• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • SannaK

Grattis Astrogirl! En god nyhet som förhoppningsvis följs av flera, statistiken talar ju för oss med tanke på de få plussen senaste månaderna.

• Kattflickan

Grattis Astrogirl! Måste ha känts fantastiskt att äntligen plussa!

Gris: Min syster fick bruna flytningar när mensen skulle kommit sen kom inget mer och hon var gravid. Är det inte dax för dig att testa?

Minnie: Intressant att vi äldre kan ägglossa innan testet visar positivt! Visar vikten av att börja sexa innan beräknad ägglossning. Nästa vecka blir min ägglossningsvecka!

Änglabitch: Visst är det jobbigt att få den där frågan när man så gärna önskar att man vore gravid! Jag har lovat mig själv att aldrig ställa frågan till nån igen, för jag vet hur jobbigt det kan vara! Min syster är i 7e månaden nu och jag är jätteglad för hennes skull, de har ju försökt så länge, men ibland tänker jag på att vi ju skulle ha fått barn typ samtidigt. 

Essalady: Jag har också känt mig nere ibland och rädd att det aldrig blir nåt barn. Men jag tror det kommer gå bra för dig! Efter man låtit sig vara lite nere så brukar det oftast för mig iallafall kännas lite bättre.*kram*

Millan

• ceke
    ifyouweremine skrev 2010-12-28 21:52:12 följande:
    ceke - Urk vad mycket sjukdom och trassel ni åker på hos er. Tycker du förtjänar lite hälsa och medgång snart! Förhoppningsvis har du samlat på dig tillräckligt på minus-kontot att det blir ett plus på gravstickan nästa gång som kompensation. :)
    Mmm, jag hoppas verkligen att du har rätt! Nu får det va nog! Jag brukar va frisk som en nötkärna men denna höst har ju varit katastrof!!!
  • ifyouweremine

Oj vad du vad snabb ceke.. men du kan ju det där med spottings. :)

Polarlantis - Oj vad spännande!! Håller tummen så den nästan vitnar här. :) bim+2 nu va?

Hur går det för emmafemma?

Lavendia - Snart bim-dags för dig också ju! Känner du nånting? Trött kommer jag ihåg att du skrev förut. Jag är också en sån som blir jättetrött så fort jag är ledig och slappnar av.. Man är så uppe i varv och stressad annars. Men har nog inte somnat sittande. :)

• ceke

Hehe.. jaaa. har ju inte så mycket annat för mig dessa dagar än att sitta på FL och FB.. Haha.. jag typ lever via dessa två sidor nu för tiden! Har ju varit hemma idag då jag inte ville smitta ner kollegorna med makens magsjukebacilusker.. och så har jag massor av flextid att ta ut.. Så chefen tyckte det va helt ok. Får se hur jag gör imorrn. Börjar få konstiga känslor i magen.. inte bra!!!

• Kattflickan

Låter jobbigt Ceke med en sjuk man vid ÄL!  Hoppas han snart är frisk! 

På söndag är det dag 11 för mig och då tänkte jag börja ÄL-testa och sexa. Har precis fått min nya laddning med ÄL-test och billiga grav-test från testlagret. Var lite pessimistisk och beställde 21 st ÄL-test!

Polarlantis, jag skulle nog aldrig kunnat hålla mig så länge från att testa!

Millan 

• ceke
    Kattflickan skrev 2010-12-28 22:14:51 följande:
    Låter jobbigt Ceke med en sjuk man vid ÄL!  Hoppas han snart är frisk! 

På söndag är det dag 11 för mig och då tänkte jag börja ÄL-testa och sexa. Har precis fått min nya laddning med ÄL-test och billiga grav-test från testlagret. Var lite pessimistisk och beställde 21 st ÄL-test!

Polarlantis, jag skulle nog aldrig kunnat hålla mig så länge från att testa!

Millan 
    Hehe, då ska det väl räcka ett tag, men hoppas du slipper använda så många
  • ifyouweremine
    Minnie - Låter väldigt intressant det där inslaget. Jag brukar själv ha ägglossning före utslag på äl-stickan, åtminstone verkar det så om man går efter temphöjning och äl-känningar. Vad konstigt att det är så egentligen. Undrar om det påverkar möjligheten att bli gravid på nåt sätt. Typ att ägget inte får samma skjuss som det skulle ha fått om det varit mer fart på stegringen.

Ojoj vad mycket alla skriver nu ikväll.. gick bara några minuter mellan två av mina inlägg och ändå hann ni skriva 5 st. Kunde inte låta bli att le vid tanken på hur det skulle vara om vi allihop satt i ett rum. Tänk vilket kackel det skulle bli!!  Drömmer

Ego - Usch jag känner mig så sjukt opepp på mens imorgon.. men känner mig ganska säker på att den kommer tyvärr.. blä blä blä. Och så kommer man vara sådär mens-sunkig och svullen när man ska fira nyår också.. ooooooooopepp!
  • CajsaK

va kul med plus i tråden! :) va ett tag sen jag va in nu!

själv borde jag ha ägglossning nu i dagarna om allt stämmer och funkar normalt denna gång! men jag märker inte av den isf...brukar få rikliga flytningar under ägglossning men ine sånt nu...får sexa på här hemma iaf å se om de blir någe denna gång då :)

• Astrogirl
    Polarlantis skrev 2010-12-28 19:49:14 följande:
    Här får man ligga i för att hinna svara Flört
    ÄL på lucia men jag misstänker att det kanske var någon extra dag om man ska gå efter när det slutade göra ont, för ont gjorde det minsann! Så ÄL 13 dec och BIM 26 dec...och nu är det 28:e.. Myste minst varannan dag och definitivt den dagen det var som mest ont, så blir det barn var det INTE den gången det var som mysigast, hahaha!

Status just nu: tror jag börjar bli sjuk Rynkar på näsan
    Vitaktiga flytningar, lite ont ibland men inte vanliga mensvärken, lite öm i bröstvårtorna och smått illamående...hmmm...
    Låter som jag. Hade också ÄL den 13 dec. Plussade idag efter haft vitaktiga flytningar och ont i bröstvårtorna. Håller tummarna!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet