Sanna77 skrev 2011-01-05 14:51:26 följande:
Här är min dagbok som jag har för att hålla reda på allt...
18 dec X på dagen
20 dec X sent på kvällen
21 dec glad gubbe på CB ÄL test
22 dec X sent på kvällen
26 dec Ont i äggledarna
27 dec drömde för första gången i mitt liv att jag var gravid
28 dec stack som små små nålstick ett flertal gånger på samma ställe på efm på kvällen bubblar/sticker/drar i magen
30 dec -2 jan vattniga genomskinliga flytningar, springer på toa hela tide, hinner knappt resa mig från toa inna jag är kissig igen. Känner mig som ett lik när jag vaknar på morgonen, känns inte som jag sovit på flera dagar.
2-4 jan känns som jag har extrem menssmärta, ont i svanken.
Jättegrattis Sanna!!!
Din dagbok låter nästan exakt som min fast en vecka tidigare. Hade också en hel del vattniga vita flytningar varje dag en veckan innan plusset den 28 dec. Kände värk/stick i ena sidan (typ i äggledaren) och på natten till den 28 och även natten till den 29:e hade jag rejäl värk i livmodern, precis som innan mens, så jag var nästan helt säker på att mensen var på g, men testade iallafall och fick ett jättestarkt plus precis som du. Underbart!! Hade ingen dröm dock, men min mamma drömde den 26:e om en begravning och i hennes drömtydningsbok så stod det att det skulle ha något med ett barn eller nyfödd att göra. Jag hoppades så klart att det var sant, men trodde inte då att vi skulle plussa eftersom vi inte lyckats tidigare. Både jag och sambon är såå glada nu. Vi har båda redan plöjt boken "Vänta barn" som vi fick från barnmorskan förra året när vi började försöka. Har inte varit så inspirerande att läsa den tidigare, men nu fick vi båda anledning att läsa den så då gick det fort.
Nu får du njuta av din graviditet och läsa på om vad du inte ska äta och vad du bör äta osv (om du inte redan har koll på det, för det hade inte jag fullt ut). Livsmedelsverkets hemsida är jättebra. Kram!