Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Lägger in mig i listan för februari, inte en chans att det blivit något med en veckas bruna flytningar som startade en vecka före mensen! Ska så klart testa nu när jag har billiga fina tester från testlagret hemma, men det blir först till helgen.
    Dock satsar jag mentalt på februari nu och hoppas på att ÄL blir tidigare bara för att det här mensliknande kom en vecka tidigt! Men nu åker ÄL-testerna fram också, måste ju veta om det händer NÅGOT ALLS!
    Millan och Pingla77, vi håller tummarna för den 17:e för oss och för er alla andra resten av månaden så klartFlört Nu blir det plus i kubik hoppas jag!!! Skrattande

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10:e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 --- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL ~23 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    11/2-- Frk Svår ÄL 27/1
    12-- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
  • Polarlantis

Inte ens på jobbet är manfri från småbarn! Sitter på stormöte och nog sjutton är det en som har en liten plutt med sig...himla kul när jag sedan var låg och deppad när jag vaknde Rynkar på näsan
    Ush, hatar att vara på sånt här humör, vill bara krypa in i sambons famn och gömma mig men nej, ska vara alert och klipsk hela dagen.suuuuck!

Frk Svår: NU, IGÅR, JA TACK! Hoppas det sätttre lite fart med utredning och så nu! Håller tummen! Vår ekonomi är skit just nu, lite bättre i februari och ännu bättre i höst...men det får bara gå...kommer inte ta sig än iaf ju! PUST! Vi har en massa annat i vårat liv som spökar men vi hoppas att allt ska gå fint ändå!

• Polarlantis

Pingla 77: Ush så trist det är när man hamnar ner i ett svart hål! har sjävl drällt runt där i flera dagar nu, det vände på en sekund från toppenlycklig och glad till deppad. JOBBIGT! Kekke hade ju ett jättebra upplägg, tror du att du kan testa det? Så himla dumt att det alltid ska köra ihop sig på alla plan på en och samma gång! Hoppas det blir toppen för dig nästa vecka!

Min kropp vet varken ut eller in helt klart så jag hoppas ju att lite bidrottninggele ska sätta fart på den och stabilisera den...hoppas kan man alltid...humöret är ju helt kasst. Jag blir deppad vid äl verkar det som, vad är det för himla fjantande??? Tror det saknas saker och ting i min kropp..men lite svindyra piller kanske skrämmer igång den!

• Polarlantis

Tack KEKKE, klart det funkar :) Fast jag bakar bröd och det funkar liksom lika bra idag känns det som! Men tankes kraft är ENORM!!!

• Polarlantis

Här har det städats som tusan för om två timmar kommer det överraskningsbesök till oss! Sambon fyller år på tisdag men idag kommer lite det folk och vi ska äta gott och traska ute i snön och mysa! Hoppas han blir glad!!! Han har inte ont städat och grejat som en tok, hihihi!

• Polarlantis

HJÄLP behöver prata med er!

Sambon har börjat skolan idag och tanken var att han ska gå 6 mån och sedan vara klart och ganska lätt få jobb då marknaden skriker efter just det som han ska läsa till...en industrigrej. Iaf, jättebra, då hinner han få jobb och bra lön innan det ploppar ut en efterlängtad bäbis var tanken och även om det tar några månader att få jobb så hinner han i alla fall så vi försöker oss på barn...

Nu ringde han på första dagen i skolan och sa att det egentligen är ETT ÅRS studier om man ska bli lite bättre och lättare få jobb, inte helt nödvändigt men det vore bra... Som den underbara sambo jag är får jag totalbrytet men lyckas hålla ner det mesta för jag var hos mina förädrar när han ringde.
    Men detta betyder ju att vi måste SLUTA försöka nu ju! Inte klarar vi oss på min mammakr baserad på förhopningsvis 70% om jag får räkna mitt extrajobb, annars har jag halvtid. Det och studiemedel är INTE bra ekonomi!!!
    Slutar vi nu kommer jag ju bli ÄNNU äldre och min kropp FUNKAR JU INTE heller...inte än iaf..GAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!! Total panik och känner mig så ledsen och snart kommer han hem och kommer vara så glad och HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP vad gör jag nu???????????????

• Polarlantis

Tack för era stärkande ord, ni är så goa! Nu känner jag mig lite mindre panikslagen och ska försöka prata med sambon på ett icke hyperpanikartat sått Glad

Ceke: ush ush ush för att du fått spottings igen, jag som trode det var bra nu ju! Stora stärkande kram!!!

Frk Svår: bra att det äntligen är igång men hej vad dom drar ut på allt! Jobbigt med all väntan hit och dit men förhoppningsvis är det värt det! Stor kram till dig också!!!

Och så så klart kramar till er alla andra där ute!!!

• Polarlantis

Astro: fy så hemskt! kan inte ens inbilla mig att jag förstår hur det känns! Hoppas så att det ska gå bra för dig nu och att ni kommer er upp på fötter snart igen! Många kramar till er!!!

• Polarlantis

Tack för stödet igår!
    Vi pratade lite men inte lyckades jag vara lugn och vettig, suuuck! Men fram kom iaf att vi ska fortsätta försöka så det känns bra. Men jag kommer behöva prata mer om detta... Försökte få fram att jag är osoad och stressad för satt jag känner mig gamal och har en icke fungerande kropp...men det blev inte alls bra och sedan blev det storgräl senare på kvällen och alldeles för lite sömn på det och idag har sambon födelsedag så efter lunch blir det SOVA för mig och sedan baka princesstårtan färdigt så jag är en glad och mysig flickvän när han kommer från skolan! Måste bara fixa en massa först...men mat först av allt tror jag...

CajsaK: Det där lät inte kul alls...hoppas det släpper nu!

Frk Svår: Skit att du fick feber nu, typiskt! Hoppas du kryar på dig snart!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet