• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Polarlantis
    ernlia03 skrev 2011-01-06 13:13:17 följande:
    Tog dock ett test till slut med oro kring att det skulle vara svagare än sist, det var dock ingen tvekan. Kom direkt upp ett betydligt starkare streck! Oron finns självklart där och kommer antagligen alltid att göra det, men kan nog konstatera att just nu är jag gravid iaf! Förvånad

Vågar mig dock inte på att skriva in mig på någon BF-lista, även om jag såklart redan har räknat ut ungefärligt sådant... Lite svårt att veta, men eftersom jag vet ungefär när ÄL var tack vare återkontrollen till gyn så borde jag kunna räkna ut det ganska rätt. Maken fyller 30 15:e september och vi har varit tillsammans i 6 år den 12:e september, jag får ett ungefärligt BF till 10:e september... Glad
    HURRA!! Här skahållas så många tummar att det inte får plats fler i händerna!!! Så himla kul!
    Det kommer gå kanonbra den här gången det är ju det nya fantastiska 2011 som ska bli ett superbra år för oss här!!!
  • ceke

Ernlia: Det låter som att september helt enkelt är er månad! Va härligt med testet! Försök att slappna av och njuta lite nu också, men förstår om det är typ omöjligt...

{#emotions_dlg.flower}

• Jojjo77

ernila - skitkul!!! kommer går bra!

maria - fy f...n vad tråkigt!

Tack alla för pepp. Imorgon är en annan dag.

• Pingla35

Ernila-Så roligt! håller alla tummar jag kan!

Maria- f-n att tanten kom!!

polarlantis- Har läst om din kompis och håller me de andra i deras råd.

Har själv använt rosenrot den här månaden och får se om de ger någon effekt. Har känt av ÄL ordentligt och det visade sig på stickan oxå.
    Ska distrahera tankarna och fara på besök till syrran i Gtbg över helgen. Åker själv och ska ha riktigt skönt bara tjejer.
    Efter helgen hoppas jag på att chefen säger jag till min tjänstledigehet i apr/maj så vi kan planera resa. 

• Astrogirl
    L Maria skrev 2011-01-06 12:55:06 följande:
    Astrogirl - va bra att det funkar med den principen! Vet du om ni prickade äl-dagen eller om ni då hade dagen före och dagen efter...? Det är väl där jag känner blir lite klurigt, ska man försöka med det eller bara rakt av varannan dag, oavsett om man prickar äl-dagen eller ej...
    Tror jag hade ÄL den 13 dec. ÄL-testet visade positivt på lördagen och söndagen, så då borde ägget släppt på söndag eller måndag. Sexade lördag kväll och måndag morgon. 
  • simtim

Hinner inte skriva så mycket, är på jobbet. Men vill säga grattis till Sanna och ernlia, håller alla tummar och tycker att vi verkar ha en bra tid i tråden just nu. Hoppas det finns plats kvar för fler plus oxå!

• Jojjo77

ÄL här och trots sjuk man så ställde han upp och presterade han är så duktig! En gång kvar denna omgång, sen får vi vänta och se. Hur sjukt låter det inte att skriva såhär?!? Hahaha!

• Kattflickan

Jojjo, kör ni dagen efter positivt ÄL-test också? Jag är så splittrad, antingen läser man att man ska ha sex innan positivt äl-test eller även efter. Men vi är verkligen för sega idag för att orka med en omgång till. Tre dagar på raken är för mycket för oss. Om jag skulle tolkat ÄL-tecknen så skulle jag ha haft äl typ igår.  Nåja, vi får väl se. Om det inte tar sig den här månaden så får vi testa med att sexa även efter positivt ÄL-test nästa månad. Förra gången när det funkade och vi blev gravida så hade vi sex på dagen då ÄL-testet var positivt och det blev en flicka. Jag har för mig att det kan vara ett tecken på att spermierna levde en tid innan de kom till ägget? Dvs. att vi kanske sexade ett tag innan ägglossningen? Eller är jag ute och cyklar? Hmmm nu låter det kanske som om jag skulle bry mig om vilket kön barnet får, men det gör jag verkligen inte. Försöker mest bara förstå processen. 

Grattis Ernlia! Hoppas det går bra nu!

Ceke: Förhoppningsvis så funkar det snart de kommande månaderna, eller varför inte den här månaden. Men det kanske är bra att tänka mindre på det, inte för fertilitetens skull, utan för ens egen. Jag har bestämt mig för att ignorera eventuella skenistecken den här månaden!!! Utgå ifrån att det inte blir nåt. 

Har varit till Bauhaus idag och köpt plastlådor till förvaring, det var en pärs att ta sig dit i ovädret! Nu ska jag ner i källaren och fylla mina lådor!

Millan 

• Längtan1980
    Jojjo77 skrev 2011-01-06 16:45:05 följande:
    ÄL här och trots sjuk man så ställde han upp och presterade han är så duktig! En gång kvar denna omgång, sen får vi vänta och se. Hur sjukt låter det inte att skriva såhär?!? Hahaha!
    Haha, underbart Jojjo! Vilken bra man du har!
  • ceke

Jojjo: jo jag vet, man känner sig helt galen som tvingar sin man till sex trots sjukdom Men vilka tappra gubbar vi har!!! Bra jobbat av er båda två tycker jag

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet