemang!!! Men jag förstår att du är tokorolig...Kanske är bra förberedelse för livet med barn, då ska man ju fortsätta att vara oroad resten av livet...så...lika bra att böjra! (förlåt, hopplöst positiv, jag vet...:)
    Trist med påverkan på humöret...är helt säker på att jag själv kommer bli ett monster om jag blir gravid...Hoppas det stabiliserar sig snart! KRAM!
  • Polarlantis
    Lavendia skrev 2011-02-02 13:08:36 följande:
    Nu har vi fått tid för första besöket för utredning 21/2. Spännande och läskigt på en gång. Känns skönt nu när det är bokat. De sa till och med att vi är så UNGA (37 & 40) så vi kan få gå genom den vanliga vården om vi vill. Det går snabbare såhär så tar undersökningen privat på IVF-kliniken och är något fel så kan vi ställa oss i vanlig vårdkö om vi vill. Dyrt med IVF privat. De vill helst att tjejen ska var högst 38 när man börjar med IVF men gör det ända upp till 44 års ålder! Känns tryggt, även om chanserna är mindre ju äldre man blir.

Tänk att det skulle gå såhär långt, trodde jag aldrig men men. Känns bra, tack för stöttning och peppning! Vet inte vad jag var så rädd för.
    Men så skönt att du har ett datum nu, att det bara är att traska dit och få hjälp! Tjoho! Läskigt, ja visst, men gud så BRA!!! Kul att ni är så unga också, hihi! Låter underbart bra att det finns så mkt tid att luta sig emot, så minskar pressen lite! Massa lycka till!
  • Polarlantis
    HURRA!!! Fick utslag på ÄL testet när jag kom hem, så himla härligt!!!
    Ok, det är inte tokstarkt men tänker testa 2 ggr imorgon för att se skilnaden. Men är så GLAD för det betyder att
    A. det onda och ÄL är inte inbillning, det hänger samman, jag känner verkligen ÄL ORDENTLIGT!
    B. flytningarna visar också att det är ÄL
    C. kroppen är faktiskt regelbunden

Nu är det bara att vänta och se om det blir någon riktig mens eller vad, annars kan jag boka tid hos gyn för då är det nog så att dom aldrig släpper...

Nu kanske man skulle få till mys också...hmm...inte sugen alls..suck..får försöka hitta lite lust för sambon tyckte NU KÖR VI!!!

Gris: ja vad ska vi göra åt det här dassiga humröet???
  • Polarlantis
    L Maria skrev 2011-02-02 22:46:27 följande:
    Tack! Solig

Vi har inte riktigt fattat det här, vågar liksom inte riktigt tro på det... Och min käre make skrattade gott när han konstaterade att vi ska på 30-årsfest på lördag... Som sagt, det är ofattbart här, overkligt...och vågar inte skriva in mig på listan än osv... Vi har bestämt oss för att göra ett tidigt vul för att kolla att det finns något där - innan dess vågar vi inte riktigt tro på det...

Millan - jag hade äl på söndagen och vi körde sex från veckan innan på lördag, måndag, onsdag, lördag, söndag och måndag. Så vi hade dagen innan, på och dagen efter äl. Jag tror att det enda säkra tecknet på om man är gravid är att tempen inte sjunker ner till "folikelfastemp" inför eller runt mens. Att jag fick en topnotering imorse var säkert mer slump!
    {#emotions_dlg.flower}HURRA FÖR ER!!! BARA NJUTA OCH FIRA!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Polarlantis

Fick till lite mys igår kväll och får fortsätta idag, sedan åker sambon bort över helgen så jag HOPPAS på att få fullt utslag om ett par timmar...hmmm..Men är bara mest glad för att kroppen FUNKAR så om det inte hinns med att bli något denna månaden är segern ändå stor, känns avslappnat och bra Glad
    Men när vi skulle till igår fick jag värsta nojan, det blev plötsligt så verkliget att det KAN bli något...pirrigt till tusen ju, hahaha! Ps. det gick fort över ds.

• Polarlantis

Ja jag har inte druckit något på så länge så det är inte någon som undrar längre, hahaha! MEN det finns något mycket svårare... GRÖNMÖGELOST! Det äääälskar jag och skulle jag inte äta det med mina vänner så skulle de tvara högs misstänkt!!!

• Polarlantis
    ceke skrev 2011-02-03 13:23:09 följande:
    SKRATT! Jaa, alla har vi nåt som "sätter dit oss" Du får skylla på nån ny diet eller nåt i s f! Går det ra med ägglossningen?
    Ja ont gör det och testet visar utslag men jag tyckte allt det var lite svagare än igår...men ska ta i em också för att se! Myste igår kväll iaf och så måste vi få till det idag också för sedan åker ju snubben bort...hrmmm...dålig planering måste jag säga!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet