Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Så där nu är min ÄL tid över och väntar tar vid...Blev egentligen bara ett försök om vi inte hinner med ett innan sambon ska till tåget men det är inte troligt...hmm...men man vet ju aldrig, hihi! Känns helt ok, inte alls stressad för att det måste bli den här månaden, NJUTER bara av att ÄL faktiskt sker! Är jättespänd på att se om det blir mens på riktigt nu eller vad som händer...för om det INTE blir det måste jag ju ringa och fråga för då verkar ju inte äggen släppa...eller vad tror ni?

Dom kalla föttern jag fick har släppt och eg mår jag jättebra just nu, depperioden har också gett med sig som alltid verkar komma med ÄL, högst irriterande att det är så! Ikväll blir det tjejkväll och äta massor med mögelost, MUMS!

Ha en jättefin helg tjejer och hoppas ni får chansen att tänka på ngt annat en liten stund! Här ska pratas hund på tjejkvällenGlad

• Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-02-04 23:06:12 följande:
    Nu är jag snart inne på 14 dagar utan sötsaker och jag är faktiskt inte särskilt sugen längre på bullar och choklad. Dessutom kommer jag att ha tränat 4 ggr även denna vecka när den är slut. Känns bra att börja komma i form. Kommer att behövas om jag blir gravid.
    Ja här har jag haft sockerhelt de lux så imorgon är det sockerstopp igen. Slutade i november och det var SÅ SKÖNT! Så nu blir det bra med detta...svårt bara med en massa födelsedagar i februari..men det ska nog gå bra! Vill också komma i bättre form, att sluta med piller gjorde att vikten gick upp, grrrr!
     Lycka till vidare!
  • Polarlantis

ÄL har passerat och jag har sambofri helg..faktiskt riktigt skönt! Hade tjejkväll igår, mysigt och massor med babbel och onyttigheter hela kvällen och det som blev över slank ner ikväll, hoppla! Imorgon ska här traskas långturer!
    Nu tänker man ju alldeles för mycket..väntar på BIM...ojoj...tror nog att det tar lite fler månader innan det tar sig men spännande är det ju ändå. Har ju satt in bidrottninggelen så jag hoppas ju att den iaf sätter igång min kropp som den ska!

Trevlig lördagskväll på er alla! Nu ska jag sova ikapp lite förlorad sömn!

• Polarlantis

Hurra för dig Frifantasi!!! GRATTIS!!!

Låter som om det ändock är lite positivare nu i tråden..vi behöver höra lite gravidpluss helt klart!
    Nu dags för lunch, sedan försöka inspirera folk i 5 min...hmmm..

ÄL har passerat för mig och sambon kom hem igårn, hoppas på lite mys ikväll bara för att mysa :) Nästa vecka får vi se vad som sker...är ju lycklig bara jag får normal mens! Men ett + skulle också sitta fint, hihI! Lite mol i magen men annars lugnt..och ömma bröstvårtor...som vanlgit alltså!

• Polarlantis

Jo...en fråga...visst var det så att efter Äl så ska det sluta upp med flytningar om man är gravid...eller? Isf kan jag ju lägga ner...hmm..

• Polarlantis
    Irmeline skrev 2011-02-07 14:13:20 följande:
    Tvärtom tror jag. Man får mer flýtningar om man är gravid.
    Fast det gäller ju inte alla, som med det mesta..
    Ja det är väl så...typiskt att det inte kan finnas i alla fall EN regel att hålla sig till när det gäller det här! Det är bara undantag till förbannelse, haha!
     Vi får vänta en vecka och se...trallallaaa.....
  • Polarlantis
    Jojjo77 skrev 2011-02-07 19:26:43 följande:
    Grattis frifantasi!!!

Funderar också på det här m flytningar, mina har tilltagit väldigt under helgen... BIM den 15...
    Då får vi följas, jag bar BIM den 17:e och flytningar till tusen.Glad
    Ont i magen igår...och ömma bröst. Men jag tar inte så hårt på kroppens symptom, har haft ALLA sedan jag slutade med pillrena så den får hålla på bäst den vill, inte förens jag ser ett positivt test tänker jag lyssna på den! MORR!

Läste lite oroväckande i en annan tråd om väldigt tunna slemhinnor och att det kan ge jätteklen mens även när man har ÄL...hoppas det inte stämmer in på mig!

Känner mig ändå ganska så...lugn faktiskt...är mest stressad fram till ÄL för då har jag s¨dassigt humör, nu ä'r livet toppen igen! Och lite mys för mysandet skull är inte heller fel Flört
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-02-07 19:28:03 följande:
    Ego igen: Jag lyckades ju kriga mig till en "riktig" tid hos läkaren på torsdag. Och nu är jag fast besluten om att inte låta dem få mig att prova nå mer konstiga piller utan att de i sådana fall först tar blodprov på olika dagar i cykeln för att kolla hormonnivåerna. VÄGRAR prova mer bara för att prova utan att de har nåt underlag, typ. Och jag tänker nog ha ingången mer att de faktiskt måste se till att hjälpa mig få ordning på cykeln mer än att lägga fokus på att jag vill bli gravid. Kanske tas mer på allvar då. SÅ jag inte bara blir den där "orkar inte vänta på att bli gravid av sig själv" - patienten i deras ögon.  Och det är ju så jag tänker också. Först lär jag få hjälp med den här skiten, sen bli gravid. Förhoppnignsvis både och på en gång, men det vore väl för bra för att va sant!
    Heja dig! Sätt hårt mot hårt! Tycker det är mycket oroväckande att läkare är så förtjusta i piller jämt och ständigt och helt utan grunder skriver ut nästan vad som helst! Man kan ju tycka att utreda först och få fakta vore mer lyckat än att ge random piller! PUST! Läkare och bilverkstäder är lite samma sak, man måste kunna sin sak annars blir man blåst! tragiskt!

Jättelycka till!!!
  • Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2011-02-08 17:28:08 följande:
    Usch har fått ett hemskt besked. En nära vän har fått veta i vecka 20 att barnet har mycket allvarliga fel. Det lever men mycket dåliga utsikter. Vet inte hur de kommer göra men ett svårt beslut (abort eller ej) med jobbiga konsekvenser, vilket de än väljer. Så fruktansvärt hemskt!! Är helt förkrossad för deras skull. Vilken mardröm. De som var så lyckliga. Önskar jag hade kunnat låta lite mer känslosam i tele men jag var nästan "formell", finns ju inga ord.. och för chockad för att visa känslor. Tänker på dem hela tiden.

Vilket beslut skulle ni tagit?
    Nån som vet vilka risker för kvinnan det medför med så sen abort?
    Men FY vad jobbigt!!!
    Fick också ett jobbigt besked igår...iof inte en nära bekannt men ändå! Barnet skulle födas med snitt och hon skulle dit på möte i slutet av veckan för att boka tiden. I förrgår tyckte hon barnet blev stilla och nä rhon kom in var barnet dött! Hon fick föda ut det igår, 2 v innan det var dags.Det är rent ut sagt fördjälvligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ang din fråga, jag tror att jag skulle valt att avbryta...men hur ska man kunna säga det när man inte sitter där??!! USH USH USH!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet