• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77

Haha, tack tack Ja, han är suverän!

Millan - vi har kört varannan dag sen i söndags, starkt utslag idag, testade igår och idag. Så vi kör på lördag igen, då har det blivit både innan och efter. Vet inte hur man ska göra, får utvärdera vid BIM Flera dagar i rad fixar vi bara inte! Duktiga ni!

• Jojjo77
    ceke skrev 2011-01-06 17:14:43 följande:
    Jojjo: jo jag vet, man känner sig helt galen som tvingar sin man till sex trots sjukdom Men vilka tappra gubbar vi har!!! Bra jobbat av er båda två tycker jag
    Galen e bara förnamnet
  • Kekke

ni ska veta att det är jobbigt att slita så mkt som ni kräver av oss killar..
    självklart vill vi också både ha sex och så vill vi ha barn.. det nekar jag inte till..
    men det kan bara bli för mkt..

• ifyouweremine

Bra jobbat Kekke! :)

ernlia - Underbart! Hur lång tid är det kvar tills du kan få göra UL eller på annat sätt få det bekräftat? Har man möjlighet att göra UL oftare om man fått missfall tidigare? Annars brukar man väl få vänta tills vecka 12 eller så och det är ju tokjobbigt att inte veta under den tiden..

Var ute idag på 1,5h längdskidorspass och därefter ca 20 min snöskottning. Känner redan nu hur monstruös träningsvärken kommer vara imorgon och nu är jag såååååå trött. Blev tvungen att sova en liten stund till och med. Blir väl lite extra pga dieten också.. Men jag känner mig väldigt nöjd att jag kom iväg!

• Längtan1980
    Kekke skrev 2011-01-06 17:36:37 följande:
    ni ska veta att det är jobbigt att slita så mkt som ni kräver av oss killar..
    självklart vill vi också både ha sex och så vill vi ha barn.. det nekar jag inte till..
    men det kan bara bli för mkt..
    Jag förstår det kekke...era stackare, men ni killar är toppen som så tålmodigt och omtänksamt "ställer upp" och det kommer ju förhoppningsvis något riktigt gott utav allt Flört Håll ut!
  • Kattflickan

Ja, jag är faktiskt imponerad av hur mycket ni killar orkar bara ni är rätt motiverade Tungan ute

Jag fick min till att sexa dan efter midsommarafton, han var grymt bakis och mådde nog rätt illa genom hela akten, ha,ha. jag kände mig rätt grym då.

Essalady, jag är också knäckt. Har lyft fel för några dar sen och ryggen känns verkligen inte bra. Försöker jobba i källaren men fick ta en paus då jag inte orkade bära nåt.

Millan

• SannaK

Oj vad det skrivs här, kul!

Vill bara passa på o säga grattis till er Sanna och Ernlia.

Måste också instämma i att det känns lite märkligt att överfalla mannen med krav på sex oavsett hur han mår men sånt är livet i bebisverkstan o som tur är vill även min ha en liten lika mkt som jag Flört. Månadens taktik här hemma är varje dag med start idag o 2 v framåt. Det kan bli något av en pärs men vi ska kämpa på ...

• Kekke

blir lite förvånad att jag fick lite medhåll..

Millan: hoppas din man tyckte att det var skönt dagen efter.. :) antar att det var det bästa någonsin..
    skämt åsido..

klart vi också vill ha.. men som sagt, är man bakis ( vilket iofs är självförvållat) antar jag, så är man inte så pigg på det hela.. elelr som jag som låg magsjuk.. blev nästan våldtagen.. slutade aldrig heller..
    men det slutade med att det inte blev nånting på några dagar för att den har väldigt öm o svullen av allt..
    så vi står ut med en hel del saker pga av er..
    men vi gör det ENBART av 2 anledningar.. för att vi älskar er så otroligt mkt och för att vi självklart också vill ha barn..

så nu ligger alla killar på plus inför kvällen.. alla killar får väl en härlig massage med ett trevligt slut nu hoppas jag.. det kan vara värt det när ni vill ha den där extra ggn, då vi inte alls är sugna på nå sex..
    då kan det löna sig att ha varit lite extra snäll mot oss killar..
    kom ihåg det nu tjejer    ;)  
    framför allt du ceke    ;)

• L Maria

Kekke - jag är ursäktad eftersom jag har en ung make, han är alltid på!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet