Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ifyouweremine skrev 2011-02-21 21:04:18 följande:
    Nu börjar mensen ebba ut lite, skönt. Så om några dagar är det dags att påbörja nästa försök. Ser fram emot det nu när vi precis haft en pausmånad mer eller mindre. Dessutom har jag en bra känsla inför mars.

Min vän har fått göra sin abort idag, i 22:a veckan. Det tog rätt många timmar. Så extremt jobbig dag för dem men skönt ändå att ha det överstökat. Så de kan börja se framåt igen. Hoppas de blir gravida snabbt igen. För det måste vara ännu mer frustrerande när det dröjer efter att man fått avbryta en graviditet, särskilt om det gått så långt. Så nära men ändå så långt borta..
    Stor kram till dina vänner, helt hemskt! Hoppas dom kommer igen snart!

Låter bra det med bra kännsla inför mars, det har jag också! Hela släkten nästan på min pappas sida är decemberungar...så jag tänkeratt vi fortsätter på släkttrenden...får jag hoppas Flört
  • Polarlantis
    Lavendia skrev 2011-02-21 22:55:58 följande:
    EGO: Oj vad bra det gick idag på utredningen! Nervös helt i onödan. Varför är man så fånig? VUL såg bra ut, vi tar resten av testerna på torsdag om min mens kommer imorgon eller övermorgon och så slutsamtal nästa torsdag. Där kommer hon rekommendera IVF direkt och ännu mer positivt är att då jag är 36+ så kommer jag snabbt in i landstingets kö och då behöver vi inte ens betala det privat som vi tänkt. Vilken jackpot! Inte säkert det blir så men ser positivt ut! Åh vad glad jag är!!  Skrattande Trodde detta var en utdragen process så vi är helt överlyckliga!! Klart IVF kommer ta tid men vi trodde vägen fram skulle ta mycket längre tid. Åh vad glada vi är!! Skrattande
    HURRA!! Låter ju underbart bra! Håller tummen för att det blir full rulle in på IVF nu då! Skönt med positiva besked äntligen!
  • Polarlantis

Lätt val, gyn före tandläkaren alla gånger!!!

Sitter och funderar lite...har fått kallelse till cellrpov nu, prefekt timing helt enkelt! Men BM gör ju ingen direkt undersökning så kanske jag ska göra det cellprovet privat istället och samtidigt få äggstockar och allt kolladè...för så måste man väl kunna göra? Eller?

• Polarlantis

Frk Svår
    Håller med Lavendia att PRATA är det viktigaste vilket jobbigt det än gäller!!! Ni måste prata, MASSOR och försöka hitta ett sätt att nå varandra. Eller låser det sig helt? Jag tänker så här: Hur vill han ha det? Hur vill han att du ska bete dig? Hur mår han bäst? Och samma frågor till dig. Att vi försöker förklara hur ni vill ha det, vad som är jobbigt och så..lägga allt på bordet liksom...
    I vår relation är allt väldigt...naket eller hur man ska säga det...det finns inga skyddsmurar på gund av hur vi träffades. Allt är väldigt ärligt och rakt på sak vilket är så skönt när det kommer till barngrejerna. Vi skojar också en hel del men här är det jag som blir mer pressad då mitt humör åker i botten strax före ÄL och jag blir deppig och tror att han inte vill ha mig egentigen...ja, du vet..och hur sexsugen blir man då? INTE ALLS. Men då brukar jag säga det till min sambo och vips så har vi sex! Vet inte helt hur det där gårt till men det är som om bara jag får sagt det så försvinner pressen..
    Vet inte om det här hjälpte alls...Önskar att jag kunde hjälpa er!
    Massor med kramar till dig!!!

• Polarlantis

Ush ush vad det är hemskt när man hamnar i en sådan låsning!!!
    Han har själv ingen idé om hur han vill göra det bättre? Har du sagt hur du mår?

• Polarlantis

Hmm...förstår att du vill bli gravid IGÅR..men kanske ni måste ha en annan vinkel på det hela? Att ni bestämmer er för att under kommande 3 månader testar du ingen ÄL eller så utan ni bara är och har sex när ni vill och inte för att ni måste och ser hur det går...allt så inte slutar försöka men slutar försöka så intensivt under vissa veckor? Helt hopplöst svårt då man inte kan stänga av hur ens kropp känns under månaderna...kanske också ha ngt gemensamt projekt som ger energi till er två tillsammans kunde vara ngt...
    Jättejobbigt låter det och jag hoppas så att ni kan prata i helgen, låter som det smartaste annars kommer du säkert bli extra frustrerad som du säger...
    Lycka till massor!!!!

• Polarlantis

Irmelie: massa kramar till dig, måste vara jättejobbigt!Och gnäll så mycket du vill, vi finns här så klart!!!

Det här med ÄL-test är verkligen inte helt enkelt...jag får svaga utslag denna månaden, förra fick jag inga förens ÄL. Känner att ÄL är på g men ännu ingen stegring..men hoppas så på att det blir under helgen...men kanske inte... Det är lite klurigt. Måste beställa fler för jag måste nog ta två ggr om dagen om jag ska pricka in toppen... Hur gör ni, tar ni test även om ni druckit mycket? Har det betydelse, så som det har på gravtest?

• Polarlantis

Känner mig fortfarande ganska lugn denna månad...känner eg inte ngt behov av att testa än gång men har lite ÄL tester kvar så jag fortsätter...ska nog frotsätta testa bara för att veta men det är inte asviktigt! Jätteskumt! Ska se till att få ombokat cellprovet till privat gyn och så få lite titt där nere när jag ändå håller på!  Kanske därför det känns lugnt...för jag ändå ska bli kollad...hmmm...

Den sedvanliga Äldeppigheten är dock på ingång...suuuuuck...men lite hemgjord pizza ska nog hjälpa på och sedan soffa och film!

Trevlig kväll alla goa tjejer!!

• Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-02-26 10:47:17 följande:
    Ceke: Super att inte spottingsarna har kommit igång! 

Irmelie:Hoppas det ordnar sig med cykeln och att du får ÄL. 

EGO: Jag testade igår morse med billigt gravtest och då var strecket nästan lika starkt som kontrollstrecket, det har alltså ökat och jag har lugnat ner mig lite. Blir det missfall så blir det, inget jag kan göra. Just nu är jag gravid iallafall och ska försöka vara glad!

Millan 
    Det blir stor fin mage, det är jag säker på!!! KRAM!
  • Polarlantis

Tror minsann att kroppen börjar komma ifrom ! ÄL närmar ju sig med stormsteg och nu är jag sååå suuugen hela tiden och vi bara kör på nu och det är så härligt! Kanske den dumma deppigheten börjar ge med sig...iaf har jag lyckats hålla den i chack så här långt! Inga måsten eller något här nu...allt är bara mysigt Glad Gott att kunna komma med lite positiva vibbar och hoppas det smittar av sig på er som också ligger i nu! Enda smolket i bägaren är att det fortfarande bara är svaaagt ÄLstreck...hmm...testar på och hoppas det blir ÄL denna månaden också...och myser på järnet under tiden!

Ceke: Ush, så trist, hoppas spottarna tar och tar paus nu så ni kan mys på!!!
    Millan: hoppas hoppas hoppas så för dig!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet