• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Polarlantis
    Fröken Ellen skrev 2011-01-05 15:49:48 följande:
    EGO: Jag är lite uppgiven och känner mest att jag skiter i det här med ÄL och BIM och schemalagd sex. Folk i min omgivning är gravida till höger och vänster och det pratas barnvagnar och större bilar. Naturligtvis är jag glad för deras skull men jag vill ju också! I dagarna har det gått bra precis ett år sedan vi började försöka och det spelar naturligtvis in. 

Förstår att det är jobbigt för dig/er när det gått ett helt år...kan faktiskt inte ens se det framför mig och det är ändå det man ska ställa in sig på om man förstår expertisen rätt...suck...Är glad att jag väntat med att försöka skaffa barn tills nu...men lätt panik får man när man tänker på sin ålder...och då är jag ju inte så gamal än gång, bara 32!

Sitter här med tokont i ryggen och värk i höger äggstock...så antingen är det ÄL eller något annat på g...får vänta och se...P-piller gör ju inte kroppen lättare att begripa liksom! PUST!

• ernlia03

Grattis Sanna! Instämmer med de andra, vilket plus! Skönt att inte behöva fundera desto mer på det, ingen tvekan där!

• Kattflickan

Grattis Sanna!

När jag tittar i listan så tycker jag att det verkar som om många av oss 30+ are plussar efter flera försök, så jag är inte så säker på att statistiken med att 30 % plussar på första försöket stämmer. 

Mitt ÄL-test är ikväll så positivt som det bara kan vara! Ni förstår säkert vad det innebär...

Man kan helt klart ledsna på bebisverkstaden Fröken Ellen! Jag kände mig så less när jag packade upp barnböckerna i vår bokhylla häromdan, tänkte att jag väl aldrig kommer att få användning för dem.

Dessutom så har jag märkt att jag just nu inte vill ha med småbarn att göra. En kompis visade upp sin lilla bebis och undrade om jag ville hålla, jag sa "nej" lite för fort, hon såg sårad ut. Men jag har nu jättesvårt för att se små barn. Har väl aldrig varit jättebarnkär, men brukar iallafall tycka om att hålla dem.

Är det lite vinterdepp som märks av här i tråden kanske?

Millan

• Kaprifolen

Stort grattis till dig Sanna!!! Gud vad plus som ramlar in nu.

Jag tror det är vinterdepp som märks av i tråden, som ngn skrev, själv har jag en ren skitdag. Så var det sagt, skönt att inte behöva låtsas att allt är så himla bra alltid...

Kram till er alla och tack för att ni finns goa tjejer!

• Minnie69
    Kattflickan skrev 2011-01-05 18:00:00 följande:
    Grattis Sanna!

När jag tittar i listan så tycker jag att det verkar som om många av oss 30+ are plussar efter flera försök, så jag är inte så säker på att statistiken med att 30 % plussar på första försöket stämmer. 
    Har funnits en ganska gedigen statistikföring på ämnet och 30 + hade då en lägre procentsats än den. Ska försöka leta fram länk..........
  • Kattflickan

Jag blir verkligen glad för er andra som plussar och när jag gick in på facebook nyss så såg jag två vänner som annonserade att de är gravida. Jag blir även glad för deras skull, vet att båda haft lite olika problem på sin väg till plusset. Men ändå kan jag känna oro/panik över att jag inte kommer att få ett barn själv en dag. Men det är väl mänskligt antar jag. Eftersom jag har varit gravid en gång så borde jag vara lite lugnare och kunna tänka att jag vet att det funkar, men då är jag istället orolig över att skrapningen ska ha gett men som gör att det inte funkar. 

Aaaa...varför ska det vara så mycket ångest med att göra barn. Nu tror jag att jag ska släpa med mig mannen snart och göra ett sista försök den här ÄL! Efter ikväll är det bara att gå i ide några veckor.
    Undrar Sanna om det var dagen innan eller efter du fick positivt ÄL-test som var den gången som funkade?

Jojjo, vi brukar ju vara synkade, är du klar med din ÄL-period? 

Jag fick nu positivt på stickan 2 dagar senare än vad jag brukat få, den enda gången det var så var när jag blev gravid. Min statistik från nuvarande och förra omgångens försök är äl på dag 12, 12, 15, 12, 14. Men det sägs ju att det är lutealfasen som är konstant så då kanske mensen förskjuts istället.

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet