• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke
    Kekke skrev 2011-01-07 15:54:42 följande:
    Gris: nu är det som så att det är inte vi killar som ska hållas kort.. finns faktiskt en låt om det,,

" target="_blank">

bara så ni vet..   ;)
    Hahaha.. bara så ni vet tog Kekkes bestman tom med detta i sitt tal på bröllopsmiddagen Att det är helt otroligt att Kekke hittat en tjej som låter han ´lyssna på dyligt och bara skratta åt det hela

Kan ju tillägga att vår bröllopsvals var till "det är inte lätt att va ödmjuk". Lite udda kanske, men vi skämtade på andra daten om att det skulle bli vår bröllopsvalslåt om ni nån gång gifte oss.. Och så fick det bli Det va rätt poppis bland gästerna
  • Kattflickan

Även jag har ett litet lammkött...fast han är bara 2 år yngre, men för mig är det mycket som typ bara haft 6-7 år äldre pojkvänner tidigare. I min bekantskapskrets så är de flesta killarna äldre än tjejerna, så han brukar vara yngst på våra fester, han är allmänt känd som lammet

Kekke: Visst ska de hållas kort! Som i koppel typ!

Det verkar som om vi kvinnor över 30 attraherar de yngre männen helt klart!

Snart e de fredagsmyyys! (fast inte det slags mys som vi brukar diskutera i den här tråden, utan helt vanligt mys med god middag och en bra film)

Millan

• Kekke

Millan: det är helt ok att du delar med dig av ditt liv och dina lekar att du gillar att ha koppel   :) men det är inget du behöver säga ..

blir fredagsmys här med.. med en god wirre, film och lite poker.. ceke jobbar så då blir det myskväll    :)

• ifyouweremine

Idag har jag känt lite småvärk i livmodertrakten från och till. Kan det vara äl på g kanske.. fast fortfarande ett väldigt svagt streck på äl-stickan.

• annvian

Är det någon som tempar här inne? Ni som vet om det är någon, snälla - skriv vem så kan jag kolla inlägg från den/dem och se hur de har gjort...

Tack!

• Minnie69
    annvian skrev 2011-01-07 17:19:09 följande:
    Är det någon som tempar här inne? Ni som vet om det är någon, snälla - skriv vem så kan jag kolla inlägg från den/dem och se hur de har gjort...

Tack!
    Självutnämnt proffs här Vad vill du veta?
  • Minnie69
    annvian skrev 2011-01-07 17:19:09 följande:

Tack!
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m52209109.html

Eller ännu bättre, ta snacket här
  • ernlia03

Jag har också en yngre man, dock "bara" två år men han är också väldigt noga med att påpeka att han var tre år yngre när vi träffades (han är född i sept och jag i juni). Skrattande

Jag har alltid sagt att jag ska ha första barnet innan jag är 30 och han har sagt att inte ska förrän han är 30. Jag har ju fått glömma de planerna och får väl se hur det går med hans. Som jag skrev tidigare så fyller han 30 15:e september och BF borde bli nån gång där i krokarna... Glad

• Saftmedbulle

MariaF79: Hmm, förstod inte din lista... Siffran inom parentes, vad betyder den? Är det hur många bebisar man vill beställa ;)?

EGO: Här är gymkortet inhandlat och ska invigas imorgon.
     Har upptäckt de där flytningarna som jag hade sist jag var gravid och blev lite hoppfull. Sen är det ju molvärken, hmm... Fast förra gången så hade jag ju ömmande bröst och kräktes, så det var ju helt klart lite tydligare symptom. Hoppas på att tanten som vi alla hatar håller sig borta.
    Nu ska jag laga mat - vi ska ha gäster. De dricker ingen alkohol alls, så det problemet behöver vi inte fundera på den härgången :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet