• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke
    L Maria skrev 2011-01-07 00:24:50 följande:
    Ceke - jag har läst lite på ett engelskt/amerikanskt forum - många som blev hjälpta av b-complex mot spottingsen, så om jag var du skulle jag ge det en chans. Fast kanske avsluta din kur först med Pr...vad heter det?, och om inte det hjälper - testa vitaminerna. Kan ju vara skönt att veta vad det är som hjälper, så att man inte kör dem samtidigt!
    Tack jodå, käkar dem redan och har gjort ett tag.. men ger ingen verkan för mig tyvärr.
  • Jojjo77
    Kekke skrev 2011-01-06 19:34:17 följande:
    :)
    skönt att vi killar håller ihop iaf..   :) skönt att vi kan tycka synd om varandra när ingen annan gör det  
    Tror att de killar som läser det här kan känna sig smått avundsjuka på hur bra ni har det, sex, sex och åter sex Alla vi par i den här tråden är nog lyckligt lottade som har: Hur-många-gånger-behöver-vi-ha-sex-den-här-veckan-älskling? som huvudbekymmer i våra förhållanden Skrattande

Så näää, tycker inte alls synd om er
  • Jojjo77
    AnnJan - Spännande! Men jag fattar inte hur jag ska lägga in mig...du var ju duktig och fattade galoppen direkt, har skrivit ett inlägg i tråden och bett om hjälp, om du tittar in där så får du gärna lägga in mig Tack från en trögis som har svårt för instruktioner, hahaha!
  • ifyouweremine

Har lagt in mig också. :) Nästa gång vi lägger in nån så kommer det vara en hel person (inte bara 96% av en person) som kommer bli gravid denna månad. ;)

• Längtan81

Har inte varit inne på ett tag men jag ser att det har börjat fantastiskt bra i vår tråd =). Stort grattis till alla plus!!!!

Kul initiativ AnnJan - har lagt in mig och nu kanske åtminstone en av oss borde lyckas denna månad...=) Hoppas kan man alltid göra.

Här har äl annars passerat, vi kör varannan dag fast vi brukar fortsätta tills tanten kommer. Innan körde vi på varje dag mellan en och två veckor vid äl men vi blev helt slut och sex var inte att tänka på efter äl-perioden. Gynekologen sa att det räcker varannan dag så vi kör på det månaden runt Skrattande

• Jojjo77
    Längtan81 skrev 2011-01-07 12:00:46 följande:

Har inte varit inne på ett tag men jag ser att det har börjat fantastiskt bra i vår tråd =). Stort grattis till alla plus!!!!

Kul initiativ AnnJan - har lagt in mig och nu kanske åtminstone en av oss borde lyckas denna månad...=) Hoppas kan man alltid göra.

Här har äl annars passerat, vi kör varannan dag fast vi brukar fortsätta tills tanten kommer. Innan körde vi på varje dag mellan en och två veckor vid äl men vi blev helt slut och sex var inte att tänka på efter äl-perioden. Gynekologen sa att det räcker varannan dag så vi kör på det månaden runt Skrattande

Hjälp! Orkar ni varannan dag hela månaden! I am impressed Vi jobbar hårt en vecka i månaden, för övrigt så är vi glada om vi får till det 2 ggr/veckan   Är man ledig så orkar man ju, och har mer lust, gäller i alla fall mig, men med heltidsjobb så får man ju ibland vara glad om man orkar pussas godnatt, nädå så illa är det inte, men man är ju inte skitduktig på orka sexa i veckorna inte, varken jag eller mannen. Får väl vara glad för att vi är likadana, så att den ena inte är jättepå och den andra inte vill,  då kan det ju bli väldigt jobbigt i längden.
  • Längtan81

Vi jobbar också heltid båda två men på ngt sätt så ju mer vi har sex bara för att vi vill och inte för att producera bebis så ju mer sexsugna blir vi =) Vi har nu hållit på ca ett år och jag skulle vara ett nervvrak om vi körde som vi gjorde i början med varje dag i en till två veckor. Jag är däremot imponerad av er som äl-testar och kör hårt i äl-perioder med varje dag Glad.  

• Jojjo77
    Längtan81 skrev 2011-01-07 12:17:57 följande:

Vi jobbar också heltid båda två men på ngt sätt så ju mer vi har sex bara för att vi vill och inte för att producera bebis så ju mer sexsugna blir vi =) Vi har nu hållit på ca ett år och jag skulle vara ett nervvrak om vi körde som vi gjorde i början med varje dag i en till två veckor. Jag är däremot imponerad av er som äl-testar och kör hårt i äl-perioder med varje dag Glad.  

Det är ju bra att suget ökar så att det inte minskar Skämt åsido, visst är det så att sex föder sex. Jag kan väl mest tycka att det är svårt att hitta tiden, på morgonen så hinns det bara inte i veckorna och tyvärr är både jag och mannen kvällströtta... Är man ledig så kan man ju vara mer flexibel Så det bästa är när ÄL infaller såhär när vi varit lediga
  • Längtan81

Ledighet är väldigt bra för sexlivet Skrattande annars kan morgonen ibland funka för oss, vi har flex på våra respektive jobb...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet