• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77
    Längtan81 skrev 2011-01-07 12:57:11 följande:
    Ledighet är väldigt bra för sexlivet Skrattande annars kan morgonen ibland funka för oss, vi har flex på våra respektive jobb...
    Mer ledighet och flextid till folket alltså, så att vi kan jobba på att producera barn Skrattande
  • Gris78
    MariaF79 - 84!!! fy fan vilken lyx och som kekke nämt tidigare vilket lammkött till snubbe. Om man hittar sin väg hit får vi nog börja med sensur och kodord eller nåt....

Ceke- bli inte alltför generös med checkarna nu, snubbar ska hållas kort men med morot! :)

EGO- Sedan senaste försöket så tror jag mer och mer på att köra dagen innan äl... - Köpte g-test och testade tom eftersom det inte verkade hända något.  Lustigt nog så såg jag en början till ett plus som sedan försvann tyvärr.
    Det är jag som bestämmer tillfälle denna omgång och jag hoppas attt resultat blir bättre än när snubben min bestämmer....

Nu är det dax att åka till gymet!! :)

Grattis Ernila!!!  

• Ansi30

Johoooo! Stort Grattis till Sanna!!!! Och Ernilla, wow nu hålls här tummar i massor och jag är säker på att allt är som det ska... heja heja!!!

Varit borta ett par dagar och haft det mys... ÄL borde vara om en vecka så vi börjar ladda nu

• ifyouweremine

Tar och flyttar fram listan.. den låg ganska många sidor bort.. mycket pladder blir det :)

AnnJan, känner du nåt? Finlandssvenskan?

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• L Maria

Gris - haha, ja, lyx kan man ju kalla det! Men - han är ju i alla fall myndig med gott mått så inte behöver vi koda språket här... Ärligt talat så har han börjat växa till sig på senare år och ser nu ut som en man, till skillnad från när vi träffades och han just skulle fylla 21...

Jag bara gratulerar er som orkar med sex igenom hela månaden - precis som någon annan var inne på så är heltidsjobb döden för vår (eller i alla fall min) lust... Flextid i all ära, men om man pendlar 6 mil till jobbet och behöver gå upp innan halv 7 för att vara på jobbet vid 8-snåret så blir det inget gjort på morgnarna, jag värdesätter sömnen alldeles för mycket och är morgontrött så det räcker ändå... Vi pratar inte ens med varandra på morgonen eftersom jag har så taskigt morgonhumör - att få till sex då, haha, det skulle nog sluta i katastrof!
    Nej, ledighet är det som funkar bäst - att veta att klocka inte ringer dagen efter, eller att man kan "gå och lägga sig" lite på eftermiddagen... Hjärta Smekmånaden var guld för det - synd bara att den äl inföll när vi var som mest jetlaggade, vad som hände efter det gjorde ingen nytta i barnverkstaden i alla fall (desto bättre för bara vår skull)! Typiskt att man har mens resten av julledigheten...

• annvian

Hej alla,

Lediga dagar, inte så mycket häng här på FL Drömmer

Vi lyckades träffa ÄL om det nu stämmer med mina beräkningar den 4-5 (enl BIM-listan). Om det sen blir en knodd, det är frågan. Om man ser tillbaka på de tidigare månaderna har det inte blivit det så jag jag har redan börjat planera för nästa månad...hihi...Då ska jag testa tempning. Och kanske bisolvon som många tipsar om.

Jag har tyvärr inte hunnit uppdatera allt här i tråden, det är så mycket!! Vilken sida är vettigt att börja på??

• Polarlantis
    L Maria skrev 2011-01-06 18:43:21 följande:
    Han är född -84 (så han platsar inte ens i tråden...)
    Min är -83:a så dom kan bilda klubb, hihihi! Barnarov är grejen!
  • L Maria
    Polarlantis skrev 2011-01-07 14:50:46 följande:
    Min är -83:a så dom kan bilda klubb, hihihi! Barnarov är grejen!
    Haha, skönt att jag inte var den enda med en ungtupp! Men du är lite yngre än jag, så det skiljer inte så många år på er eller...?
  • Polarlantis
    L Maria skrev 2011-01-07 14:52:31 följande:
    Haha, skönt att jag inte var den enda med en ungtupp! Men du är lite yngre än jag, så det skiljer inte så många år på er eller...?
    Jag är -78:a så det är några år emellan...men det märks inte alls faktiskt. Vi är enormt bra synkade i tid trots ENORMT stor skilnad bakåt i tiden hur vi levt osv... Tänk vilken tur man har haft som träffat en underbar man Hjärta

Så nu...bäbis tack!
  • L Maria
    Polarlantis skrev 2011-01-07 15:01:59 följande:
    Jag är -78:a så det är några år emellan...men det märks inte alls faktiskt. Vi är enormt bra synkade i tid trots ENORMT stor skilnad bakåt i tiden hur vi levt osv... Tänk vilken tur man har haft som träffat en underbar man Hjärta

Så nu...bäbis tack!
    Ah, fick för mig att du tillhörde de nyblivna 30-åringarna! Men då är det samma åldersskillnad på oss och våra män - och jag håller med, jag tänker i princip bara på det när man kommer till referenser bakåt "åh, det var den låten som var poppis när jag gick på högstadiet" och han svarar ja, jag kommer ihåg den från lågstadiediskona...
    De är goa, våra ungdomar! Hjärta
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet