• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine
    Kekke skrev 2011-01-07 16:52:06 följande:
    blir fredagsmys här med.. med en god wirre, film och lite poker.. ceke jobbar så då blir det myskväll    :)
    Härligt Kekke.. wirre, film, poker och FL-häng! :) Perfekt fredagsmys, själv kan jag klara mig utan poker visserligen men kan man dra hem några extra hundralappar på fredagskvällen så är det ju inte så dumt. :)
  • Kekke

essalady: vi får väl se hur det går.. men det är trevligt iaf.. nu när tanten jobbar ikväll så får man väl hänga med alla andra tanter här inne   :)

• ifyouweremine
    ernlia - Haha, vilken tajming. Då var det säkert därför det inte lyckades förra gången - det var meningen att det skulle lyckas denna gång. ;)

saftochbulle - Mycket praktiskt med såna middagsgäster. Vi har några enstaka såna också. Man får se till att bjuda över dem ofta. :) Känner mig dock väldigt sugen på vin just ikväll.. men det är inte bra för min diet och dessutom är jag i äl-tagen..

Nu har jag precis ätit mitt lchf-mellanmål: två bitar hårdost, en skiva serranoskinka samt ett kokt ägg med majonäs. Inte alls dumt faktiskt. Gäller att äta ofta (helst var tredje timme) annars får jag huvudvärk.

Måste bara citera mig själv från tidigare idag när jag berättade för min syster (som är insatt i vår bebisverkstad) varför jag kör lchf nu: "Joo.. dels är det för att bli smal.. och så är det för att bättra på mina chanser att bli tjock!" Det blev lite roligt. Glad
  • Minnie69
    annvian skrev 2011-01-07 17:19:09 följande:
    Är det någon som tempar här inne? Ni som vet om det är någon, snälla - skriv vem så kan jag kolla inlägg från den/dem och se hur de har gjort...

Tack!
    Jag har uselt minne för namn - så även aliaser . Återkommer med teromometer tips! Jag slog fram några men datorn bröt ihop och jag måste börja om (hatar när de hänger sig )
  • Kekke

Mannens guide till att förstå kvinnan

Det kvinnan säger < = > Det kvinnan menar

Du vill. < = > Du vill Vi behöver. < = > Jag vill Det är ditt val. < = > Det rätta valet borde vara uppenbart vid det här laget Gör som du vill. < = > Du kommer att få igen för det här senare Vi behöver prata. < = > Jag behöver klaga Visst, kör på... < = > Jag vill inte ha dig heller Jag är hungrig. < = > (a) Fixa till något att äta(b) Sluta med vad du håller på med, ta fram dina sista kronor och åk till andra änden av stan för att hitta något till mig att äta — jag struntar i om det du håller på med är viktigt! Jag är inte upprörd. < = > Tro fan att jag är upprörd, din idiot Du är så...manlig. < = > Du behöver duscha och raka dig Du är verkligen omsorgsfull ikväll. < = > Är sex det enda du tänker på? Jag är inte överkänslig! < = > Jag har mens nu. Var lite romatisk och släck lampan. < = > Jag har dallrande lår. Det här köket är så obekvämt. < = > Jag vill ha ett nytt hus. Bensinen är slut. < = > Gå och tanka. Slaskhinken är full. < = > Gå och töm den. Hunden skäller. < = > Gå ut i dina kalsonger och kolla vad som är på gång. Jag vill ha nya gardiner. < = > och möbler, och mattor och tapeter. Jag behöver ett par nya bröllopsskor. < = > De andra 40 paren har fel nyans av vitt. Häng tavlan där. < = > Nej! Jag menar DÄR! Jag hörde något. < = > Jag såg att du nästan hade somnat. Älskar du mig? < = > Jag kommer att be om något otroligt dyrt. Hur mycket älskar du mig? < = > Jag gjorde något idag som du verkligen inte kommer att tycka om.

Som svar på frågan "Vad är det?"

Inget. < = > Allt. Allt. < = > Min PMS är på topp just nu och fortsätter bara uppåt. Inget, jag lovar. < = > Det är bara det att du är den största idioten på det här klotet. Jag vill inte prata om det. < = > Gå iväg, jag håller fortfarande på och samlar kraft.
  • Minnie69
    Kekke skrev 2011-01-07 18:25:36 följande:
    Mannens guide till att förstå kvinnan

Det kvinnan säger < = > Det kvinnan menar

Bensinen är slut. < = > Gå och tanka.
    Taskigt att inte ens låta mannen ÅKA och tanka. Antar att det betyder att han behöver motion
  • Gris78
    Kekke skrev 2011-01-07 15:54:42 följande:
    Gris: nu är det som så att det är inte vi killar som ska hållas kort.. finns faktiskt en låt om det,,

" target="_blank">

bara så ni vet..   ;)
    Hahahahahha fy dig!!  "hur man gör för att få kvinna tyst och still" - man behöver ju inte var professor för det Kekke!! Ni snubbar behöver bara göra som vi kvinnor säger så blir det frid och fröjd, vi vet ju bäst! 

• Gris78
    annvian skrev 2011-01-07 17:19:09 följande:
    Är det någon som tempar här inne? Ni som vet om det är någon, snälla - skriv vem så kan jag kolla inlägg från den/dem och se hur de har gjort...

Tack!
    Mellanis är temp experten!! - kan kolla med henne oxå...:)
  • Gris78
    MariaF79 - jag undrar precis som Essalady, vad står siffran inom parantes för?? Jag vill oxå vara med och beställa bebis för det är tamme fan magar och grav annonseringar överallt....Senast på nyårsafton var den en grav jag var tvungen att skåla och gratulera till!!! 

Kekke - den där listan har lite för mycket sanning på lite för många punkter. Det konstiga är att med tanke på att det är rätt många män som läst den listan är att kommunikationen mellan man och kvinna fortfarande havererar rätt ofta ändå.  

Essalady - snart är det hög tid för mys!! :) - jag har bestämt att vi ska plussa samtidigt....- vi har ju så mycket annat gemensamt så varför inte plussandet oxå : ) 
  • Kekke

Gris: klart vi gör som ni vill.. men det är juh en väldigt bra och enkel anledning till det..
    det är för att jag älskar ceke så otroligt mkt och jag vill bara att hon ska ha det så bra som möjligt..
    därför kliver man upp nån timme innan ceke varje lördag och bakar bröd..
    sen väcker jag henne 09,55 o säger att frukosten är klar.. så äter vi nybakt bröd o lyssnar på melodikrysset..
    hur mysigt som helst..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet