• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ernlia03

Det låter som vi är väldigt synkade. Betyder det också att vi är förutsägbara..? Glad

Vi har också planerat in resa i vår. Funderar mellan England och New York. Kändes som Londonvistelsen precis efter skrapningen blev lite förstörd, vill ge landet en ny chans. Till New York jag har redan varit tre gånger, men skulle kunna åka hur många gånger som helst!

Har tränat regelbundet i mer eller mindre hela mitt liv, men i höstas blev det en liten svacka iom graviditet, missfall, mörker, kyla etc. Till slut blev ursäkterna många helt enkelt. Nu är jag dock igång igen, inte så ofta som jag skulle vilja men nån gång i veckan blir det och det får räcka för tillfället helt enkelt. Borde nog gå ner några trivselkilon, men är alldeles för mkt godisgris för det... Glad

Hade inte tänkt ta ett graviditetstest idag, men kunde inte hålla mig för ett tag sedan och smög iväg på toan på jobbet. Det skulle jag såklart inte ha gjort för nu inbillar jag mig att strecket är svagare än sist. Rynkar på näsan Inga blödningar alls sen i söndags, men det vet jag ju att inte är någon garanti... Kan också vara att jag inte testade med morgonurin som igår, men det gjorde jag ju inte heller i söndags kväll. Tycker inte heller att kontrollstrecket är lika starkt idag, men det är förmodligen bara önsketänkande. Och det värsta är att det enda jag kan göra är att vänta. Jag HATAR att vänta! Har inget tålamod och vill helst att saker och ting ska vara gjorda igår. Definitivt en svaghet som jag borde jobba på, men helst inte nu!

• mallanis

Ändrar mitt BF efter rul. Och fortsätter att hålla mina tummar stenhårt för alla fin fina tjejer här inne!!!

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Millan- kollade massa på RUL=) njurar, magsäck, hjärta etc och mätte lårben mage etc för att fastställa ålder. Millan du har väll hört att vissa djur blir närmare sin matte (ska liksom skydda och hålla koll ) när man blir gravid, vet hon något som du inte vet?  ;) men borde ju vara lite för tidigt du är väll i äl-tider nu?

Ernlia- först vänta efter tidigt vul, sen fler vul sen RUL sen BF.... det är bara en massa väntande =) Lycka till nu!

Ta nu hand om er brudar kram!

Tredje gången gillt!?
  • Polarlantis
    ernlia03 skrev 2011-01-04 09:30:10 följande:
    Kan också vara att jag inte testade med morgonurin som igår, men det gjorde jag ju inte heller i söndags kväll. Tycker inte heller att kontrollstrecket är lika starkt idag, men det är förmodligen bara önsketänkande. Och det värsta är att det enda jag kan göra är att vänta. Jag HATAR att vänta! Har inget tålamod och vill helst att saker och ting ska vara gjorda igår. Definitivt en svaghet som jag borde jobba på, men helst inte nu!
    Vänta och se..fler här som HATAR det uttrycket mer än jag? Och jag har bara kommit till försök ETT och sedan har ju min kropp beslutat sig för att gå i strejk så nu kan jag ju inte ens hoppas på att det kan hända något..stööön!
    Står kvar i listan på ÄL 12 men jag vet ju inte om det är så alls...jaja, får väl ligga i för säkerhets skull även om jag tror att kroppen bara har totalt lagt av Rynkar på näsan
  • ifyouweremine
    ernlia - Jag tror absolut det var för att du inte testade med morgonurin. Låt det gå några dagar och testa igen, det är nog först då du kan få ett tydligare besked.

Sanna77 - Vet du när du hade ägglossning? Min mens har bara varit "sen" om ägglossningen varit sen, dvs den är alltid 14 dagar efter mens.

ceke - Ånej vad synd. Förstår att det känns tungt. Men har man tur så hjälper progesteronet ändå till att gynna förutsättningarna att bli gravid, även om du har spottings. :) Annars så är det väl "bara" att vänta tills nästa månad.

ego - Idag ska vi börja sexa igen efter mensuppehållet. Vi kör nog varannan dag den här månaden. Förra körde vi varje och det blev lite jobbigt. Håller med om att sexet blir rätt krystat när man har bebisverkstad. Brukar ni variera ställning något och så? För oss blir det nästan alltid samma, åtminstone i slutet, eftersom den är mest praktisk. :)
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-04 10:43:36 följande:
    Vänta och se..fler här som HATAR det uttrycket mer än jag? Och jag har bara kommit till försök ETT och sedan har ju min kropp beslutat sig för att gå i strejk så nu kan jag ju inte ens hoppas på att det kan hända något..stööön!
    Står kvar i listan på ÄL 12 men jag vet ju inte om det är så alls...jaja, får väl ligga i för säkerhets skull även om jag tror att kroppen bara har totalt lagt av Rynkar på näsan
    Du funderar inte på att börja tempa, "känna o klämma"? Det säger ju en del om ens kropp... om man haft Äl etc? Gu va jag har lärt mig mycket från "bibeln" och Fertilityfriend... helt sanslöst att jag inte haft en aning om sådana saker tidigare...

Jag vet... ordet vänta.. ha tålamod.. är inga höjdarord...

Fy för den här dan. Den suger stort. Inte blir det bättre av att jag inte har så mycket att göra på jobbet idag heller. Försöka läsa forskningsrapporter.. hur lätt är det när tankarna surrar på annat håll? Jaja...
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-04 11:01:50 följande:
    Du funderar inte på att börja tempa, "känna o klämma"? Det säger ju en del om ens kropp... om man haft Äl etc? Gu va jag har lärt mig mycket från "bibeln" och Fertilityfriend... helt sanslöst att jag inte haft en aning om sådana saker tidigare...

Fy för den här dan. Den suger stort. Inte blir det bättre av att jag inte har så mycket att göra på jobbet idag heller. Försöka läsa forskningsrapporter.. hur lätt är det när tankarna surrar på annat håll? Jaja...
    Man borde helt klart få avlastning på jobbet när man har bäbisverkstad för jösses så disträ man bli! Har tur som har denna veckan ledigt också men sedan sparkar det igång med tre olika jobb...pust! Men kr är bra!

Så tråkigt att det inte ville fixa sig för dig bums, hoppas så att det ska funka nu för dig!!

Jo, tänkte kolla på fertilityfriend nu faktiskt...har ju alltid haft ÄL trots p-piller så jag tycker ju jag har rätt bra koll iaf...men om nu inte kroppen vill sätta fart är det ju så svårt! Ja, varför tjejer inte får bättre kunskap i skolan om allt sånt här är ju galet!!! Det är ju SVÅRT ju!

Själv sitter jag med rygg som är dum, nära på ryggskott så här görs inte många knop idag, jag som vill åka skidor, morr!
  • mallanis
    ceke skrev 2011-01-04 11:01:50 följande:

hhah fantastiskt att se att fler i tråden blir FF- frälsta... När tråden började var jag nog nästan ensam (mimmi?  höll nog också på? ) skulle säkert älskat bibeln också.... då tyckte ni nog jag var lite galen men det är ju hur kul som helst =)
    svårt med koncentrationen....japp då blir det lite fl och ff ;)
    Tredje gången gillt!?
  • Polarlantis
    mallanis skrev 2011-01-04 11:11:48 följande:
    hhah fantastiskt att se att fler i tråden blir FF- frälsta... När tråden började var jag nog nästan ensam (mimmi?  höll nog också på? ) skulle säkert älskat bibeln också.... då tyckte ni nog jag var lite galen men det är ju hur kul som helst =)
    svårt med koncentrationen....japp då blir det lite fl och ff ;)
    Finns det en svensk sida tro??
  • ceke

ni blir ju galna på mitt tjat om spottings.. men jag fattar verkligen inte. Hade de liksom varit som de brukar hade jag ju liksom förstått mer... Men nu är de annorlunda.. Vilket de kanske borde va då jag käkar progesteron.. Men ahhh, kunde ju inte låta bli att känna lite nu heller.. och då kom det en RÖD liten liten liten klump. DET har aldrig hänt tidigare.. de brukar ju va mörkbruna och rätt mkt. Hmmm... Men däremot blir det ljusbrunt på pappret, så nu märks det ju oavsett känneri eller inte..

Ja ärligt.. kan sitta o stirra på en massa olika kurvor i det oändliga. Haha..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet