L Maria skrev 2010-12-28 17:14:52 följande:
Minnie69 - här har vi grafen!
www.fertilityfriend.com/home/325b6b
Ceke - urk, håller tummarna för att du inte också blir sjuk!
Ernlia - jag är inte avundsjuk, krya på dig!!
Irmelie - skönt att veta att det är på gång nu i alla fall!
Jojjo - tillhör också skaran som har svårt att hålla god min och bli genuint glad de första sekunderna...
En av mina äldsta vänner fick barn i augusti och när hon var gravid kläckte hon "det är ju inte utan att jag och min sambo är glada och stolta över att vi lyckades på första försöket, perfect match liksom". Detta var som tur var innan vi hade börjat försöka, men fy f-n vad det inte känns kul att tänka på nu - så vi skulle egentligen inte passa ihop då, eftersom det inte tagit sig på första försöket för oss?! Hon vet att vi försöker och sa när vi sågs sist "men passa på att göra meningslösa saker nu, som att gå på bio, konsert och att äta ute, det kommer ni inte att ha tid till sen. Inte för att det betyder något, men man kan ju fylla tiden med tomma saker så länge".
Mental note to self - jag ska aldrig prata om barn och barnatillverkande med folk som inte har barn själva OM de inte tar upp saken först. Jag ska inte heller säga ett jä-la ord om hur "tomt och meningslöst livet var innan barn" även om jag eventuellt skulle känna så...
Essa - här är det jag som är hoppfull, maken är helt av andra sorten (vilket nog är tur för min mentala hälsa) - han säger att det kommer när det kommer och att snittet är sju månader, eftersom vi inte ens har nåt dit är det ju hur lugnt som helst. Han tycker inte att vi behöver testa förrän efter BIM - det blir ju bara besvikelse om det inte är något.
Vilka idiotiska människor det finns! Håller helt med om att man inte ska prata hur som helst med folk i sin omgivning som inte har barn. Jag har inte gjort det innan vi började försöka, men nu skulle det aldrig falla mig in, när man vet att det inte är så lätt som man kanske trodde. Man har ju heller ingen aning om vad folk har gått igenom innan de fick sin mage. Om din väns liv kändes tomt och meningslöst innan barn, så säger det ju rätt mycket om hennes eget liv, inte om andras. Jag tycker att "tomma och meningslösa" gejer, t ex bio, fester och resor är underbart härligt

oavsett barn eller inte barn.